Ministrstvo za šolstvo, znanost in šport je osnovnim in srednjim šolam posredovalo priporočila za izobraževanje v izrednih okoliščinah, da bi čimbolj zagotovili kontinuiteto izobraževalnega programa. Ker za predpriprave na tak način dela res ni bilo časa, so se posamezne ustanove morale čez noč prilagoditi novim situacijam, tehničnim možnostim in tudi osebnemu angažiranju.
Delo doma poteka s pomočjo navodil, ki so jih učitelji učencem oziroma staršem, če so ti mlajši in nimajo svojega elektronskega naslova, posredovali preko elektronske pošte ali objav na spletnih straneh šole, preko spletnih učilnic ali dostopa do spletnih gradiv, s pomočjo katerih sledijo učnemu načrtu. Kot pravijo na pristojnem ministrstvu, je pri tem treba zagotoviti tudi interaktivnost med učitelji in učenci, sprotne povratne informacije in omogočiti vrstniško sodelovanje ter spremljanje aktivnosti in vrednotenje znanja učencev. Svetujejo pa tudi, naj po šolah posvetijo posebno pozornost dnevni in tedenski obremenitvi učencev z obveznostmi pri posameznih predmetih ter tudi tehničnim zmogljivostim.
Preberite še
Odpri v novem zavihkuBo snežna odeja prekrila tudi naše kraje? To je zadnja napoved
Višino snežne odeje je po navedbah agencije za okolje zelo težko napovedati, a ne kaže, da bi se Pomurju obetala izrazita snežna pošiljka.
Učenje doma ni primerljivo z učenjem v šoli
Francija Čuša, pomočnika ravnatelja na Gimnaziji Franca Miklošiča Ljutomer, smo zmotili ravno v trenutku, ko je s sodelavci preizkušal sistem spletne konference ZOOM, ki omogoča spremljanje predavanja učiteljev v živo in neposredno komuniciranje med učiteljem in učencem. Gre za učinkovit sistem interaktivnega učenja na daljavo, že prej pa so za to uporabljali različne spletne učilnice, Arnes, Googlove spletne učilnice in druge možnosti, ki jih omogoča šolsko ministrstvo in Zavod RS za šolstvo. Poleg tega so že aktivni forumi, kjer si učitelji izmenjujemo primere dobre prakse. Problem v prvih dneh pa je nastal, ker so bila vsa ta spletna omrežja preveč zasedena in so delala zelo počasi ali pa v določenih obdobjih sploh niso bila dostopna.
Vsi učenci pa tudi nimajo idealnih pogojev in tehničnih možnosti za dostopanje do vsebin, ki so na spletu. Pa naj bo zaradi povezave ali ker doma nimajo vsi svojega računalnika, pa tudi tiskalnika ne. V marsikateri družini sta dva otroka, imajo le en računalnik, in še kakšen starš mora delati od doma, razmišlja Čuš. Pomembno je tudi, še poudarja, da učitelji pretehtajo, kakšen obseg dela naložiti učencem ter kako se lotiti zahtevnejših vsebin in učnih snovi. Zavedajo se, da šola preko spleta ni primerljiva z učenjem v šoli ter da razlage učitelja ne more nadomestiti učenje doma. Naredijo pa vse, da bi dijakom kar najbolje posredovali snovi, ki jih morajo usvojiti, in da od njih dobijo tudi odzive in povratne informacije.
Učitelji pripravljajo navodila
Štefan Harkai, ravnatelj ene največjih šol v Pomurju, Osnovne šole Puconci, ki ima dve podružnici in skupaj 530 otrok, je povedal, da so se v okviru Javnega zavoda VIZ Murska Sobota, v katerem je petnajst šol, dogovorili o začasni prekinitvi pouka ter vseh organiziranih dejavnostih na šoli. »Učencem smo sporočili, naj ta čas izkoristijo za ponovitev učne snovi, pri tem pa so jim lahko v pomoč interaktivna gradiva na šolski spletni strani in brezplačna spletna gradiva založb. V prihodnjem tednu pa bodo začeli izvajati delo na daljavo, in sicer tako, da bodo posamezni učitelji za svoje predmete ali področja oziroma razrede pripravili jasna navodila za delo učencev.«
Tudi na osnovnih šolah se pri delu na daljavo srečujejo z različnimi vprašanji in veliko je še nedorečenega. Soočajo pa se tudi s tem, da vsi učenci nimajo dostopa do spletnih omrežij, da nimajo vsi računalnikov in da niti nimajo podatkov o tem, koliko lahko njihovi učenci dostopajo do spletnih vsebin. Prav tako pa je težko priti do povratnih odzivov, še pove Harkai. Poleg tega pa imajo tudi veliko mlajših učencev, ki brez pomoči staršev ne zmorejo dela za šolo in tudi vsi starši težko pomagajo pri zahtevnejših vsebinah.
Veliko je še negotovosti, verjame pa, da se bodo sčasoma stvari umirile, da bodo vprašanja dobila odgovore, treba pa bo tudi marsikaj premisliti, kako naprej, ko se učenci vrnejo v šole. Gotovo bo treba pretehtati tudi to, katero znanje je otrokom potrebno posredovati, kaj morajo usvojiti in ali so tudi vsebine in podatki, ki se jih lahko preskoči ali nekoliko hitreje predela.