Najpomembnejša stvar, ki jo je potrebno pravočasno preveriti je, ali imate ustrezen in veljaven dokumenta za potovanje v tujino. Čakalna doba za izdajo nove potne listine ali osebne izkaznice je namreč v povprečju teden dni, zaradi praznikov pa se lahko čakalna doba tudi podaljša, zato je priporočljivo vlogo za izdajo novega dokumenta vložiti vsaj deset dni pred dnem potovanja.
Preberite še
Odpri v novem zavihkuLelosi obuja duh Mure: V soboškem proizvodnem obratu se obeta več kot 100 novih zaposlitev
Hitro rastoče kamniško podjetje del proizvodnje iz Kitajske seli v kompleks nekdanjega tekstilnega giganta v Murski Soboti.
Državljani, ki potni list ali osebno izkaznico potrebujejo hitreje, lahko prosijo za tako imenovano prioritetno ali nujno izdelavo dokumentov, ti bodo odpremljeni na pošto v roku enega delovnega dne, kar pa poemni dodatne stroške, saj je treba plačati dvojno upravno takso.
Posebno pozornost je treba nameniti tudi otrokom in njihovim dokumentom. Otroku do dopolnjenega tretjega leta starosti se izdata potni list oziroma osebna izkaznica z veljavnostjo treh let, otroku od 3. do 18. leta starosti pa z veljavnostjo petih let, zato je treba pri veljavnosti listin otrok biti še posebej pozoren.
Ker sta potni list in osebna izkaznica pomembna dokumenta, ju je treba skrbno hraniti, v primeru pogrešitve, izgube ali kraje pa je vsak državljan dolžan naznaniti to pogrešitev, najkasneje v roku osmih dni na kateri koli upravni enoti. Prijava pogrešitve zgolj na policijski postaji namreč ne zadošča, opustitev naznanitve pa je dejanje, ki lahko privede do zlorabe dokumenta in identitete, hkrati je tudi prekršek, za katerega je predpisana globa od 125 do 400 evrov.
Kako ravnati v primeru izgube dokumenta v tujini?
Državljani se lahko obrnejo na najbližje diplomatsko-konzularno predstavništvo Republike Slovenije, saj se lahko tudi tam opravi naznanitev pogrešitve dokumentov. Za prihod domov se mu izda potni list za vrnitev, vlogi za izdajo potnega lista za vrnitev pa je treba predložiti dve fotografiji.
V primeru, da državljan dokument, ki ga je naznanil kot pogrešanega, ukradenega ali izgubljenega, ne uporalja več, v kolikor ga ponovno najde, saj ima lahko pri prehodu meje težave. Morebitno najdbo je prav tako treba sporočiti upravni enoti.