vestnik

Povečati prodajo lokalnih izdelkov

Damjana Nemeš, 30. 11. 2022
Nataša Juhnov
Organizatorji si prizadevajo za promocijo kakovostne domače hrane, zato v okviru festivala potekajo senzorična ocenjevanja, kakovost nagrajenih dobrot pa je prepoznana po zlatem, srebrnem ali bronastem znaku, s katerim so označene. Foto Nataša Juhnov
Aktualno

Lani zaživel poseben portal, na katerem lahko ponudniki predstavijo svoje izdelke

V minoritskem samostanu Ptuj bo med 19. in 21. majem 2023 potekal 34. festival Dobrote slovenskih kmetij, ki ga s Kmetijsko-gozdarsko zbornico Slovenije (KGZS) in vsemi slovenskimi kmetijsko-gozdarskimi zavodi (KGZ) pripravlja Mestna občina Ptuj. Organizatorji si prizadevajo za promocijo kakovostne domače hrane, zato v okviru festivala potekajo senzorična ocenjevanja, kakovost nagrajenih dobrot pa je prepoznana po zlatem, srebrnem ali bronastem znaku, s katerim so označene. Na festivalu vsako leto sodelujejo tudi številni pomurski ponudniki, ki dajo svoje izdelke na ocenjevanje.

Dolgoletni festival so organizatorji obogatili še s portalom Dobrote slovenskih kmetij, ki je zaživel lani maja. Na portalu je zbrana ponudba slovenskih kmetij na enem mestu, ponuja tudi nove prodajne poti, povečuje neposredno prodajo pridelkov in izdelkov, ponudnik pa ima lasten dostop do baze, ki jo lahko vsakodnevno ureja. Ponudbo na portalu si lahko ogledajo končni kupci, javni zavodi, zadruge, trgovci, gostinci in hotelirji. KGZS in KGZ Ptuj z namenom, da bi se ponudniki lažje vpisali v portal in predstavili svojo ponudbo, organizirata delavnice po sedežih zavodov za zainteresirane ponudnike in tudi svetovalce na kmetijsko-gozdarskih zavodih. Prva od sedmih delavnic je bila nedavno v Murski Soboti.



Za trende zdrave prehrane

Kot je pojasnila Klara Otoničar iz KGZS, morajo ponudniki za sodelovanje na portalu izpolniti nekaj pogojev. Registrirani morajo biti kot kmetija ali drugo kmetijsko gospodarstvo in biti vpisani v register kmetijskih gospodarstev pri ministrstvu za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano, v zadnjih desetih letih so morali vsaj enkrat z najmanj enim svojim izdelkom sodelovati na ocenjevanju dobrot slovenskih kmetij in zanj prejeti oceno, vsak izdelek, ki ga oglašujejo in predstavljajo, morajo najmanj enkrat na tri leta dati na ocenjevanje na festivalu, izdelki pa morajo biti rezultat pridelave in predelave kmetijskih pridelkov s ponudnikove domače kmetije in/ali dokupljeni z drugih kmetij ali drugih kmetijskih gospodarstev, pri tem pa dosegati standarde kakovosti. Tudi cene izdelkov, ki jih ponudniki oglašujejo, morajo biti poštene. Sodelovanje na portalu je za ponudnike brezplačno, so še slišali udeleženci delavnice.

Organizatorji festivala želijo tudi v prihodnje z ocenjevanji posredno vplivati na še višjo kakovost lokalnih dobrot, kar jim bo omogočil tudi portal, s katerim bodo dali še več poudarka prepoznavnosti blagovne znamke Dobrote slovenskih kmetij. »S tovrstno promocijo želimo izboljšati tudi trženje nagrajenih izdelkov in tako vplivati na inovativnost kmetov, da bodo še več poudarka dali celostni podobi izdelka in embalaže ter še bolj stremeli k trendom zdravega prehranjevanja,« je poudarila Barbara Herga iz KGZ Ptuj.

kmetijstvo dobrote-slovenskih-kmetij