Policija na svoji spletni strani opozarja, da lahko odrasel človek z močjo rok in nog zadrži težo svojega telesa ob trku do hitrosti 7 km/h, že ostro zaviranje pri majhni hitrosti pa je dovolj, da otroka, ki ni pripet in ne spremlja dogajanja v prometu, vrže iz sedeža v avtomobilu in ga hudo poškoduje. Pri trku vozila, ki vozi s hitrostjo samo 30 km/h, je udarec na naše telo enak padcu z višine 3 metrov, pri hitrosti 50 km/h pa je sila enaka 10-metrskemu padcu v globino. Pri večjih hitrostih ta sila skokovito narašča in je pri hitrosti 100 km/h že enaka padcu z višine 40 metrov, kar pomeni veliko verjetnost za hude poškodbe.
Strokovnjaki so ugotovili, da bi bilo med vozniki in potniki v avtomobilih 40 odstotkov manj žrtev, če bi vsi uporabljali varnostne pasove, sporočajo policisti. Pri prometnih nesrečah, ki se zgodijo pri velikih hitrostih, varnostni pas lahko reši življenje. Dodajajo, da lahko pri prometnih nesrečah, ki se zgodijo pri manjših hitrostih, na primer pri mestni vožnji, varnostni pas predvsem prepreči nepotrebne poškodbe, ki pa so lahko tudi pri nizkih hitrostih zelo hude (npr. udarec z glavo v vetrobransko steklo, udarec volana v predel prsnega koša itd.).
- spodnji del pasu mora potekati prek bokov in ne prek trebuha;
- zaponka pasu mora biti dobro zapeta;
- pas ne sme biti zvit;
- pas se mora prilegati telesu, kar preverite s hitrim potegom pasu od telesa - ob tem mora med telesom in varnostnim pasom nastati zgolj nekaj centimetrov razmaka. Večji kot je razmak, večja je pot, ki jo bo telo prepotovalo ob morebitnem zaviranju, preden ga bo zaustavil varnostni pas.
Strokovnjaki so ugotovili, da bi bilo med vozniki in potniki v avtomobilih 40 odstotkov manj žrtev, če bi vsi uporabljali varnostne pasove, sporočajo policisti. Pri prometnih nesrečah, ki se zgodijo pri velikih hitrostih, varnostni pas lahko reši življenje. Dodajajo, da lahko pri prometnih nesrečah, ki se zgodijo pri manjših hitrostih, na primer pri mestni vožnji, varnostni pas predvsem prepreči nepotrebne poškodbe, ki pa so lahko tudi pri nizkih hitrostih zelo hude (npr. udarec z glavo v vetrobransko steklo, udarec volana v predel prsnega koša itd.).
Kako pravilno uporabljati varnostni pas
- zgornji del varnostnega pasu mora teči čez sredino rame, ne sme biti preblizu vratu in ne sme zdrsniti z rame;- spodnji del pasu mora potekati prek bokov in ne prek trebuha;
- zaponka pasu mora biti dobro zapeta;
- pas ne sme biti zvit;
- pas se mora prilegati telesu, kar preverite s hitrim potegom pasu od telesa - ob tem mora med telesom in varnostnim pasom nastati zgolj nekaj centimetrov razmaka. Večji kot je razmak, večja je pot, ki jo bo telo prepotovalo ob morebitnem zaviranju, preden ga bo zaustavil varnostni pas.