vestnik

Nov most čez Ledavo med Benico in Pince-Marofom

Majda Horvat, 25. 3. 2018
Majda Horvat
Obnova sedanjega mostu ne bi bila racionalna, zato bodo zgradili novega. 
Aktualno

Most povezuje severni in južni del lendavske občine, cesta pa je najkrajša pot od Madžarske prek Slovenije do Hrvaške. Gradnja bo trajala štiri mesece.

Zaradi dotrajanosti mostu čez Ledavo med krajema Benica in Pince-Marof se je junija 2015 na njem zgodila nenavadna prometna nesreča, ki bi se lahko končala tragično za mladoletnika, ki je sedel ob vozniku. Leseni ploh, ki ni bil pritrjen, je namreč prebil sprednji motorni del avtomobila in se zaril v kabino, pri tem pa je mladoletnemu sovozniku dvakrat zlomil golenico.

8672256b7f9df50a9050881d9a0e16ed
Andrej Petelinšek
Krajevna skupnost Pince-Marof - Benica je pred tem večkrat opozarjala na slabo stanje mostu.

Krajevna skupnost (KS) Pince-Marof - Benicaje pred tem večkrat opozarjala na slabo stanje mostu tako lendavsko občino, podjetje Eko-park, ki je bil vzdrževalec mostu, in Svet za vzgojo in preventivo v cestnem prometu, nazadnje le štiri dni pred to nesrečo, vendar posluha ni bilo, po nesreči pa so krajani dobili zagotovilo, da bo obnova mostu uvrščena med prednostne naloge občine. Pred kratkim je lendavska občina objavila javno naročilo za izbiro izvajalca gradnje nadomestnega mostu, saj temeljita obnova starega, po katerem ne bi smela voziti vozila z maso, večjo od 7,5 tone, ne bi bila racionalna. Te prepovedi v resnici niso upoštevali traktorji s težkimi prikolicami in tako kot pred omenjeno nesrečo tu vozili še naprej. Po nesreči je bil most zaprt mesec in pol, v tem času pa je upravljavec zamenjal dotrajane plohe in jih znova pritrdil ter most spet odprl za promet.


Vrednost projekta gradnje novega mostu je ocenjena na 450 tisoč evrov. Novi most bo iz jeklene konstrukcije na dveh opornikih na robovih bregov in ne bo imel stebrov v strugi, ki bi ovirali pretok Ledave. Korito pod mostom bo tlakovano s kamnom v betonu, z ene strani pa bo imel tudi poseben hodnik za pešce in kolesarje. Zanje naj bi bil zagotovljen prehod čez Ledavo tudi med gradnjo mostu, preostali promet pa bo potekal po obvozu, kar pomeni, da bo pot daljša za petnajst kilometrov. Gradnja mostu bo trajala približno štiri mesece.
»Most je pomembna povezava med južnim in severnim delom občine in tudi pomembna povezava z avtocesto za krajane Benice,« je povedala Branka Bensa, predsednica KS Pince-Marof - Benica. Spomnila je tudi, da je bil ob velikih poplavah Mure v sedemdesetih letih most ključnega pomena za reševanje ljudi, živali in premoženja in da je na to treba misliti tudi sedaj zaradi vprašanja vzdrževanja varovalnih nasipov ob Muri v prihodnje. Nasipi, ki varujejo slovensko stran, so namreč zaradi nove meje s Hrvaško ostali na hrvaški strani. Domačini pa tudi opažajo, da se med turistično sezono tod vozi vse več tujcev, saj jih navigacija vodi po najbližji poti iz Madžarske proti Hrvaški. V Pincah zapustijo avtocesto ter zavijejo proti Pince-Marofu in Benici, prečkajo omenjeni most čez Ledavo ter nadaljujejo pot proti Hrvaški.

pince-marof lendava most