vestnik

SEO vs. plačljivo oglaševanje (PPC) - kaj prinaša boljše rezultate?

Vsebino omogoča Spletnik, 24. 1. 2022
Arhiv naročnika
Najboljše oglaševanje za vaše podjetje.
Aktualno

Plezanje po Googlovi lestvici zadetkov je nikoli končana tekma. Če vas ni na prvi strani, lahko pozabite konverzije v obliki klikov, branosti, ogledov, prepoznavnosti ali prodaje. Toda, za razliko od mnogih stvari, ki jih je mogoče kupiti z denarjem, je pozicija na Googlu odvisna večinoma od drugih, nefinančnih faktorjev. Kako se torej lotiti tega podviga, da bo optimizacija spletnih strani dala čim boljše rezultate?

Search Engine Optimization - SEO


Search Engine Optimization (SEO) ali optimizacija spletnih strani je cela paleta dejavnosti, ki vplivajo na to, kako spletna stran rangira v iskalnikih. Google ima svoje preference, po katerih izbira, vsebinski SEO pa je le ena izmed njih. Besedila s ključnimi besedami ter povezave na spletno stran zvenijo kot dokaj preprosta rešitev, kako se povzpeti na višja mesta. Pa vendar ni tako zelo preprosto.


Organski obiski so trajni


Uporabniki, ki na spletni strani najdejo kakovostno, zanimivo in predvsem koristno vsebino, se bodo tja vračali večkrat. Če vaše ključne besede kotirajo visoko, se bo priliv organskega prometa povečeval. Povečeval se bo tudi, če ugasnete vse druge marketinške aktivnosti.


Optimacija spletne strani je cenejša od oglasov

Dobro vsebino lahko ustvarimo tudi sami povsem zastonj. Vendar, če želimo boljše rezultate, je seveda dobro, da tako delo prevzame spletna agencija, ki ve, kakšne ključne besede uporabiti na naši spletni strani in kako pripraviti spletno stran, da bo zadovoljila tako Google kot uporabnike. Če pogledamo mesečni promet znane slovenske spletne trgovine in pomislimo na število ključnih besed, ki se v njej pojavljajo, lahko hitro zračunamo astronomske stroške, ki bi prinesli kliki na oglase. Optimizacija spletne strani je torej veliko cenejša opcija.

seo
Arhiv naročnika
SEO.

SEO je dolgotrajen proces



Samo z nekaj besedili, par ključnimi besedami in povezavami, še ne boste dosegli uspeha. Raziskava, ki jo je naredil Ahrefs, kaže, da se v prvem letu opravljanja vsebinske optimizacije zgolj 5,7 % spletnih strani začne pojavljati med top 10 rezultati, pa še ti potrebujejo vsaj 2-6 mesecev, da dosežejo ta mesta.


SEO zahteva kakovostna besedila

Ne le, da mora biti vsebina vaših SEO besedil kakovostna in informativna, zaželeno je tudi, da je njen avtor strokovnjak na tem področju. Če ste ta oseba vi, potem je to čudovito, sicer pa se je na tem področju dobro mrežiti in poprositi nekoga drugega, da napiše besedilo za vas.

SEO - vsebina
Arhiv naročnika
SEO - vsebina.

Pay Per Click oglaševanje – PPC


Gre za preprost model oglaševanja, kjer plačate le takrat, ko nekdo dejansko klikne vaš spletni oglas. Take oglase najdete na Googlu, popularni pa so še na Facebooku in drugih socialnih omrežjih. Tako kot vse metode oglaševanja ima tudi Google oglaševanje svoje prednosti in slabosti. Glavne predstavljamo v nadaljevanju.


PPC oglaševanje deluje hitro


V nekaj minutah lahko dejansko sami sestavite kampanjo. Google oglaševanje lahko spremljate v njihovih oglaševalskih orodjih, medtem ko socialna omrežja vsebujejo integrirane platforme za igranje na tem področju. Kampanje nastavite, da trajajo poljubno dolgo, prav tako pa si lahko nastavite budget, ki ste ga pripravljeni zapraviti.


