Search Engine Optimization - SEO
Search Engine Optimization (SEO) ali optimizacija spletnih strani je cela paleta dejavnosti, ki vplivajo na to, kako spletna stran rangira v iskalnikih. Google ima svoje preference, po katerih izbira, vsebinski SEO pa je le ena izmed njih. Besedila s ključnimi besedami ter povezave na spletno stran zvenijo kot dokaj preprosta rešitev, kako se povzpeti na višja mesta. Pa vendar ni tako zelo preprosto.
Organski obiski so trajni
Uporabniki, ki na spletni strani najdejo kakovostno, zanimivo in predvsem koristno vsebino, se bodo tja vračali večkrat. Če vaše ključne besede kotirajo visoko, se bo priliv organskega prometa povečeval. Povečeval se bo tudi, če ugasnete vse druge marketinške aktivnosti.
Optimacija spletne strani je cenejša od oglasov
Dobro vsebino lahko ustvarimo tudi sami povsem zastonj. Vendar, če želimo boljše rezultate, je seveda dobro, da tako delo prevzame spletna agencija, ki ve, kakšne ključne besede uporabiti na naši spletni strani in kako pripraviti spletno stran, da bo zadovoljila tako Google kot uporabnike. Če pogledamo mesečni promet znane slovenske spletne trgovine in pomislimo na število ključnih besed, ki se v njej pojavljajo, lahko hitro zračunamo astronomske stroške, ki bi prinesli kliki na oglase. Optimizacija spletne strani je torej veliko cenejša opcija.
SEO je dolgotrajen proces
Preberite še
Odpri v novem zavihkuČrno-beli pripravljeni na derbi z vodilnimi zmaji: "Ne bomo jih šparali," sporoča Drobne
Fazanerija bo sredi nedeljskega popoldneva prizorišče derbija med Muro in Olimpijo.
Samo z nekaj besedili, par ključnimi besedami in povezavami, še ne boste dosegli uspeha. Raziskava, ki jo je naredil Ahrefs, kaže, da se v prvem letu opravljanja vsebinske optimizacije zgolj 5,7 % spletnih strani začne pojavljati med top 10 rezultati, pa še ti potrebujejo vsaj 2-6 mesecev, da dosežejo ta mesta.
SEO zahteva kakovostna besedila
Ne le, da mora biti vsebina vaših SEO besedil kakovostna in informativna, zaželeno je tudi, da je njen avtor strokovnjak na tem področju. Če ste ta oseba vi, potem je to čudovito, sicer pa se je na tem področju dobro mrežiti in poprositi nekoga drugega, da napiše besedilo za vas.
Pay Per Click oglaševanje – PPC
Gre za preprost model oglaševanja, kjer plačate le takrat, ko nekdo dejansko klikne vaš spletni oglas. Take oglase najdete na Googlu, popularni pa so še na Facebooku in drugih socialnih omrežjih. Tako kot vse metode oglaševanja ima tudi Google oglaševanje svoje prednosti in slabosti. Glavne predstavljamo v nadaljevanju.
PPC oglaševanje deluje hitro
V nekaj minutah lahko dejansko sami sestavite kampanjo. Google oglaševanje lahko spremljate v njihovih oglaševalskih orodjih, medtem ko socialna omrežja vsebujejo integrirane platforme za igranje na tem področju. Kampanje nastavite, da trajajo poljubno dolgo, prav tako pa si lahko nastavite budget, ki ste ga pripravljeni zapraviti.
Omogoča boljše targetiranje
Medtem ko pri vsebinskem marketingu ne veste točno, kdo bo vaše besedilo bral in kako bo to nanj vplivalo, je PPC oglaševanje povsem druga pesem. Poigrate se lahko z demografskimi podatki, geografijo, družbenim statusom, zanimanji, konjički in podobnimi atributi. Bolj natančno kot določite, kdo so vaši potencialni kupci, bolj primerne skupine ljudi boste na svojo spletno stran tudi pripeljali.
A/B testiranje
Nič ni boljšega za testiranje oglasov kot PPC. Če niste prepričani, katero besedilo ali katera fotografija bi se bolje obnesla, lahko obe možnosti testirate. Hkrati objavite obe verziji oglasa in primerjajte njune rezultate. Že v nekaj urah imate lahko odgovor na dlani.
Več ko boste vložili v oglase, več lahko pričakujete
Pri socialnih omrežjih je že tako, da več pomeni več. Več vsebine, več interakcij, več denarja, več uspeha. No ja … skoraj vedno. Če se vam kampanja ponesreči in ciljate drage ključne besede, se lahko zgodi, da za klik zapravite več, kot je izdelek, ki ga prodajate, sploh vreden.
Življenjska doba oglasov
Ne glede na to, kako dober oglas ste si zamislili in kako dobro je deloval do sedaj, se bo njegova učinkovitost s časom zmanjšala in ustavila. Ko se oglas bliža koncu svoje življenjske dobe, je čas za nekaj novega in svežega. Izmisliti si bo treba novo besedilo, dodati novo privlačno sliko in začeti cel postopek znova.
Katero oglaševanje je boljše za moj posel?
Že iz popisa prednosti in slabosti SEO in PPC oglaševanja lahko razberete, kaj bi bilo za vaš posel primerno. Če nimate možnosti in časa za vsebine, potem se lotite oglasov. In na drugi strani, če imate denar, ga lahko namenite za oglase. Trik je pravzaprav v tem, da najdete ravno pravo mešanico zase. Niti ena niti druga metoda ne bosta dali takih rezultatov kot njuna premišljena kombinacija.
Inovativen produkt
Če takega produkta, kot je vaš, še ni, potem ga nihče ne bo iskal. Svetujemo izobraževanje kupcev z vsebinami na spletni strani in na socialnih omrežjih.
Želite takojšen učinek
Sezonska razprodaja, aktualna ponudba, ki se ne bo ponovila in podobne aktivnosti zahtevajo takojšnje oglaševanje in prikazovanje oglasov kupcem, zato je PPC kampanja v takšnih primerih pravzaprav edina rešitev.
Najboljše iz obeh področij
Dejansko je tako, da lahko najboljše rezultate pričakujete s kombinacijo obojega: SEO in PPC oglaševanja. Kaj lahko naredite: FB oglas namenite zbujanju pozornosti in tako pridobite prepoznavnost. Od tam jih pripeljete na svoj blog, kjer si lahko obiskovalci preberejo še več koristnih informacij. Jasno, da samo zaradi tega še ne bodo kliknili gumba za nakup – vam bodo pa pustili sled drobtinic, po kateri jih lahko pripeljete nazaj. Z novim oglasom jih povabite nazaj in jim ponudite nekaj zanimivega: brezplačni preizkus ali kaj podobnega.
Spletno oglaševanje je kot mešanje parfuma. V formuli, ki obnori svet, je več sestavin, ki pa jih je treba vključiti v pravem razmerju. Šele takrat, ko najdete povsem svojo enkratno kombinacijo, se zgodijo neverjetne stvari, ki vas pripeljejo do uspeha.