Ta teden je Javna agencija RS za varnost prometa začela z nacionalno preventivno akcijo Varnostni pas, ki bo trajala do 17. marca 2019. Namen akcije je povečati delež pripetosti z varnostnim pasom med vožnjo, podučiti, kako se pravilno namesti varnostni pas, dvigniti kulturo zavedanja pomembnosti uporabe varnostnega pasu ter posledično zmanjšati najhujše posledice prometnih nesreč. Po podatkih študij, bi namreč dosledna uporaba varnostnega pasu v povprečju vsako leto rešila od 10 do 15 življenj Slovencev, saj kar tretjina žrtev lanskih prometnih nesreč s smrtnim izidom ni uporabljala varnostnega pasu, med žrtvami pa je žal največ mladih.
Preberite še
Odpri v novem zavihkuStorilci vlomili v poslovni prostor, policisti odkrili ukradeno vozilo
Pomurski policisti so v preteklem dnevu obravnavali šest prometnih nesreč z materialno škodo, sedem kaznivih dejanj, tri kršitve javnega reda in miru, tri povoženja divjadi, delovno nezgodo ter dve poškodbi vozil na parkiriščih.
Dosledna uporaba varnostnega pasu zmanjša tveganje smrti kar za polovico
Vozniki in/ali sopotniki, ki jih policisti zaustavijo in kaznujejo za neuporabo varnostnega pasu, pogosto najdejo tisoč in en izgovor. Pa vendar uporaba varnostnega pasu ni le obvezna, je tudi precej lažja od iskanja izgovora. Varnostni pas je namreč eden ključnih dejavnikov varnosti v prometu, saj skupaj z zračno blazino ob trku upočasni in prepreči gibanje telesa proti trdim delom v vozilu in tako prevzame velik del sile, ki se sprosti ob trku. Posledice za potnike so blažje, kot bi bile brez uporabe omenjenih varnostnih pripomočkov. Dosledna uporaba varnostnega pasu zato zmanjša tveganje smrti kar za polovico. Potrebujete boljši motiv?
Skoraj prepolovi se tudi tveganje nastanka hude poškodbe, za skoraj četrtino pa zmanjša tveganje za nastanek lažjih poškodb, tako pri voznikih kot pri sopotnikih na sprednjih sedežih. Agencija za varnost prometa poudarja, naj se vozniki in potniki pripnejo na vseh vožnjah, tudi na najkrajših in na vseh sedežih v vozilu, tudi zadnjih. V ta namen so pripravili novo kreativno kampanjo, ki jo spremlja slogan:
»Ne razbijaj si glave z izgovori. Uporabi varnostni pas.«
Osveščanje prinaša rezultate
AVP že 14 let uspešno izvaja projekt Pasavček, s katerim spodbuja k uporabi varnostnih pasov ter pravilni in dosledni uporabi otroških varnostnih sedežev med najmlajšimi udeleženci v prometu, torej pri otrocih, manjših od 150 cm. Opazovanja na terenu so pokazala pozitiven trend, saj se je stopnja pripetosti otrok iz 54 % v letu 2005 zvišala na 94 % v letu 2018, kar je pohvalno. Pozitiven trend agencija beleži tudi pri drugih potnikih na zadnjih sedežih, med katerimi se je delež pripetosti zvišal iz 68 % v letu 2016 na 78 % v lanskem letu.
Varnostni pas ni samo za okras, je vaša vez z življenjem. In izogibanje uporabi varnostnega pasu je igranje z vašim življenjem in življenjem vaših sopotnikov.