Leo Roudi iz Lendave ima v svoji zbirki veliko ročno izdelanih modelov vlakov in letal ter maket železniških postaj. V njegovi delavnici v Lendavi pa vsak dan nastajajo novi modeli, ki krasijo tudi domove zbiralcev iz Slovenije in tujine.
Preberite še
Odpri v novem zavihku(V premislek) Pomembno je, kako živimo zdaj - ker za jutri nihče ne jamči
Kako je pravično, da nas trenutek slabosti, morda niti ne naš, stane vsega?
Za modelarstvo ga je navdušil oče, ki je bil v modelarskem klubu. Ker ga je v otroštvu in mladosti zelo zanimalo letalstvo, je začel z letali. »V osnovni šoli sem se vključil v modelarski krožek. Že v mladih letih je nastalo pod mojimi rokami kar nekaj kakovostnih izdelkov, na katere sem še danes ponosen. Z leti pa sem znanje o modelarstvu dopolnjeval. To je delo, ki me res veseli. Ko se lotim izdelovanja modela, se popolnoma zatopim v delo, tako da običajno sploh ne opazim, da je minilo več ur.« Udeleževal se je srečanj modelarjev in se povezal z izdelovalci iz Slovenije in tujine, pa tudi z zbiralci. Od drugih modelarjev se je veliko naučil, tudi sam pa bil navdih za številne mlade modelarje, ki so zapluli v modelarske vode.
Pogon vozil in pristni zvočni učinki
Že od nekdaj so ga zanimale tudi železniške postaje in proge, saj je rad potoval z vlakom. V zadnjem desetletju se posveča predvsem izdelovanju modelov vlakov, ki se tudi zapeljejo po progi in pokrajini s hišami in naravnim okoljem, kar prav tako sam izdela. »Vedno me je zanimala tudi tehnika in tako sem poskrbel za mehaniko, da se ti vlaki zapeljejo po železniški progi. Za to je potrebnih veliko ur potrpežljivega dela, pa tudi veliko opreme. Pred desetletji si težko dobil primerno orodje in dele za izdelovanje modelov, sedaj pa je tega v specializiranih trgovinah in na internetu veliko.« V predalih ob delovni mizi, na kateri nastajajo modeli, je veliko majhnih delčkov, iz katerih bodo še nastali modeli. Tako za zunanjo opremo vlakov kakor tudi za pogon in pristne zvočne učinke. »Poskrbim, da je tudi železniška postaja takšna, kot je bila ali je danes v resnici. Za to je treba preučiti veliko fotografij in filmskih posnetkov ter raziskati zgodovino,« pravi Roudi. Vedno ga je zelo zanimala tudi zgodovina letalstva in železnice, tako da ima veliko znanja s tega področja. »Ob gradnji železniške povezave med Lendavo, Čakovcem in Lentijem ter od tam do velikih evropskih metropol se je začel pravi razvoj mesta. Ljudje, ki so bili na robu sveta, so kar naenkrat lahko precej hitro potovali, kamor so želeli.« V njegovi zbirki je tudi precej starih fotografij in predmetov iz zgodovine železnice.
Poznavalci znajo ceniti njegovo delo
Svoje makete železniških postaj in modele vlakov je že večkrat predstavil tudi na razstavah v Lendavi, Ljubljani in drugod. Razstavo ima vsako leto v sodelovanju z Društvom zbirateljev Pomurja Lindva, katerega član je. Z njimi je sodeloval tudi na razstavi 125 let železnice v Lendavi v organizaciji Galerije - Muzeja Lendava, na ogled je bila maketa lendavske železniške postaje. Med tehnično najbolj dovršenimi maketami postaj, ki jih je izdelal skupaj z Matjažem Matkom, je ormoška, za katero je dobil že veliko pohval najbolj znanih slovenskih in tujih modelarjev. To maketo sta začela graditi pred desetimi leti in jo še vedno dopolnjujeta. »Vsako železniško postajo, ki jo izdelam, si tudi natančno ogledam, jo dobro preštudiram. Natančno tudi izmerim načrte vlakov ali pa si priskrbim podatke o tem. Da sem izdelal Titov modri vlak, sem se odpravil v Srbijo, za izdelavo goričke Mariške pa mi ni bilo treba iti daleč,« pravi Roudi.V njegovi zbirki je tudi nekaj takih vlakov, ki jih je izdelal pred desetletjem in več. »Nanje sem se navezal in se ne morem ločiti od njih, čeprav so jih zbiralci hoteli kupiti.« Veliko je zbiralcev, ljubiteljev železnic, ki želijo imeti take modele vlakov. Tako njegovi izdelki krasijo že veliko domov, tudi v Avstriji, Nemčiji, na Madžarskem in Hrvaškem. Poznavalci hitro ugotovijo, koliko dela je bilo vloženega v izdelavo, in to tudi znajo ceniti. Leo se z njimi rad pogovori in jim tudi pripoveduje o zgodovini vlakov in železniških povezav. »Pri večjih maketah, ki sem jih izdelal, sem začel z železniško postajo, potem pa dodal še bližnjo okolico. Največje makete železniških postaj z vlaki v Sloveniji merijo v dolžino tudi več kot sedem metrov,« še doda Roudi.