Rdeča nit projekta je spoznavanje in programiranje mikrokontrolerjev arduino in izdelovanje različnih uporabnih izdelkov, ki temeljijo na programiranih elektronskih vezjih. »Gre za zelo selektiven in specifično usmerjen projekt, katerega rdeča nit je ena težjih tematik. Učenci osmega in devetega razreda, ki so vključeni v projekt, se z elektroniko in elektriko v šoli le spogledujejo pri fiziki, bolj na teoretični osnovi, ta projekt pa res ponuja praktično delo.
Preberite še
Odpri v novem zavihkuLelosi obuja duh Mure: V soboškem proizvodnem obratu se obeta več kot 100 novih zaposlitev
Hitro rastoče kamniško podjetje del proizvodnje iz Kitajske seli v kompleks nekdanjega tekstilnega giganta v Murski Soboti.
Učenci bodo v njem lahko pridobili specifično znanje in ga v prihodnje tudi nadgrajevali,« pove Simon Hauko, koordinator projekta in pomočnik ravnatelja na šoli.
V okviru projekta je bilo šest učencev osmega in devetega razreda med 12. in 18. decembrom na projektnem srečanju na Portugalskem, potem ko je bilo eno srečanje že v Španiji. »Vedno želimo sodelovati v projektih, v katerih se lahko poleg učiteljev v tujino odpravijo tudi učenci, saj jim to pomaga pri navezovanju stikov in sklepanju prijateljstev z vrstniki iz tujine, prav tako utrjujejo in nadgrajujejo znanje tujega jezika ter se hkrati naučijo kaj novega o tematiki, ki jo projekt obravnava, in o državi, ki jo obiščejo,« je poudaril Hauko.
Prihodnje srečanje bo v Murski Soboti
Srečanje na Portugalskem je temeljilo na različnih izobraževalnih in ustvarjalnih delavnicah, v katerih so morali učenci sodelujočih šol med seboj sodelovati. Razdeljeni so bili v več manjših skupin, v vsaki je bil en učenec iz vsake države, kar pomeni, da so se pogovarjali in izmenjevali mnenja v tujem jeziku. Srečanja so se udeležili Luša Zakšek, Nina Glavač, Denis Lutar in Aljaž Dervarič iz osmega razreda ter Ema Lukač in Ema Mihelič iz devetega razreda, poleg Hauka jih je spremljal še učitelj Danilo Lebar.
Kot so nam povedali učenci, so se za sodelovanje v projektu in za potovanje na Portugalsko odločili zaradi treh razlogov. Utrditi in nadgraditi so želeli znanje angleškega jezika, se družiti z vrstniki iz drugih držav in z njimi skleniti nova prijateljstva ter se naučiti osnov programiranja mikrokontrolerjev arduino. »Ugotavljamo, da moramo nekatere izraze v tujem jeziku še vaditi. Sicer smo kar vešči govorjenja v angleškem jeziku, saj se ga že štiri leta učimo tudi v šoli,« je povedala Luša Zakšek. Pritrdil ji je Aljaž Dervarič in dodal, da morajo zaradi številnih strokovnih izrazov, ki jih zahteva ta tematika, izpopolniti ta del. Ker je bilo srečanje, ki je potekalo v mestu Monte Gordo in na šoli Castro Marim, posvečeno predvsem programiranju mikrokontrolerjev, so učenci z nestrpnostjo pričakovali tudi ta del. Kot so nam povedali, so se vsi še bolj navdušili nad tem in želijo znanje s tega področja nadgraditi. »Pred sodelovanjem v projektu o programiranju nisem vedela nič, zdaj pa mi že gre in bi rada to znanje razvijala naprej,« je povedala Nina Glavač. Nekaj več izkušenj z elektroniko in elektriko je imel Denis Lutar, ki je navdušen tudi nad izdelki, ki so jih doslej ustvarili v projektu. »Mene tovrstna tehnologija zelo zanima, zato verjamem, da sem tudi s projektom nekatere temelje in osnove nadgradil, to pa mi bo koristilo pri nadaljnjem šolanju. Mislim, da smo se vsi sodelujoči veliko naučili.«
Ob delavnicah so sodelujoči imeli čas tudi za bolj sproščene in zabavne aktivnosti. Kot je dejal Lebar, so čas na Portugalskem izkoristili tudi za izlete v različne kraje, podrobneje so spoznali lokalne znamenitosti in se seznanili s tradicionalno kulinariko in kulturo.
Naslednje izobraževalno srečanje bo marca, takrat bodo učence in učitelje sodelujočih šol pet dni gostili v Murski Soboti, do konca projekta pa se bosta zvrstili še dve podobni srečanji, v Turčiji in Italiji.
*Odprite vrata digitalni dobi