Aktivnosti v iskanju poti za pospešitev enega najpomembnejših regijskih projektov, soboške vzhodne obvoznice, se še naprej vrstijo, eden od teh je bil sestanek vodstev moravskotopliške in soboške občine v Ljubljani pri ministru za naravne vire in prostor Jožetu Novaku. Tema pogovora je bil sebeborski zadrževalnik, ki je kot omilitveni ukrep za gradnjo obvoznice sestavni del projekta. Novakovo ministrstvo je kot eden od štirih sofinancerjev, poleg obeh občin in ministrstva za infrastrukturo, prevzelo vlogo usklajevanja tega dela projekta, kjer so napori v prvi vrsti usmerjeni v iskanje vira financiranja, ki bi razbremenil vse sofinancerje, predvsem pa obe občini.
Ti bi za zadrževalnik prispevali skupno milijon evrov, obe po 500 tisoč evrov, toda ocenjeni stroški projekta so se od sporazuma o financiranju, ki so ga pred skoraj tremi leti podpisali v Lendavi, do danes praktično podvojili. Po nekaterih ocenah naj bi namreč gradnja zadrževalnika stala od devet do deset milijonov evrov. Pristojni so veliko stavili na načrt za okrevanje in odpornost (NOO), kjer so za ukrepe za ureditev poplavne varnosti na voljo evropska sredstva, a zdaj je postalo jasno, da na ta mehanizem ne bodo mogli računati.
Preberite še
Odpri v novem zavihkuŠtirje profesorji SPTŠ Murska Sobota iztožili dolg
Namesto 667 evrov dodatka za povečan obseg dela morata izobraževalna ustanova in država po izračunih odvetnika Jožefa Korpiča plačati več kot 17 tisoč evrov stroškov.
»Projekt je bil preverjen z vidika potencialnega financiranja iz NOO, vendar ne izpolnjuje pogojev za uvrstitev, saj še niso pridobljena vsa zemljišča, prav tako ni pridobljeno gradbeno dovoljenje, časovnica gradnje zadrževalnika in pridobitve uporabnega dovoljenja pa presega rok za dokončanje projektov, ki so lahko financirani iz NOO,« so nam pojasnili na direkciji za vode, ki sodi k ministrstvu za naravne vire in prostor.
Ostaja v državnem proračunu
Zdaj stavijo na novega »konja« v obliki kohezijskih sredstev, nad katerimi bedi minister za kohezijo in regionalni razvoj Aleksander Jevšek. Ta je že na spomladanski seji sveta regije županu moravskotopliške občine Alojzu Glavaču dejal, da so v okviru ciljnih politik kohezije na voljo sredstva za ta namen, a da bo treba za projekt zagotoviti vso dokumentacijo z gradbenim dovoljenjem vred. Zganil se je, kot kaže, tudi pomurski poslanec Tine Novak, sicer vodja delovne skupine za pospeševanje projekta soboške vzhodne obvoznice, ki je na minuli državnozborski seji kohezijskemu ministru postavil ustno poslansko vprašanje.
Jevška sicer na seji ni bilo, zato bo Novak moral za odgovor počakati na plenarno sejo v novembru, toda glede na vsebino vprašanja je jasno, kaj pričakuje. Jasen in konkreten odgovor ministra, ali bo uresničil to, kar je že napovedal: da se bo za zadrževalnik našel denar v koheziji. Celoten projekt soboške vzhodne obvoznice sicer ostaja v državnem proračunu, kar je pozitiven signal. Za več kot 33-milijonski projekt je v prihodnjem letu, ko naj bi se po optimistični oceni zasadila prva lopata, rezerviranih skoraj štiri milijone evrov. Dokončanje projekta je predvideno v letu 2028.
Zanimivo, da je soboški župan Damjan Anželj v našem podkastu podvomil o časovnici projekta, njegov moravskotopliški kolega Glavač, ki je za njim ravno tako gostoval pri nas, pa je glede pospešitve projekta s prstom pokazal na ministra Jevška, na katerega sedaj s poslanskim vprašanjem pritiska tudi poslanec Novak.