Samo še nekaj dni, samo še nekaj testov in spraševanj in učenci bodo dočakali težko pričakovane počitnice. Pa ne le učenci, tudi njihovi starši in učitelji. Danes marsikaterega starša slišimo govoriti, da ga po stresni službi doma čaka še delo z otrokom za šolo. Delo za šolo se je premaknilo v popoldanski čas in vključilo starše, če želijo, da otroci dobro izdelajo in da so uspešni. Spet drugi starši pravijo, da je šola otrokova stvar. Kaj je prav in kje je meja, da otroku pomagamo, a ne delamo namesto njega. O tem, kaj se dogaja po šolah in kako jo doživljajo starši in njihovi otroci, smo se pogovarjali s psihologinjo Marjano Škalič, ki piše blog Kje vas čevelj žuli? – Šolstvo in vodi istoimensko, zelo odmevno stran na Facebooku.
Preberite še
Odpri v novem zavihkuStorilci vlomili v poslovni prostor, policisti odkrili ukradeno vozilo
Pomurski policisti so v preteklem dnevu obravnavali šest prometnih nesreč z materialno škodo, sedem kaznivih dejanj, tri kršitve javnega reda in miru, tri povoženja divjadi, delovno nezgodo ter dve poškodbi vozil na parkiriščih.
»Za to se krivijo starši, da so otroke tako vzgojili, ampak tudi šola v resnici spodbuja egoizem in tekmovalnost. Starši so le del te družbe in take vrednote danes pač prevladujejo v naši družbi. Šola daje poudarek individualnemu delu, skupinsko delo otrok pa je le občasno in na ukaz, ne kadar bi si otroci sami želeli.« Tako odgovarja Marjana Škalič na vprašanje, zakaj je med otroki vse več egoizma, tekmovalnosti, ne posojajo si niti zapiskov.
In še:»Veliko je vrstniškega nasilja, ki ga šola ne zna reševati, ker niso usposobljeni za to ali pa nasilja ne želijo videti, neupoštevanja pravil in predpisov, tudi odločb, ki jih imajo otroci, pa kakšen učitelj nanje gleda, kot da so razvajeni. Poleg tega je veliko nesmiselnih učnih zahtev, ne da so naloge tako težke, predvsem so nesmiselne in neproduktivne ali pa takšne, da jih otroci ne zmorejo sami, potem pa so starši avtomatsko vključeni v njihovo delo.«
Več pa v novem, četrtkovem Vestniku.