Razstavo sta pripravila Galerije-Muzej Lendava in občina Lendava. Obiskovalce odprtja sta nagovorila direktor Galerije-Muzeja Lendava Dubravko Baumgartener in lendavski župan Janez Magyar, razstavljena dela in njihovega avtorja pa je predstavil umetnostni zgodovinar Atilla Pisnjak. Razstavo, ki bo na ogled do 31. oktobra, je odprl lastnik gostujoče zbirke Daniele Brandani. Nastopila je violinistka Izidora Krenn, ki je dijakinja tretjega letnika Konservatorja za glasbo in balet Maribor.
Preberite še
Odpri v novem zavihkuLelosi obuja duh Mure: V soboškem proizvodnem obratu se obeta več kot 100 novih zaposlitev
Hitro rastoče kamniško podjetje del proizvodnje iz Kitajske seli v kompleks nekdanjega tekstilnega giganta v Murski Soboti.
Razstava je del cikla Velikani svetovne umetnosti na lendavskem gradu, v okviru katerega so pripravili že razstave del vrste svetovno znanih likovnih umetnikov. Na hodniku razstavnega prostora so pripravili še razstavo del lendavskega slikarja Zoltana Gaborja, ki je bil velik ljubitelj likovnih del Giorgia de Chirica in se je v svojem umetniškem razvoju zgledoval tudi pri njem.
Italijanski slikar, grafik, kipar in literat Giorgio de Chirico, ki se je rodil leta 1888 in umrl leta 1978, je eden najpomembnejših ustvarjalcev umetniških gibanj z začetka 20. stoletja, je povedal Atilla Pisnjak: »Njegovo ime je neločljivo povezano z metafizično umetnostjo, saj ni bil le ustanovitelj gibanja, ampak tudi njegov najvidnejši predstavnik. Skupina scuola metafisica je nastala leta 1917 v italijanskem mestu Ferrara, čeprav je de Chirico svojo prvo metafizično sliko ustvaril že leta 1910. Imel je velik vpliv na sodobnike, predvsem na nadrealiste, ki so v njem videli svojega predhodnika in največjega vzornika.«
Razstava z naslovom Giorgio de Chirico – metafizični umetnik predstavlja dela iz umetnikovega zadnjega ustvarjalnega obdobja. Od leta 1968 naprej so se v njegovo umetnost postopoma vračali motivi in slogovne prvine, s katerimi je zaslovel na začetku stoletja. Razstavljena dela omogočajo vpogled v pomembno obdobje de Chiricojevega ustvarjanja, ki je zaključilo njegovo umetniško pot in nam približalo prizadevanja in značilnosti metafizične umetnosti.