Pred kratkim smo poročali o pritožbah najemnikov stanovanj v bloku na naslovu Stara ulica 9 v Murski Soboti, ki si že več let prizadevajo, da bi od upravnika kotlovnice v njihovem objektu – javnega podjetja Komunala – pridobili razčlenitev postavke fiksnih stroškov v letnem poročilu za kotlovnico. Stroški ogrevanja v omenjenem poročilu so namreč temelj za mesečno akontacijo, ki jo stanovalci plačujejo za ogrevanje. Iz razlage, ki so jo naposled dobili, izhaja, da so največji del teh fiksnih stroškov stroški upravljanja, te pa bi po njihovem mnenju moral plačati etažni lastnik, v tem primeru Javni stanovanjski sklad Mestne občine Murska Sobota. Stanovalci menijo, da so bili zaradi tega v preteklih letih oškodovani za nekaj tisoč evrov, zato so vodstvo Komunale in stanovanjskega sklada prijavili organom pregona.
Preberite še
Odpri v novem zavihku(V premislek) Pomembno je, kako živimo zdaj - ker za jutri nihče ne jamči
Kako je pravično, da nas trenutek slabosti, morda niti ne naš, stane vsega?
Januarja je tožilstvo zavrglo kazensko ovadbo v tej zadevi. Informacijo nam je potrdil tudi direktor Komunale Štefan Cigan, ki pojasnjuje, da so v javnem podjetju sprejeli cenik storitev upravljanja ogrevalnih naprav in obračuna ogrevanja in da se ta uporablja že za tekočo kurilno sezono. Kot pravi, cenik določa delitev navedenih stroškov v fiksnem mesečnem znesku na kvadratni meter ogrevane površine posameznega objekta oziroma stanovanjske enote. Cenik razlikuje ceno storitve tudi glede na vrsto energenta in število mesecev obratovanja kotlovnice.
»V letu 2019 je predvidena še obnova sedmih kotlovnic, kar bo verjetno prineslo nove spremembe na tem področju. Novi cenik pomeni naš odgovor na te izzive. Po drugi strani pa preprečuje tovrstne spore z uporabniki storitev. Pri tem želim posebej poudariti, da gre pri upravljanju kotlovnic v večstanovanjskih objektih za tržno dejavnost in lahko etažni lastniki vedno z zakonsko določeno večino glasov zamenjajo upravitelja kotlovnice, če to želijo.« Kot še pove Cigan, se je tudi leta 2014 pojavil podoben problem, ko se eden od stanovalcev na istem naslovu ni strinjal z izračunom stroškov ogrevanja. »Zadevo je pregledal tržni inšpektor in izdal sklep, da je podjetje z izdelanim letnim obračunom stroškov ogrevanja izpolnilo zahteve 35. člena zakona o varstvu potrošnikov. Upravljamo 20 kotlovnic, s katerimi ogrevamo 1000 stanovanjskih enot, samo ena od teh enot se ne strinja z našim načinom dela. Vsekakor si želimo in si bomo prizadevali, da v prihodnosti niti takšnih posamičnih primerov ne bi bilo.«
Eden od stanovalcev bloka, ki se ne želi izpostaviti z imenom in priimkom, pravi, da odločitev tožilstva še ne pomeni, da je z zadevo vse v redu. Kot dodaja, ne bodo odnehali, saj menijo, da je tožilstvo ovadbo zavrglo na podlagi lažnega poročila Komunale.