vestnik

Prva nagrada za lendavsko šolo

Ines Baler, 17. 12. 2023
Ministrstvo za naravne vire in prostor
Izdelek lendavskih učencev, ki je navdušil komisijo in prejel prvo nagrado v kategoriji druge triade osnovnih šol. Foto Ministrstvo za naravne vire in prostor
Aktualno

Center arhitekture Slovenije je s podporo ministrstva za naravne vire in prostor, ministrstva za vzgojo in izobraževanje ter Zavoda za šolstvo pripravil natečaj Vseslovenski dan habitata za šole in vrtce.

Tema je bila Trg: prostor dogajanja? in je otroke nagovarjala, naj začnejo razmišljati o kraju bivanja in prostorih za druženje, ki jih ponuja. Organizatorji so jih tako pozvali k razmisleku o tem, ali mesta potrebujejo večje odprte površine in zakaj, čemu so namenjene in kje v mestu so. Kajti izobraževanje o arhitekturi in prostoru po njihovem mnenju pri otrocih spodbuja prostorsko občutljivost, ustvarjalnost, razvoj dialoga, komunikacijo, timsko delo, organizacijo, opazovanje, veščine analitičnega in kritičnega razmišljanja, obenem pa krepi veselje do raziskovanja in reševanja problemov. 



Na natečaj je prispelo 24 predlogov, otroci so bili razdeljeni v štiri kategorije. Njihove naloge je pregledala komisija, ki so jo sestavljale Polona Filipič Gorenšek, Natalija Kocjančič, Jelena Torbica in Vesna Kamin Kajfež. Upoštevale so izvirnost rešitev, domišljijo, tematsko ustreznost in kakovost tehnične izvedbe. Najboljši so prejeli nagrado. V tretji kategoriji, ki je zajemala drugo triado osnovne šole, je bila najboljša Dvojezična osnovna šola I Lendava. Pri nastajanju izdelka je sodelovalo 14 učencev 5. in 6. razreda, njihova mentorica je bila Apollonia Požgai Zupanič. V natečajnem predlogu so predstavili prenovo trga v Lendavi, ki se razprostira med sinagogo ter gledališko in koncertno dvorano. Komisija je ocenila, da so se predloga lotili resno in analitično, s študijo fotografij različnih trgov in pogovorom o vlogi trga skozi različna obdobja. »Tako so zasnovali trg, kot si ga predstavljajo sami, in kaj je tisto, kar bi umestili v prostor. Uredili so prostor za igro in počitek, zasadili več dreves in uvedli element vode za poletno senco in osvežitev,« je opisala komisija in dodala, da so bili zadovoljni s celovitim pristopom. Učenci so na izdelku tudi navedli besede sprehod, prijatelji, predstava, počitek, turizem, druženje, zmenek, glasba in rekreacija, kar opiše, kaj vse bi osrednji prostor trga moral predstavljati. »Igriva, obenem pa zelo premišljena postavitev, z mešanjem likovnih tehnik,« še meni komisija.

lendava šola nagrada