Telekomunikacijski operaterji potrošnikom v obdobju vezave vse pogosteje spreminjajo vsebino pogodbeno dogovorjenih pogojev, tudi cene naročnin. Na ZPS se zato sprašujejo, ali operater, ki je pripravil pogodbo, res ne ve, da je ne bo mogel spoštovati v času trajanja vezave, ali pa gre za prodajno taktiko: privabiti potrošnika z ugodno ceno, privlačno ponudbo, nato pa jo – v času trajanja vezave – spremeniti.
Boste podpisali peticijo?
Preberite še
Odpri v novem zavihkuČrno-beli pripravljeni na derbi z vodilnimi zmaji: "Ne bomo jih šparali," sporoča Drobne
Fazanerija bo sredi nedeljskega popoldneva prizorišče derbija med Muro in Olimpijo.
Na ZPS so prepričani, da enostranska sprememba pogodbenih pogojev ni sprejemljiva in da so pogodbene stranke zavezane izpolniti svoje obveznosti tako, kot je bilo dogovorjeno ob sklenitvi pogodbe – vezava je VEZAVA ZA OBA, tudi za telekomunikacijskega operaterja. K podpori vabijo tudi potrošnike – ti lahko s podpisom peticije VEZAVA ZA OBA sporočijo telekomunikacijskim operaterjem, da se mora njihova nepoštena poslovna praksa končati.
Neenakopravnost?
Potrošnik ima sicer pravico, da ob spremembi pogojev operaterja lahko prekine pogodbeno vezavo, vendar v tem primeru operater od njega zahteva vračilo vseh ugodnosti, ki jih je do trenutka odstopa prejel, npr. v obliki popusta na mesečno naročnino.
Na ZPS so prepričani, da gre za nepošteno poslovno prakso operaterjev, ki jo želijo spremeniti.»Sedaj je pravi trenutek, saj so v pripravi spremembe ZEKom,« je izpostavila Breda Kutin, predsednica ZPS in dodala: »Problematiko neenakopravnosti v pogodbenem razmerju, ki jo je treba odpraviti in zaščiti interese potrošnikov, naročnikov telekomunikacijskih storitev, bomo predstavili tako telekomunikacijskim operaterjem kotpristojnemu ministrstvu in regulatorju.«
»Marsikateri potrošnik ob obvestilu operaterja nekaj mesecev po podpisu pogodbe o vezavi, da se bo cena paketa zvišala za dva evra, na primer, niti ne ukrepa, saj ne želi ponovno pregledovati vseh ponudb in se ukvarjati z menjavo operaterja. Ko ta po določenem obdobju spremeni še programsko shemo, na primer, pa se odloči za menjavo, a ga na zadnjem računu preseneti visok znesek za vračilo prejetih ugodnosti, ki ga od njega terja operater,« pojasnjuje Matjaž Jakin, vodja svetovalne pisarne na ZPS, in dodaja: »Na ZPS vztrajamo, da morata dogovore morata spoštovati obe strani.«