Osnovna šola (OŠ) Beltinci je ena od sedmih slovenskih osnovnih in srednjih šol, ki so letos prejele status evropske digitalne šole za izjemne prispevke pri digitalnem poučevanju in učenju. Da so ga prejele, so morale predložiti šolsko digitalno strategijo ter dokaze o celovitem pristopu k digitalizaciji izobraževanja, zavezanosti k stalnemu strokovnemu razvoju učiteljev in o tem, kako digitalna tehnologija izboljšuje učenje.
Sonja Kepe, učiteljica računalništva na beltinski šoli, je povedala, da so dokazila zbirali in pregledovali od lanskega oktobra. Zajemala so sedem področij: vodenje, sodelovanje in mreženje, infrastrukturo in opremo, nadaljnje izobraževanje in usposabljanje strokovnih delavcev, poučevanje in učenje, vrednotenje ter digitalne kompetence učencev in dijakov. »Vse dosedanje delo smo že v preteklosti dokumentirali, zdaj je bilo treba dokazila le zbrati, jih opisati in podkrepiti s fotografijami,« je dejala. Projekt evropskega programa Erasmus+, naslednik pilotnega programa Selfie, priznanje digitalna šola so razvijali raziskovalci z mariborske fakultete za naravoslovje in matematiko. Prejemnice statusa so sodelovale v pobudi Akademija digitalnih šol Selfie in so lahko uporabile evropsko orodje za samorefleksijo, mentorsko podporo za digitalno izobraževanje in vire strokovnega razvoja. Da so prejeli status digitalne šole, pomeni, da delajo dobro in da so to počeli tudi v preteklosti. »Tako vemo, na katerih področjih smo dobri in na katerih se moramo še izboljšati,« pravi Kepejeva. Vsaka šola je imela tudi mentorsko šolo, prejemnico priznanja v prvem pilotnem programu, ki jo je pri procesu zbiranja dokazil spremljala, nato pa so prejeli povratno informacijo.
Preberite še
Odpri v novem zavihkuLelosi obuja duh Mure: V soboškem proizvodnem obratu se obeta več kot 100 novih zaposlitev
Hitro rastoče kamniško podjetje del proizvodnje iz Kitajske seli v kompleks nekdanjega tekstilnega giganta v Murski Soboti.
Digitalne kompetence na šoli krepijo že vrsto let, Kepejeva je v šolski kroniki našla podatek, da je tamkajšnja občina že pred šolskim letom 2005/06 v 4. razredu kot nadstandard podpirala eno uro računalništva tedensko. To izvajajo še sedaj, v šolskem letu 2015/16 so tudi v 7. razredu vpeljali dve uri računalništva vsaka dva tedna. Sodelovali so tudi že v nekaterih projektih, kot so Inovativna učna okolja, cilj vseh teh aktivnosti pa je učence naučiti uporabe informacijsko-komunikacijske tehnologije. »Brez tega danes ne gre več in treba je priznati, da je epidemija pri tem naredila dobro stvar. Ljudje so videli, da vseh stvari ne vedo, ter spoznali, da je delo računalničarjev na šoli res pomembno. Nastavila nam je ogledalo, na katerih področjih smo dobri in na katerih ne.«
Veščine povezujejo s predmeti
Beltinska šola, ki je sploh prva v Pomurju s statusom digitalne šole, ima v računalniški učilnici okoli 33 namiznih in prenosnih računalnikov, v sklopu različnih projektov so kupili robotke, s katerimi se učenci učijo programiranja, na voljo je 27 tabličnih računalnikov, opremljeni so z nekaj interaktivnimi tablami in tremi interaktivnimi zasloni. V tem šolskem letu so začeli razvoj digitalnih kompetenc spodbujati že pri prvošolcih. Ti so prišli v računalniško učilnico, se učili vključiti računalnik, delati z miško, s programom slikar. Aktivnosti se pozneje v višjih razredih še stopnjujejo. »Naši otroci so preskočili računalnike in kar začeli uporabljati telefone in tablice. Na šoli pa se delo začne od začetka, od urejevalnikov besedil, preglednic, predstavitev, vse pa je povezano s šolskimi predmeti, tako da ne spoznavajo le golih programov, ampak jih povežejo z učno snovjo,« razlaga učiteljica računalništva.
Vseskozi pri poučevanju dodajajo aktivnosti in jih povežejo z aktualnim dogajanjem. V zadnjem obdobju več govorijo o družbenih omrežjih in o pasteh na spletu. »Ob dogodku v Celju, ko se je snemalo vrstniško nasilje, smo učencem povedali, da se to ne počne. Čas namenimo tudi temu, da se učenci naučijo prepoznavati, kako so fotografije obdelane, da so dodani filtri in podobno. Pri izbirnem predmetu pa smo že poskusili tudi umetno inteligenco,« je dejala in dodala, da pripravljajo tudi predavanja za starše, vseskozi se izobražujejo tudi učitelji in krepijo znanje. Področja digitalnih kompetenc so vpeta tudi v dneve dejavnosti.
OŠ Beltinci bo s pridobljenim statusom postala tudi mentorska šola in bo pomagala drugim pri pridobivanju tega priznanja. »Na ta način bomo tudi videli, kako delajo druge šole, saj se vedno lahko kaj izboljša in mi se bomo trudili, da izboljšamo določena področja,« pove Sonja Kepe. Priznanja za digitalne šole se podeljujejo v petih evropskih državah, letos jih bo program pilotno izvajalo še dodatnih pet.