Anita Trebše, parapleginja, ki živi v Murski Soboti, se je obrnila na Vestnik z dopisom, v katerem je zapisala, da jo je sredi aprila obiskala hči, ki živi in dela v tujini. Obiska se je neskončno veselila, ker hči redko prihaja domov. »Načrte sem kovala že pred mesecem, kako se bova v pomladnih dneh neskončno vozili. Ona s kolesom, jaz s svojim električnim invalidskim vozičkom ter skupaj uživali in občutili Prekmurje,« je opisala. Toda njuni načrti so se izjalovili, ker, kot navaja, električna postaja za prevzem kolesa v sistemu Soboški biciklin ni delovala. Poizvedovali sta v Murski Soboti in v Moravskih Toplicah, ampak natančnega odgovora, kaj je bilo narobe in kdaj bo napaka odpravljena, nista dobili. Nedelovanje sistema po njenem mnenju meče slabo luč na občino in turistično ponudbo v Murski Soboti.
Preberite še
Odpri v novem zavihkuPovišane ravni delcev PM10 med kurilno sezono
Z začetkom kurilne sezone se v Sloveniji pogosto povečuje onesnaženost zraka.
Na Mestni občini Murska Sobota, ki je upravljavec sistema Soboški biciklin, so nam zatrdili, da sistem deluje, tako na območju mestne občine kot v preostalih, ki so v sistem vključene. To so občine Puconci, Moravske Toplice, Tišina, Veržej, Turnišče, Ljutomer, Beltinci in Velika Polana. Letos je sistem izposoje koles začel obratovati z marcem in bo deloval predvidoma do začetka decembra. »Občasno seveda prihaja do težav, na primer v povezljivosti postaje z elektriko (izpadi), v pravilnem odlaganju koles ali težave s spletom, ampak vse težave pogodbeni vzdrževalec odpravlja ažurno, kakor se le da, in poskuša uporabnikom pomagati takoj, ko so obveščeni o težavi. Pride pa tudi do redkih občasnih težav, pri registraciji oziroma nakupu paketa ali dnevnega najema, saj je pri spletnem včlanjevanju potrebno osnovno znanje uporabe spletnih aplikacij,« je odgovorila Vida Lukač, vodja kabineta župana. Zapisala je še, da je vsem, ki so ali bodo imeli težave pri izposoji koles, na voljo takojšnja pomoč, ki jo dobijo na telefonski številki, navedeni na vsaki postaji.
Skupno je v omenjenih občinah dvajset postajališč, na njih pa 126 koles. Vse postaje po besedah Lukačeve delujejo, v času našega poizvedovanja zaradi težav z elektriko ni bila aktivna le tista v Krogu.
Pet na dan in petnajst na leto
Spomnimo, sistem izposoje mestnega kolesa se je na območju mestne občine vzpostavil leta 2015. S trgovskim centrom BTC je občina takrat izvedla postavitev dveh postaj, vsaka je ponujala pet navadnih koles. Štiri leta pozneje se je obstoječi sistem v sodelovanju z Zavodom za kulturo, turizem in šport Murska Sobota razširil s pomočjo evropskega projekta Interreg in postavile so se tri nove postaje. Takrat so ponudbo dopolnila še električna kolesa in uvedel se je nov način izposoje. V naslednjih letih so se sistemu Soboški biciklin priključile nove postaje in s pomočjo projekta LAS Goričko in z evropskim sofinanciranjem z ministrstvom za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano je prešel tudi v druge občine.
Kako pa se je sistem prijel med turisti in lokalnimi prebivalci? Iz mestne občine so odgovorili, da vsako leto zaznavajo porast števila uporabnikov. »Dobro je sprejet med turisti, ki podobne sisteme poznajo iz svojih krajev, se pa uveljavlja tudi med lokalnimi prebivalci, ki sistem redno uporabljajo za prevoze v službo ali šolo. Podatki kažejo, da so si kolesa v letu 2023 na postajah izposodili 1612-krat, letos od 1. marca do 22. aprila pa 242-krat.« Letna članarina stane 15 evrov, dnevni najem kolesa pa pet evrov.
Kot še poudarjajo upravljavci sistema, je uporaba javnega mestnega kolesa okolju prijazen, zdrav in izjemno preprost način prevoza po mestu in okolici. Mestna občina za delovanje sistema letno nameni okoli 23 tisoč evrov, sicer pa vsaka občina pokriva stroške za svoje postaje in svoja kolesa. »Zavedamo se, da je treba postoriti še marsikaj, da bo sistem izposoje privlačen širši javnosti ter vsem uporabnikom. S širitvijo postaj na območja sosednjih občin smo storili pomemben korak v tej smeri.« Dodali so še, da je mestno kolo tudi okoljski projekt, s katerim spodbujajo nemotorizirano mobilnost.