Na ponovnem glasovanju na zakonodajnem referendumu o Zakonu o izgradnji, upravljanju in gospodarjenju z drugim tirom železniške proge Divača-Koper (ZIUGDT) je na državni ravni proti uveljavitvi zakona glasovalo 50,11 odstotka oziroma 127.316 volivcev, podprlo pa ga je 49,89 odstotka ali 126.751 udeležencev referenduma.
Referendum ni zadostil predpisanemu kvorumu, po katerem bi moralo za veljavnost referenduma proti zakonu glasovati vsaj 20 odstotkov vseh volilnih upravičencev, saj se je na volišča odpravilo zgolj 14,96 odstotka volilnih upravičencev.
V pomurskih volilnih okrajih je bila najnižja udeležba v lendavskem okraju, kjer je volilo 10,02 odstotka volilnih upravičencev, najvišja pa je bila v prvem murskosoboškem okraju (16,38). Pri tem so volilvci v vseh pomurskih okrajih podprli zakon o drugem tiru, in sicer najbolj izrazito v prvem murskosoboškem okraju, kjer je za zakon glasovalo 64,88 odstotka udeležencev referenduma, sledijo okraji Lendava (60,52), Ljutomer (59,57), Murska Sobota 2 (59,49) in Gornja Radgona (55).
Preberite še
Odpri v novem zavihku(V premislek) Pomembno je, kako živimo zdaj - ker za jutri nihče ne jamči
Kako je pravično, da nas trenutek slabosti, morda niti ne naš, stane vsega?
O načinu gradnje bo na koncu odločila nova vlada
Kot je znano, so pobudniki referenduma, zbrani okoli iniciative Davkoplačevalci se ne damo pod vodstvom Vilija Kovačiča, vladi med drugim največkrat očitali, da je projekt gradnje 27 kilometrov dolgega tira med Koprom in Divačo predrag in da za gradnjo drugega tira ni bila potrebna ustanovitev posebnega projektnega podjetja 2TDK. Vladni predstavniki pa so volivce prepričevali z dejstvom, da je gradnja drugega tira življenjskega pomena za razvoj Luke Koper in da je potrebno čim prej začeti z gradnjo.O omenjenem zakonu so se volivci že izrekli septembra lani, ko se je referenduma z isto vsebino udeležilo 20,55 odstotka volivcev. Takrat je zakon podprlo 53,47 odstotka udeležencev referenduma, proti uveljavitvi zakona pa je prvič glasovalo premalo volivcev tudi glede na kvorum, vendar je marca letos vrhovno sodišče ugodilo pritožbi Kovačiča, med drugim zaradi nedopustnega vladnega financiranja referendumske kampanje. Tudi na prvem referendumu o drugem tiru je zakon dobil podporo med pomurskimi volivci.
Kljub dejstvu, da je zakon preživel referendumsko presojo, pa ga bo seveda lahko nova koalicija po letošnjih državnozborskih volitvah, če v njej ne bo strank aktualne vladne koalicije, katerih poslanci so zakon v državnem zboru sprejeli, spremenila. Medtem je Kovačič že napovedal pritožbo tudi na tokratno izvedbo referenduma.