vestnik

Prekmurka zasnovala kozmetično znamko, v kateri glavno vlogo igra proso

Ines Baler, 30. 3. 2024
Vanesa Tivadar
Larisa Granfol se je na podjetniško pot podala z linijo kozmetičnih izdelkov.
Aktualno

Prva izdelka sta krema in serum. Žito s številnimi pozitivnimi učinki.

Larisa Granfol iz Moravskih Toplic se je pred kakšnim mesecem dni podala v podjetniške vode in se širši javnosti predstavila z lastno kozmetično znamko Prosena. Kot je možno sklepati iz imena, gre za izdelke, ki vsebujejo proso. Mlada Pomurka se je s podrobnim raziskovanjem pozitivnih učinkov tega žita srečala že v študijskih letih. V Ljubljani je študirala naturopatijo in iridologijo in v eni od seminarskih nalog je ugotavljala, kako proso vpliva na delovanje našega telesa in podobno. »Doma imamo manjšo kmetijo in dedek je imel na eni od njiv posejano proso. Ko smo ga poželi, je bilo precej prosene kaše, pa tudi lusk od zrnja. Z očetom sva razmišljala, kaj bi naredila iz tega. Po spletu okoliščin se je pojavila možnost, da se iz prosa iztisne olje. Dostavila sva ga slovenskemu podjetju, ki se ukvarja s pridobivanjem različnih vrst olj. Tako smo po posebnem postopku pridobili olje, a ne iz kaše, ampak iz lusk,« opiše. Dobila sta namig, da bi lahko olje uporabila v kozmetiki, ker je kakovostno in primerno. To je bilo še pred koronskim časom. »Takrat sem bila še precej mlada in ideje nisem nadaljevala. Vmes sem postala mama, in ko moraš ob koncu porodniškega dopusta razmišljati, kje se zaposliti, mi je po glavi vse bolj rojila misel, da bi imela nekaj svojega,« pripoveduje sogovornica. Oče jo je takrat spomnil na proso in odločila sta se, da poskusita znova. 

Izkušenj z izdelovanjem kozmetike Granfolova od prej ni imela, zato je bila logična poteza, da poišče podjetje, ki se s tem ukvarja in bo njeno idejo realiziralo. Našla ga je v Celju in hitro so se lotili zasnove izdelkov. Nekaj prosa so pridelali doma, preostali del so dokupili na lokalnih pomurskih kmetijah, iz lusk je bilo iztisnjeno olje, opravljene so bile potrebne analize, nato pa je sledil razvoj kozmetike. Kot pove sogovornica, je bila njena želja, da bodo izdelki primerni za občutljivo kožo. »Od nekdaj sem imela sama težave s kožo in želela sem, da mi izdelki ustrezajo.« Najprej je nastala krema za obraz, prve so jo poleg nje same testirale prijateljice in znanke, nato so se odločili razviti še serum za obraz.

larisa-granfol, prosena
Vanesa Tivadar
V sodelovanju z mladimi ustvarjalci je nastala tudi zunanja podoba izdelkov.

Naraven vonj

Serum je po besedah Granfolove bogat in kremaste teksture, namenjen je vsem tipom kože in generacijam, deluje pomirjujoče in uravnava pH- vrednost kože. Krema je bolj primerna za normalno do mešano kožo. »Krema vlaži, serum pomirja, proso na splošno pa učinkuje proti staranju. Ob ekstraktu prosa so v izdelkih med drugim hialuron, peptidi, v serumu je tudi hidrolat vrtnice. Poudariti velja še, da je kozmetika prijetnega in naravnega vonja, saj ne vsebuje nobenih dišav.«

Sredi februarja je Pomurka zagnala spletno trgovino Prosena.si, kjer so njeni izdelki na voljo, tečejo pa tudi dogovori o prodaji v kakšnem od hotelov. Pove nam, da njena želja ni množična prodaja kozmetičnih izdelkov, ampak želi znamko ohraniti na butičnem nivoju. Tudi zato, ker zaradi specifike in edinstvenosti izdelki niso v nižjem cenovnem razredu. Pravi, da so prvi odzivi nadvse pozitivni in ji dajejo zagon za naprej. Kljub temu da podjetniška pot ni mačji kašelj, je zadovoljna, da je sledila ideji o kozmetičnih izdelkih z izvlečkom prosa, saj ima to superživilo številne pozitivne učinke. Tudi na kožo, doda in sklene, da si želi, da jih spoznajo tudi drugi.

larisa-granfol prosena kozmetika