Prvo projektno srečanje partnerskih šol iz Nemčije, Litve in Slovenije je potekalo od 31. maja do 2. junija na Osnovni šoli Apače. Lokalno podjetje Eurodesign, ki je s svojimi izdelki na trgu prepoznavno več kot 30 let, jim je omogočilo realizacijo zastavljenega cilja, saj jih je velikodušno sprejelo v svojo proizvodnjo.
V sredo, 1. junija, so v podjetju ustavili proizvodnjo in se z vsemi zaposlenimi posvetili domačim in tujim učencem, sodelujočim v projektu. Najprej so vedoželjnim učencem predstavili in razkazali podjetje, ki se ukvarja s proizvodnjo in prodajo pohištva za šole, vrtce in ostale notranje prostore javnih ustanov in pohištva nasploh. Predstavili so jim tudi posamezne poklice, ki jih zaposlujejo. Nato je sledilo praktično delo, katerega rezultat so bile štiri omare, ki bodo v kratkem služile v eni od slovenskih osnovnih šol.
O tem dogodku so učenci navdušeno povedali: »Bilo je super, nepozabna in dragocena izkušnja. Sami smo načrtovali in izdelali omaro. Najprej smo si ogledali proizvodnjo in bili seznanjeni z varnostnimi ukrepi. Pokazali so nam, kako poteka načrtovanje posameznega izdelka in kasneje izdelava le-tega. Skico omare, ki smo jo prejšnji dan izdelali v šoli, smo najprej računalniško obdelali in naredili optimizacijo materiala. Nato smo se zaščitili in se odpravili v proizvodnjo, kjer smo pričeli z izdelavo načrtovanega izdelka. Razrezali smo les, naredili luknje in obdelali robove. Te smo kasneje pobrusili. Sledilo je lepljenje in sestavljanje omare. Po navodilih in ob budnem očesu zaposlenih smo vsi aktivno sodelovali in izdelali štiri omare.«
Koordinatorji projekta so z obiskom in izpeljanimi aktivnostmi v podjetju več kot zadovoljni, saj projekt govori o prvih izkušnjah učencev v svetu dela (pripravništva, zaposlitve s krajšim delovnim časom itd., prav tako pa tudi o prenosu šolskih vsebin v podjetja s pomočjo majhnih učnih enot ...). Ker številna podjetja, ki trenutno vse pogosteje iščejo pripravnike, zanima, kaj dijake odlikuje, je eden od poudarkov projekta pogled dijakov in njihove izkušnje. Tako je kasneje mogoče oblikovati instrumente za večjo usklajenost med učenci in
usposabljanjem ter zmanjšati stopnjo osipa. Z razvojem manjših učnih enot, ki se izvajajo v podjetjih, učenci doživijo povezavo šolskih vsebin z realnostjo delovnega sveta, pri čemer se šolske vsebine doživljajo kot smiselne, hkrati pa se zmanjšajo zadržki do delovnega sveta.