Od 1. januarja do 15. septembra 2020 v Sloveniji beležimo najmanj prometnih nesreč z udeležbo pešcev v zadnjem 6-letnem obdobju. Skupno so bili pešci letos udeleženi v 299 prometnih nesrečah, kar je 23 odstotkov manj kot v primerljivem obdobju 2019. Hudo telesno poškodovanih je bilo 53 pešcev (v enakem obdobju lani 63), lažje telesno poškodovanih pa 225 pešcev (lani 300). Do 18. septembra je umrlo 6 pešcev, kar je 45 odstotkov manj kot v primerljivem obdobju v 2019 (11 umrlih).
Preberite še
Odpri v novem zavihku(V premislek) Pomembno je, kako živimo zdaj - ker za jutri nihče ne jamči
Kako je pravično, da nas trenutek slabosti, morda niti ne naš, stane vsega?
Nepravilnost pešca tudi letos ostaja glavni vzrok za smrtne prometne nesreče
Največ nesreč z udeležbo pešcev se zgodi v jesenskih in zimskih mesecih, ko so dnevi krajši, vidljivost slabša, ceste pa zaradi vremenskih razmer spolzke.
Letos v Pomurju v prometnih nesrečah udeleženih 16 pešcev
Na območju Policijske uprave Murska Sobota so do 7. oktobra obravnavali 537 prometnih nesreč, lani v istem obdobju 625. V teh nesrečah je bilo udeleženih 16 (lani 20) pešcev, od katerih so bili 3 (lani 5) hudo in 13 (lani 14) lahko telesno poškodovani.
Minuli torek, 6. oktobra, je bil na območju Policijske uprave Murska Sobota izveden poostren nadzor cestnega prometa s poudarkom na ugotavljanju kršitev voznikov, ki ogrožajo varnost pešcev, in kršitev pešcev, ki ne upoštevajo cestno-prometnih predpisov. Skupaj je bilo ugotovljenih 12 kršitev, od tega 5 kršitev voznikov povezanih z varnostjo pešcev in 7 kršitev s strani pešcev.
Namesto mobilnika raje odsevnik
Podatki opazovanja pešcev, ki ga je Agencija za varnost prometa izvedla leta 2017, kažejo, da je delež uporabe različnih odsevnikov izredno nizek - kar 93 odstotkov pešcev ni uporabljalo nobenega odsevnika. Le 1,2 odstotka pešcev je imelo kresničko ali odsevni trak in 4,2 odstotka drugo odsevno površino.
Agencija opozarja še na odvračanje peščeve pozornosti od dogajanja v prometu zaradi uporabe mobilnih telefonov in pregledovanja družbenih omrežij, kar pravočasnost in ustreznost reakcij pešca zmanjša do 60 odstotkov.