vestnik

Neprimerno obnašanje: Soboška bolnišnica zavrača očitke pacientke   

Tadeja Lepoša, 25. 10. 2018
Aleš Cipot
Splošna bolnišnica Murska Sobota. 
Aktualno

Pred dnevi smo objavili zgodbo, na katero so se odzvali številni bralci na družabnih omrežjih, med njimi tudi hči bolnice, ki naj bi pred štirimi leti v murskosoboški bolnišnici naletela na vse prej kot prijeten sprejem zdravnika Dejana Majca.

Nesramen in nečloveški sta med drugim pridevnika, s katerima je hči bolnice (ime in priimek hranimo v uredništvu) opisala obnašanje zdravnika v bolnišnici. Sedemdesetletnica iz Murske Sobote je imela velike bolečine v trebušnem predelu, šla je na preiskave in ultrazvok, a potrebne so bile dodatne preiskave, zato je bila hospitalizirana na internem oddelku. V bolniški sobi sta s hčerjo čakali na izvide: »Mama je zelo pozitivna oseba, takrat sem tudi sama bila pri njej na obisku, v sobi poleg nje pa je ležala še ena gospa,« opisuje hči pacientke.

Njena diagnoza: rak na jetrih


»Tako se z mamo pogovarjava, smejiva in takrat pride zdravnik Majc. Ko naju vidi, da sva prešerne volje, začne z vpitjem na mamo: 'Kaj je gospa, kaj se pa vi smejete? Vi se sploh ne zavedate, kako resno ste bolni, raka imate in to takšnega, ki se ga sploh ne da pozdraviti',« zgroženo nadaljuje sogovornica.



»Sama redko ostanem brez besed, a takrat sem le obnemela in planila v jok,« tako, da je na koncu mama tolažila njo. Sicer so se doma pogovarjali o tožbi, a mama ni želela, zato so spoštovali njeno željo. Po neprijetni izkušnji so se odločili, da bo zdravljenje nadaljevala v Ljubljani, kjer je bilo vse popolnoma drugače. Uspelo je tudi zdravljenje.

V bolnišnici se dogodka ne spomnijo

Po odgovore smo se obrnili na Splošno bolnišnico Murska Sobota, strokovni direktor Daniel Grabar nam je pojasnil, da se omenjenega dogodka in nekorektnega obnašanja zdravnika Majca ne spomnijo. Našli niso niti zapisov, saj je podatkov premalo.

»Nad navedbami gospe smo vsi presenečeni, saj do zdaj za zdravnika, ki ga navajate, nismo prejeli pritožb glede obnašanja. Pravzaprav obratno, več bolnikov ga je izpostavljalo kot komunikativnega zdravnika, ki zna prisluhniti in ima ravno za sporočanje najtežje novice primeren odnos in nastop,« trdi Grabar in nadaljuje, da glede bolničinih navedb zmeraj izhajajo iz stališča, da bolnik predstavlja svoje doživljanje dogajanja.


95947b94c5c19fa8b0db712473fdf504
Nataša Juhnov
"Neprimernega obnašanja ne toleriramo," pravi strokovni direktor soboške bolnišnice Daniel Grabar.


»V osnovi bolnikovim navedbam verjamemo. Marsikdaj se v reševanju zadeve izpostavi povsem drugačna slika celotnega dogajanja, kdaj so za pritožbo skriti tudi določeni nameni pacienta ali svojcev. V navedenem primeru verjamemo, da je pacientki v spominu ostala slika, kakor jo je predstavila, zato bi si želeli osebnega pogovora z njo, skupaj z zdravnikom, ki ga omenja,« šele takrat bi lahko komentirali in pojasnili omenjeno situacijo, opisuje strokovni direktor.

Neprimernega obnašanja ne tolerirajo

Vsekakor pa, kot trdi Grabar, neprimernega obnašanja ne tolerirajo. »Res je, da ga težje odkrijemo, ampak v vsakem primeru se z zdravnikom najprej pogovorimo. V pogovoru z njim objektiviziramo okoliščine in ga po potrebi vključimo v dodatno usposabljanje s področja komunikacijskih veščin. V skrajnem primeru se izreče tudi disciplinski ukrep,« zaključuje sogovornik.
dejan-majc splosna-bolnisnica-murska-sobota daniel-grabar nestrokovno-obnasanje rak