vestnik

Ocenjevanja bo manj, obseg snovi enak

A. Nana Rituper Rodež, 12. 12. 2020
A. Nana Rituper Rodež
Šola na daljavo prinaša nove izzive ocenjevanja na daljavo. Foto A. Nana Rituper Rodež
Aktualno

To šolsko leto ima le eno ocenjevalno obdobje

Da ima to šolsko leto le eno ocenjevalno obdobje, ne več dveh, je ena bistvenih sprememb, ki jih je določilo ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport. To v praksi pomeni tudi sorazmerno zmanjšanje števila šolskih ocen, pri čemer se osnovnim šolam priporoča, naj v času pouka na daljavo ne ocenjujejo in večjo pozornost posvetijo preverjanju znanja in doseganju ciljev. V srednjih šolah pa je ocenjevanje prepuščeno kritični presoji posameznih učiteljev, aktivov oziroma šol. Ta sklep šolskega ministrstva je eden najpomembnejših v tem šolskem letu in želi prispevati k boljšemu poteku šolanja na daljavo, daje večjo avtonomijo učiteljem pri odločanju o obsegu predelane snovi in pri ocenjevanju, z željo, da se v teh težkih časih v ozir vzamejo tudi učenci in dijaki.
Glede števila ocen sklep ministrstva določa, da se pri predmetih, kjer sta določeni največ dve uri tedensko, znanje oceni najmanj dvakrat, pri predmetih, ki so na urniku manj kot dve uri, najmanj enkrat, kjer je pouk več kot dve uri tedensko, pa se ocenjuje najmanj trikrat v šolskem letu. Za osnovne šole je še navedeno, da se bo ocenjevanje znanja izvajalo v razredu, ko se učenci vrnejo v šole, lahko pa že sedaj individualno. Ocenjevanje ni priporočljivo, ni pa prepovedano.



Težje pri večjem obsegu 


Srednje šole morajo uskladiti šolska pravila ocenjevanja znanja, kot so načini in roki izpolnjevanja obveznosti, ki so določeni z učnim načrtom oziroma katalogom znanja in načrtom ocenjevanja znanja. Določiti morajo tudi potrebno število ocen pri posameznem predmetu oziroma strokovnem modulu. S tem morajo seznaniti tudi dijake, je med drugim zapisano. Na Dvojezični osnovni šoli Lendava pisnega ocenjevanja trenutno nimajo, ustno ocenjevanje pa je, če je bilo prej dogovorjeno ali si učenec, ker se je že pripravil, tega želi, nam je povedala ravnateljica Tatjana Sabo. Franc Čuš, pomočnik ravnatelja na Gimnaziji Franca Miklošiča Ljutomer, je povedal, da so šolska pravila prilagodili tem ukrepom in da bodo o novih obveznostih dijake obvestili. Zmanjšanje števila potrebnih ocen prinaša novosti dela, pravi, ponekod je lažje izvedljivo, težje je pri predmetih, kot so matematika in jeziki, kjer je obseg snovi večji in je bilo ocenjevanje razdeljeno na smiselne enote. Kajti če se zmanjša število ocenjevanj, se lahko količina snovi za eno ocenjevanje poveča. Dejstvo je, da so učni načrti ostali enaki in da dijaki neko temeljno znanje v šolskem letu morajo pridobiti.


Naloge presoja učiteljev
Kako zmanjšati število ocenjevanj glede na to, da obseg učne snovi ostaja enak? Na Zavodu RS za šolstvo (ZRSŠ) smo poizvedovali, ali so glede na nove okoliščine, ko pouk poteka na daljavo in ni mogoče povsem enakovredno delati kot v šolskih učilnicah, razmišljali o zmanjšanju obsega snovi. Odgovorili so nam, da so učiteljem priporočili učne sklope za izvajanje pouka na daljavo in pripravili primere možne izvedbe z zajetimi cilji za prednostno obravnavo po novem načinu šolanja. Strokovne delavce usmerjajo tudi k razmisleku o izvajanju pouka na daljavo ter o učinkovitem učenju in poučevanju ter jih podpirajo pri določanju vsebinskih znanj in veščin iz učnega načrta, ki jih je mogoče doseči v danih razmerah. V učnih načrtih predmetov, ki jih strokovno pokriva ZRSŠ, so tudi digitalizirali in označili tiste cilje, za katere priporočajo prednostno obravnavo in so najprimernejši za enako kakovostno obravnavo na daljavo kot v razredu.


Glede obremenjenosti učencev in dijakov in glede poročanja o večjih obremenitvah ob šolanju na daljavo, kot so jih imeli ob šolanju v razredu, pa ZRSŠ odgovarja: »V priporočilih šolam smo svetovali, da se za potrebe pouka na daljavo prilagodijo urniki z namenom časovne razbremenitve učencev oziroma prilagoditve njihovim zmožnostim samostojnega dela in motivacije. Svetovali smo obravnavo tistih vsebin, s katerimi se dosežejo prednostni cilji, s katerimi učenci usvojijo standarde znanja.« O domačih nalogah in dodatnih obveznostih pa na zavodu menijo, da so naloge, ki jih posamezni učitelj pripravi za učence, njegova strokovna presoja.

izobraževanje epidemija slovenija