Vsem šolam po Sloveniji je od marca dalje na voljo učni pripomoček za učenje branja Kobi. Namenjen je otrokom, z njim se prepoznavajo in odkrivajo tudi težave pri branju. Aplikacija omogoča prilagoditev prikaza besedila glede na potrebe učenca, učitelji pa lahko spremljajo napredek učencev pri branju in prilagajajo nadaljnje dejavnosti njihovim potrebam. Do sredine maja so se po podatkih ministrstva za vzgojo in izobraževanje v aplikacijo vpisali strokovni delavci z 216 osnovnih šol, osnovnih šol s prilagojenim programom ter zavodov za vzgojo in izobraževanje otrok in mladostnikov s posebnimi potrebami. Med njimi je tudi 14 pomurskih šol. »Odzivi strokovnih delavcev so zelo dobri, o čemer priča tudi podatek o številu vključenih vzgojno-izobraževalnih zavodov,« še pravijo na omenjenem ministrstvu in dodajajo, da je vpisanih približno 700 strokovnih delavcev, velik pa je tudi interes za udeležbo na usposabljanju za uporabo. Prvo je bilo že izvedeno, udeležilo se ga je 110 strokovnih delavcev, še tri so načrtovana. Kot dodajajo, bo v triletnem obdobju dostop do aplikacije omogočen vsem strokovnim delavcem osnovnih šol, osnovnih šol s prilagojenim programom ter vsem zavodom za vzgojo in izobraževanje otrok in mladostnikov s posebnimi potrebami.
Preberite še
Odpri v novem zavihkuBine Pušenjak se je vrnil z zdravljenja v tujini, doma so jim pripravili sprejem
Bine Pušenjak je pri dveh letih in pol zbolel za tumorom osrednjega živčevja. Zadnjih šest tednov so z družino preživeli v Italiji na zdravljenju.
Pripomoček je namenjen učenju in utrjevanju branja učencev v šoli. Omogoča denimo nastavitev velikosti in tipa pisave, razmaka med vrsticami in besedami, obarvanje določenih črk, barve ozadja ... Naštete funkcionalnosti (obstajajo še druge) so tiste, ki učence dodatno podpirajo v procesu učenja in utrjevanja branja. Ministrstvo poudarja, da je Kobi v šoli posebej prilagojen za šole, zato tudi učiteljem omogoča nabor možnosti, npr. da lahko učencu ali skupini učencev v branje dodelijo gradivo ter dostopajo do poročil o napredku učenca, denimo o številu prebranega gradiva. »Glede na izkušnje, ki jih imajo učitelji z uporabo pripomočka, se omenja tudi višja motivacija za branje ter veselje do branja, kar pozitivno vpliva tako na napredek učenca pri branju kot tudi na samo motivacijo in veselje do branja,« so še izpostavili na ministrstvu za vzgojo in izobraževanje.
Zadovoljni z uporabnostjo
Kobi uporabljajo tudi na OŠ IV Murska Sobota. Ena od učiteljic je pojasnila, da je za šolanje učenca na domu iskala učinkovito metodo, ki bi učenca navdušila za branje. Ta je poznal črke, ni pa mogel preiti na povezovanje dvočrkovnih sklopov. »Ker ga je navduševalo delo z računalnikom, sem se odločila za program Kobi. Takoj je pokazal interes in vztrajnost za povezovanje črk. Ker je v programu dobro zastavljena zahtevnost nalog za branje, se je učenje branja s pomočjo programa Kobi poznalo pri napredku učenčevega branja že po nekaj tednih. Za učenca s posebnimi potrebami je bil to hiter napredek,« je opisala. Nadaljevala je, da je, ker se črke izpišejo vedno v drugačnem zaporedju, učenec lahko vadil v svojem tempu. Zahtevnost branja mu je tako prilagajala glede na njegovo usvojeno znanje in posebnosti. »Učenec bere z veseljem, ker aplikacija nudi pestrost učenja in zelo jasno omogoča individualiziran pristop k učenju branja ter usvajanju bralnih sposobnosti. Z lahkoto spremljam njegov napredek in na osnovi tega učenca bolje motiviram. Učenec po enem šolskem letu lepo povezuje in z veseljem bere vse krajše besede,« tako učiteljica. Pozitivne plati aplikacije vidi tudi zase, saj ji ta omogoča, da s pomočjo pripravljenih gradiv naredi poučevanje zanimivo, sistematično in učinkovito. Vaje branja z otroki pa nadaljujejo starši, ki menijo, da se otrok branju ne upira in ga s Kobijevimi vsebinami ni težko motivirati k urjenju branja.
Na soboški šoli pravijo, da so aplikacijo prepoznali kot pomemben prispevek pri podpori začetnemu branju pri učencih s težavami branja že leta 2019. Začeli so jo priporočati staršem, ker pa je bila takrat demo verzija plačljiva, so se zavedali, da je morda komu težje dostopna. Sledili so ponudbi izobraževanj avtorjev aplikacije, ki so ponujali ugodnejše ponudbe za nove uporabnike. Nekaj posameznikov in družin si je že v začetnem obdobju zagotovilo vseživljenjski dostop do aplikacije, saj so se prepričali v uporabnost zaradi hitrega napredka otrok ob stopenjsko dobro premišljeni nadgradnji možnosti, ki jih aplikacija ponuja. Omenili so še, da aplikacija otrokom omogoča, da si izberejo bralnega prijatelja. Izbirajo lahko med nekaj animiranimi liki, ki jih ob uspehih spodbujajo.
Za digitalizacijo procesa
Aplikacija je del projekta Digitalizacija izobraževanja na ravni osnovnih in srednjih šol ter izobraževanja odraslih. Ministrstvo poudarja, da je njegov namen digitalizirati pedagoški proces in vodenje zavodov na vseh ravneh izobraževanja, zagotoviti ustrezno informacijsko in komunikacijsko infrastrukturo ter ustrezne aplikacije in storitve za razvoj digitalnih kompetenc. Projekt bo potekal istočasno z aktivnostmi Centra za celovito koordinacijo digitalnega izobraževanja v okviru razvojnega področja Pametna, trajnostna in vključujoča rast, komponente Krepitev kompetenc, zlasti digitalnih in tistih, ki jih zahtevajo novi poklici in zeleni prehod. Celotni projekt je vreden slabih pet milijonov evrov brez DDV, naložba pa je del ukrepov načrta, ki se financira iz mehanizma Načrta za okrevanje in odpornost.
Aplikacije in storitve bodo razvite celostno, kar vključuje pripravo učitelja na pouk in izvajanje tega, spremljanje učenca v inovativnem personaliziranem enovitem učnem okolju pri in po pouku, učno analitiko spremljanja učenca za učitelje in dodatni digitalni portfelj dokazil znanj in kompetenc za učence, učitelje in državljane. Ministrstvo v okviru projekta načrtuje tudi inovativno personalizirano učno okolje za strokovni in vodstveni kader. Pristojno ministrstvo je navedlo še, da se zavedajo, kako močno digitalna tehnologija zaznamuje naša življenja že od najzgodnejših let, če želimo biti opolnomočeni za življenje v digitalni družbi, pa je treba tehnologijo znati uporabljati na pravi način in jo razumeti.