Objekt je začelo graditi podjetje 3XZ nepremične, ki sta ga ustanovila Simon Zver in Lea Žbontar Zver z namenom, da za nepremičnino skleneta najemno pogodbo. Toda marca oziroma aprila letos je prišlo do spremembe ter odločitve, da proizvodnjo v novem objektu zaženejo v okviru novoustanovljenega podjetja Anefill. Njegova ustanovitelja sta Simon Zver in Jure Lukač, v vodenje pa je vključena tudi Lea Žbontar Zver.
»Osnova za takšno partnerstvo sta bila pogled v isto smer ter motiviranost za sodelovanje pri novem poslovnem izzivu,« je povedal Simon Zver. Vsak od njih je zapustil dokaj varno zaposlitev in skupaj so naredili korak, za katerega verjamejo, da jih bo pripeljal do cilja. To je ustvariti uspešno podjetje, v katero so že vložili svoj kapital, ustvarjen v prejšnjih poslovnih okoljih, in ki bo organizacijsko delovalo kot družinsko podjetje.
Lokalna skupnost je razumela
Preberite še
Odpri v novem zavihku(S tribune) Norvežani so krivci za navijaško evforijo
Še sporočilo za NZS: Čeprav so Stožice razprodane, še vedno ne dihajo kot Bežigrad ali mariborski Ljudski vrt.
Lokacijo za postavitev poslovno-proizvodnega objekta so iskali v več krajih, za Beltince pa so se odločili predvsem zato, ker je tamkajšnja lokalna skupnost nastopila do vlagateljev zelo proaktivno. Dogovori in odločitve so bili sprejeti hitro, ponudba lokalne skupnosti glede zemljišča pa je bila za podjetje tudi finančno ugodna.
Izgubljeni čas pomeni v poslovnem svetu izgubljeno priložnost, povedo sobesedniki, pravočasna uresničitev poslovne ideje pa je bila v njihovem primeru pomembna tudi s stroškovnega vidika. »Če bi zdaj začeli graditi, bi bilo zaradi rasti cen dražje vsaj za tretjino,« je dejal Zver.
Občina Beltinci jim je ponudila lokacijo, ki je presežna še zaradi naravnega okolja, ki jo obdaja, je poudarila Lea Žbontar Zver. Objekt so zato zasnovali tako, da omogoča zaposlenim stik z naravo, kar je pomemben dejavnik za prijetno in ustvarjalno delovno okolje
Za naložbo, ki zajema tako postavitev objekta kot vložek v sodobno opremo in stroje, so se partnerji odločili na vrhuncu prvega vala epidemije koronavirusne bolezni, torej v obdobju, ki je bilo prežeto s številnimi neznankami in negotovostjo glede možnosti poslovanja gospodarskih družb v prihodnje. »Naložba je bila v takšnih okoliščinah tveganje tudi za nas, a se je pokazala kot prava poteza,« je dejal Jure Lukač.
Tako izkušene kot mlade
Podjetje Anefill proizvaja različne stroje za polnjenje, na primer tekočega ogljikovega dioksida v jeklenke, ki se uporabljajo v gospodinjstvih za pridobivanje sodavice, za polnjenje pločevink, steklenk, steklenic in plastenk za potrebe prehranske industrije. Izdelujejo tudi transportne trakove, opremo za mešanje in pasterizacijo produktov. Njihovi kupci so predvsem družinska podjetja po vsej Evropi, tudi iz Slovenije, s katerimi se podjetje Anefill ujema tako po velikosti poslovanja kot po poslovni filozofiji. »Zelo pomembni pri tem so tudi osebni stiki in dogovori,« pove Žbontar Zverova.
Proizvodnjo, ki je podprta z lastno ekipo strokovnjakov za projektiranje in inženiring, je podjetje Anefill zagnalo v nekih drugih prostorih že avgusta letos, z dokončanjem novih prostorov, ki jih je domače gradbeno podjetje postavilo v manj kot enem letu, pa so se preselili v Beltince. V podjetju je zato že zaposlenih 14 delavcev in kmalu jih bo še več, iščejo pa predvsem visoko usposobljen tehnični kader.
Sprejemajo tako delavce z izkušnjami kot mlade po končanem formalnem izobraževanju, da jih potem sami uvedejo v delo. Takih zelo primanjkuje, povedo sogovorniki, kar je posledica tako pomanjkanja delovne sile na splošno kot tudi neprilagojenosti izobraževalnih programov potrebam in možnostim za zaposlitev v gospodarstvu.
Cilj: naravna rast
»Rast podjetja bo organska,« glede vizije podjetja pravi Jure Lukač. Ustanoviteljem ni v interesu, da bi ustvarili veliko podjetje, zato je pri sprejemanju nekih odločitev potrebno zavedanje, do kod je proizvodnja še obvladljiva in kje je meja, ki je kljub priložnostim za ustvariti več ne smejo prestopiti.
V ta sklop sodi tudi primerno število zaposlenih. Pomembno je, da jih je toliko, da se lahko kličejo po imenu, da lahko delujejo kot skupina, ki zna ustvariti dobro komunikacijo, zaupanje in prijetno delovno vzdušje. To pa je ob hkratni modernizaciji proizvodnih procesov osnova za fleksibilnost, ki jo pričakujejo kupci, temelj za uspešno poslovanje in stabilno rast, še razmišljajo sogovorniki.