vestnik

(VZHODNA MURSKOSOBOŠKA OBVOZNICA) Projektiranje zadrževalnika bo drago

Rok Šavel, 7. 4. 2022
Rok Šavel
Celostna ureditev dotrajane Noršinske ulice bo za soboško občino velik finančni zalogaj.
Aktualno

Po lanski sklenitvi dogovora med Občino Moravske Toplice, Mestno občino Murska Sobota ter ministrstvom za infrastrukturo in ministrstvom za okolje in prostor o sofinanciranju sebeborskega zadrževalnika, ki je po zahtevah vodovarstvene stroke pogoj za vzhodno murskosoboško obvoznico, je direkcija za infrastrukturo izvedla javni razpis za projektiranje zadrževalnika.

Na razpis za izdelavo projektne dokumentacije se je prijavil samo en ponudnik, ljubljanska družba IS Projekt, ki je v poslovnem letu 2020 ustvarila 300 tisoč evrov čistega prometa. Za izdelavo projektne dokumentacije in projekta sebeborskega zadrževalnika je družba ponudila ceno, ki je več kot dvakrat višja od njenega celotnega predlanskega prometa, namreč 666 tisoč evrov oziroma z davkom nekaj več kot 812 tisoč evrov. Direkcija je ponudbo zavrnila, saj bistveno presega zagotovljena sredstva, in se bo z družbo skušala pogajati za nižjo ceno. Koliko sredstev imajo v ta namen zagotovljenih v direkciji, ne razkrivajo.

Soboški župan Aleksander Jevšek je medtem na zadnji seji mestnega sveta dejal, da obstaja možnost, da bi se vzhodna obvoznica začela graditi od območja Bakše proti srednji ekonomski šoli, saj v tem delu zadrževalnik ni pogoj. Župan je izrazil željo, da bi se za ta odsek čim prej izdalo gradbeno dovoljenje in začelo graditi, v tem času pa bi se lahko projektiral zadrževalnik.



Toda direkcija vztraja, da bo gradnja tri kilometre dolge vzhodne obvoznice potekala od križišča v ulici Plese do obstoječega krožišča pri Čardi in ne bo razdeljena na podfaze. »Del obvoznice, v dolžini približno enega kilometra, do Noršinske ulice, bi sicer na podlagi sprejetega prostorskega akta bilo mogoče zgraditi pred gradnjo zadrževalnika, vendar izvedba ne bi bila ekonomsko upravičena, pa tudi tega dela ceste ni mogoče navezati na državno cesto,« poudarjajo v direkciji za infrastrukturo, kjer pričakujejo, da bo še letos pridobljena projektna dokumentacija za zadrževalnik, v letu 2023 pridobljena zemljišča za gradnjo zadrževalnika in oddana vloga za gradbeno dovoljenje. Gradnja obvoznice in zadrževalnika bi se tako lahko začela v letu 2024.

299d32a5cb610000443fcf1e126e08d6
Nataša Juhnov
Po lanski sklenitvi dogovora med Občino Moravske Toplice, Mestno občino Murska Sobota ter ministrstvom za infrastrukturo in ministrstvom za okolje in prostor o sofinanciranju sebeborskega zadrževalnika, ki je po zahtevah vodovarstvene stroke pogoj za vzhodno murskosoboško obvoznico, je direkcija za infrastrukturo izvedla javni razpis za projektiranje zadrževalnika.

Kdaj bo urejena Noršinska ulica



Del trase je povezan tudi s celovito obnovo dotrajane Noršinske ulice, za katero je v dolžini 2,5 kilometra, do znaka za naselje Noršinci, odgovorna soboška občina. Na območju križanja obvoznice in Noršinske ulice je predvidena gradnja krožišča s pločniki in kolesarskimi pasovi. Ureditev problematične lokalne ceste občina načrtuje v okviru programa ELENA, kjer je del konzorcija desetih občin, projekt pa bo po navedbah mestne občine prav tako sofinanciran s sredstvi Evropske investicijske banke.

»V okviru tega projekta bo Mestna občina Murska Sobota naročila različne projektne dokumentacije s poudarkom na izvedbi kakovostnih kolesarskih povezav, med drugim tudi za celostno ureditev občinske ceste, vključujoč površine za kolesarje, med naseljema Murska Sobota in Noršinci ter z navezavo do naselja Rakičan s premostitvenim objektom,« pojasnjujejo v soboški občini in dodajajo, da trenutno poteka postopek za izbiro izdelovalca projektne dokumentacije, pri čemer ocenjujejo, da bo ta izdelana še letos.

noršinska-ulica
Rok Šavel
Celostna ureditev Noršinske ulice je ocenjena na okoli 1,5 milijona evrov, njena realizacija pa je po navedbah mestne občine odvisna od razpoložljivosti sofinancerskih sredstev iz mobilnostnih projektov, katerih razpisi še niso objavljeni.


Celostna ureditev Noršinske ulice je ocenjena na okoli 1,5 milijona evrov, njena realizacija pa je po navedbah mestne občine odvisna od razpoložljivosti sofinancerskih sredstev iz mobilnostnih projektov, katerih razpisi še niso objavljeni. »Ocenjujemo, da bo do izvedbe celostne ureditve predmetne občinske ceste prišlo v letu 2023/24. Ob tem dodajamo, da mestna občina nameni dobršen del sredstev za nujna vzdrževalna dela na predmetni občinski cesti,« so še poudarili v soboški občini, ki je za projekt kolesarske povezave z ureditvijo ceste Murska Sobota–Noršinci v letošnjem proračunu rezervirala 7500 evrov. 

Gradnjo kolesarske steze, ki bi povezovala Martjance, Noršince in Mursko Soboto, najdemo tudi v načrtu razvojnih programov Občine Moravske Toplice. Po besedah župana Alojza Glavača gre za dolgoročni projekt, ki bo del evropske finančne perspektive 2021–2027. V projektu je predvidena kolesarska povezava do Ormoža, v občinskem proračunu za letošnje leto pa so rezervirali zgolj sredstva za projektiranje.

projektiranje zadrževalnik .moms mestna-občina-murska-sobota občina-moravske-toplice