Omogoča boljše targetiranje


Medtem ko pri vsebinskem marketingu ne veste točno, kdo bo vaše besedilo bral in kako bo to nanj vplivalo, je PPC oglaševanje povsem druga pesem. Poigrate se lahko z demografskimi podatki, geografijo, družbenim statusom, zanimanji, konjički in podobnimi atributi. Bolj natančno kot določite, kdo so vaši potencialni kupci, bolj primerne skupine ljudi boste na svojo spletno stran tudi pripeljali.


A/B testiranje


Nič ni boljšega za testiranje oglasov kot PPC. Če niste prepričani, katero besedilo ali katera fotografija bi se bolje obnesla, lahko obe možnosti testirate. Hkrati objavite obe verziji oglasa in primerjajte njune rezultate. Že v nekaj urah imate lahko odgovor na dlani. 



Več ko boste vložili v oglase, več lahko pričakujete 

Pri socialnih omrežjih je že tako, da več pomeni več. Več vsebine, več interakcij, več denarja, več uspeha. No ja … skoraj vedno. Če se vam kampanja ponesreči in ciljate drage ključne besede, se lahko zgodi, da za klik zapravite več, kot je izdelek, ki ga prodajate, sploh vreden.

plačljivo oglaševanje
Arhiv naročnika
Plačljivo oglaševanje.

Življenjska doba oglasov

Ne glede na to, kako dober oglas ste si zamislili in kako dobro je deloval do sedaj, se bo njegova učinkovitost s časom zmanjšala in ustavila. Ko se oglas bliža koncu svoje življenjske dobe, je čas za nekaj novega in svežega. Izmisliti si bo treba novo besedilo, dodati novo privlačno sliko in začeti cel postopek znova.

Katero oglaševanje je boljše za moj posel?


Že iz popisa prednosti in slabosti SEO in PPC oglaševanja lahko razberete, kaj bi bilo za vaš posel primerno. Če nimate možnosti in časa za vsebine, potem se lotite oglasov. In na drugi strani, če imate denar, ga lahko namenite za oglase. Trik je pravzaprav v tem, da najdete ravno pravo mešanico zase. Niti ena niti druga metoda ne bosta dali takih rezultatov kot njuna premišljena kombinacija.


Inovativen produkt


Če takega produkta, kot je vaš, še ni, potem ga nihče ne bo iskal. Svetujemo izobraževanje kupcev z vsebinami na spletni strani in na socialnih omrežjih.


Želite takojšen učinek


Sezonska razprodaja, aktualna ponudba, ki se ne bo ponovila in podobne aktivnosti zahtevajo takojšnje oglaševanje in prikazovanje oglasov kupcem, zato je PPC kampanja v takšnih primerih pravzaprav edina rešitev.

oglaševanje na spletu
Arhiv naročnika
Oglaševanje na spletu.

Najboljše iz obeh področij


Dejansko je tako, da lahko najboljše rezultate pričakujete s kombinacijo obojega: SEO in PPC oglaševanja. Kaj lahko naredite: FB oglas namenite zbujanju pozornosti in tako pridobite prepoznavnost. Od tam jih pripeljete na svoj blog, kjer si lahko obiskovalci preberejo še več koristnih informacij. Jasno, da samo zaradi tega še ne bodo kliknili gumba za nakup – vam bodo pa pustili sled drobtinic, po kateri jih lahko pripeljete nazaj. Z novim oglasom jih povabite nazaj in jim ponudite nekaj zanimivega: brezplačni preizkus ali kaj podobnega.

Spletno oglaševanje je kot mešanje parfuma. V formuli, ki obnori svet, je več sestavin, ki pa jih je treba vključiti v pravem razmerju. Šele takrat, ko najdete povsem svojo enkratno kombinacijo, se zgodijo neverjetne stvari, ki vas pripeljejo do uspeha.

oglasevanje spletnik seo google