vestnik

Učitelji z OŠ Grad so spoznavali šolske sisteme severnih držav

M. Ha., 12. 1. 2025
Arhiv OŠ Grad
Prvo srečanje udeležencev tečaja v Helsinkih.
Aktualno

V Estoniji in na Finskem dijaki pomagajo osnovnošolcem – Na Irskem še vedno deške in dekliške šole

Učitelji z Osnovne šole (OŠ) Grad so se v preteklem letu udeležili več mobilnosti v okviru programa Erasmus+, bili so na Finskem, v Estoniji in na Islandiji, Irskem in Danskem.

Vodja projektov Erasmus+ na šoli je Valerija Danč, ki se je z Elizabeto Sarjaš udeležila tečaja na Finskem in v Estoniji. Oba tamkajšnja šolska sistema poudarjata svobodo in neodvisnost vseh vpletenih na šoli, na prvo mesto pa vsi ravnatelji šol, ki sta jih obiskali, postavljajo zaupanje do učiteljev in otrok. Na tečaju so sodelovali učitelji iz različnih držav, cilji izobraževanja so bili spoznati in usvojiti metode in tehnike za povečanje odgovornosti učencev do lastnega psihofizičnega zdravja, postati učitelj, ki zna učence motivirati, aktivirati in vzbuditi v njih odgovornost do dela, prenesti in razširjati primere dobrih praks, inovativnosti in veščine 21. stoletja. Pedagoški delavci so obiskali različne šole, spoznavali pouk pri različnih predmetih ter spremljali delo specialne pedagoginje z učenci z učnimi in vedenjskimi težavami. Posebnost šole Kuninkaantien koulu – Kunsvägens skola v Sipooju  na Finskem je denimo ta, da pod isto streho poučujejo tako na »finski« kot »švedski« način. Učilnice so ločene, vendar združene prek kabinetov z materiali. V eni poteka pouk v švedščini, v drugi pa v finščini. Gre za ločeno dvojezično poučevanje, imajo pa tudi oddelek z dvojezičnim programom. Tako v Estoniji kot na Finskem so srednje šole (gimnazije) večinoma združene z osnovnimi šolami, da lahko srednješolci pomagajo osnovnošolcem pri učnih težavah.

Helena Poznič Kos in Tanja Kranjec sta se avgusta udeležili tečaja na Islandiji. Udeleženci tečaja so bili iz enajstih držav, v delavnicah so spoznavali ideje čuječnosti, pravilnega dihanja, posamezne elemente meditacije, tudi osnove qigonga, tehnike, ki povezuje različne energije neba in zemlje. Udeleženci so se pogovarjali tudi o izražanju čustev, vrednotah, skrbi zase, prepoznavanju dejavnikov stresa, uravnavanju stresa pri doseganju zastavljenih nalog ter odzivnosti na stresne situacije.

erasmus+ mobilnost, oš grad
Arhiv OŠ Grad
Sodobno opremljena glasbena učilnica

Razdeljeni glede na znanje

Valerija Danč je z Matejo Hladen obiskala tudi Viking International School v Ballerupu v Kopenhagnu na Danskem. Seznanili sta se s tamkajšnjim šolskim sistemom ter sledili šolski praksi. Šolo obiskuje približno 130 učencev, njihova raznolikost kultur, religij in pogledov na svet jim pomaga, da praznujejo, se učijo in skozi šolski proces postanejo odgovorni, empatični in trajnostno naravnani državljani sveta, zavezani ustvarjanju svetlejše prihodnosti za vse. Veliko sodelujejo z lokalnimi in mednarodnimi partnerji, ki jim pomagajo pri izobraževanju z močno podporo zunanjih akademikov, stalnimi obiski študentov in prostovoljcev. Šola ponuja program celodnevnega bivanja, ki teži k temu, da vse šolsko delo, vključno z utrjevanjem učne snovi, učenci opravijo v šoli. Ti niso razporejeni v razrede glede na starost, temveč v skupine glede na predznanje in sposobnosti. Osnovna šola je šele v razvoju, zato obsega šest skupin, pri čemer vsako leto dodajo novo skupino. Imajo tudi dva psa, ki sta namenjena umirjanju učencev in terapevtskemu delovanju. Slovenski učiteljici sta med drugim ugotovili, da danski učenci učitelje in druge zaposlene sprejemajo drugače kot pri nas. Imajo večjo avtoriteto, učenci jih bolj spoštujejo in upoštevajo, kar se kaže v uspešnosti, predvsem pa v umirjenosti njihovega sistema izobraževanja.

erasmus+ mobilnost, oš grad
Arhiv OŠ Grad
Obisk dvojezične švedsko-finske šole.

Dančeva in Urška Golob sta spremljali in spoznavali tudi osnovnošolski vzgojno-izobraževalni sistem v Dublinu na Irskem. Ker irski model poučevanja slovi kot eden najboljših, sta si za opazovanje izbrali šoli Naomh Lorcan O'Tuathail – Laurence O`Toole Senior Boys ter Larkhill Boys National School. Njun strokovni obisk je temeljil na seznanitvi s celotnim vzgojno-izobraževalnim procesom ter opazovanju pouka s poudarkom na delu z učenci s posebnimi potrebami. Kot sta povedali, ju je pozitivno presenetila pozitivna naravnanost zaposlenih ter občutek domačnosti ob vstopu skozi vrata šol. Šolanje na Irskem je za starše precejšnji finančni zalogaj, prehrana je organizirana le v nekaterih ustanovah. Šole se še vedno delijo na deške in dekliške, učenci nosijo šolske uniforme, ki so obenem simbol šole. Morda notranjost šol ni opremljena po najnovejših smernicah, a imajo učenci na razpolago najsodobnejšo računalniško in digitalno opremo. Velik poudarek dajejo praktičnim veščinam na področju tehnologije, gospodinjstva in ustvarjanja. Pouk pogosto poteka v obliki projektnega dela.

Na vseh mobilnostih so učitelji OŠ Grad stkali tudi pristne vezi z drugimi udeleženci in gostitelji, obenem pa izkusili raznolikost kultur.

erasmus os-grad mobilnost ucitelji