Prava Pepelka je naslov pravljice, ki je malce spremenjena različica Pepelke. Avtorji projekta so zato to in podobne zgodbe, ki jih bodo izpeljali iz klasičnih zgodb za otroke, poimenovali »zvite pravljice«, saj so v določenih točkah drugačne. Prava Pepelka (v angleščini so jo poimenovali Cinda Real) je namreč deklica, ki ima le eno nogo. Tradicionalno pravljico bratov Grimm so ustvarjalci – med njimi je bila od začetka Sara Božanić, režiserka celega projekta – spremenili v treh bistvenih točkah. Prva je ta, da ima Prava Pepelka le eno nogo in je zato stigmatizirana. Kljub temu, da torej ni popolna, jo želi princ poročiti, a nje ženitna ponudba ne zanima preveč; v tem je druga bistvena razlika od klasične Pepelke. Tretja pa je, da si želi le plesati.
Preberite še
Odpri v novem zavihkuŠoli iz Pomurja nagrajeni v mednarodni konkurenci
Na Gospodarskem razstavišču v Ljubljani v teh dneh poteka sejem Alpe-Adria. V sklopu sejma je bil tudi 22. mednarodni festival Več znanja za več turizma, na katerem je sodelovalo 28 srednjih in višjih šol iz Slovenije ter petih tujih držav.
Zvite pravljice – gre za mednarodni projekt, v katerem sodelujejo tudi ustvarjalci iz sosednje Hrvaške ter iz Francije in Portugalske – bodo zajele še druge klasične pravljice, ki učijo otroke številnih stereotipov. Predvsem deklicam sugerirajo, da naj bodo pasivne in da naj čakajo na nekoga, ki naj bi jih rešil. Z zvitimi pravljicami pa bodo »predelali« ne le Pepelko, ampak tudi Zlatolasko, Trnjulčico, Grdega račka in še kakšno svetovno klasiko. Sara Božanić z Instituta za transmedijski design pravi, da Pepelka in podobne zgodbe učijo otroke tudi, da naj si v življenju prizadevajo, da pridobijo materialno bogastvo: »S tem, da neko tako stigmo kot je recimo invalidnost – kajti Prava Pepelka ima le eno nogo – predstavljamo znotraj okvirja znane pravljice, zvišujemo zavedanje o stigmi in hkrati učimo otroke, pa tudi njihove starše, kako to destigmatizirati.«
Končni rezultat vsake od Zvitih pravljic bodo kratke, 12 minutne risanke – šest jih bo pripravljenih za splet, 26 pa za televizijo-, pa izobraževalni program za otroke, učitelje in starše, razstave in še kaj. Ciljna skupina za risanke so otroci med 6. in 8. letom; razumeli pa jih bodo tudi že mlajši. Sara Božanić: »Proces likovne, vizualne in glasbene zasnove animirane risanke temelji na aktivnem sooblikovanju z otroci iz Pomurja. Izvedli smo delavnice v Pokrajinski in študijski knjižnici Murska Sobota, na katere smo povabili otroke, ki so postali aktivni so-avtorji risanke. Narisali so namreč ilustracije, posneli glasove in zvoke ter v obliki plesa na eni nogi ‘okusili’ izzive s katerimi se sooča naša Prava Pepelka. Na ta način na koncu dobimo produkt – risanko, ki temelji na otroških pogledih na slikovni, vizualni in glasbeni izraz.«
V sklopu delavnic, ki smo jih izvedli skupaj z otroci iz Pomurske regije, so ti samoiniciativno oblikovali tudi refren pesmi o Pepelki, ki jo je potem preoblikovala in ubesedila Tjaša Šimonka. Pesem smo namreč želeli strokovno nadgraditi; uglasbiti in dokončati skupaj z otroci, kasneje pa jo vključiti v risanko.«
Poleg približno 40 opomurskih trok je strokovno v projektu sodeovalo še nekaj Pomurcev - Matej Končan - Kleemar, ki je skrbel za skladanje in zvok, Petra Bertalaič za produkcijo, Nina Cigut je svetovala s področja otroške psihologije, Tjaša Šimonka pa je kot rečeno skladateljica pesmi o Pravi Pepelki in vodja zbora; da na Dino Božanić, ki svoji sestri Sari, pravi ta, vedno pomaga pri vsem, ne pozabimo. Za vsem skupaj pa stoji še številčna mednarodna ekipa.
Več pa v tiskani izdaji Vestnika.