Vodstvo Komunale in stanovanjskega sklada prijavili policiji
Po številnih sestankih so dobili razčlenitev, iz katere izhaja, da so največji del fiksnih stroškov stroški upravljanja, ki pa spet niso bili posebej razčlenjeni. A že tu po mnenju stanovalcev nastane težava, saj gre za stavbo, v kateri so samo štirje stanovalci etažni lastniki, vsi drugi imajo stanovanja v najemu od Javnega stanovanjskega sklada Mestne občine Murska Sobota. Stanovanjski zakon pa določa, da so etažni lastniki odgovorni za plačilo vseh stroškov upravljanja ter drugih stroškov, ki izvirajo iz večstanovanjske stavbe, če ni v najemniški pogodbi drugače določeno. »V naših pogodbah s stanovanjskim skladom ni določbe, da bi morali mi kot najemniki to plačevati,« pravijo stanovalci, ki menijo, da so bili zaradi tega v preteklih petih letih oškodovani za več kot 30 tisoč evrov, samo v lanski sezoni so namreč stroški upravljanja, ki so zajeti v fiksnih stroških ogrevanja, znašali več kot šest tisoč evrov. Zaradi tega so vodstvo Komunale in stanovanjskega sklada prijavili policiji.
Preberite še
Odpri v novem zavihku(FOTO) Na Trgu zmage postavili mlaj
Danes so v Murski Soboti na Trgu zmage postavili mlaj pred praznikom dela. Sodelavci Javnega podjetja Komunala Murska Sobota in Elektra Maribor so sodelovali pri postavljanju mlaja, dogodek pa je spremljal tudi Pihalni orkester Murska Sobota. Zbrane je nagovorila slavnostna govorka generalna sekretarka Sindikata delavcev prometa in zvez Slovenije in podpredsednica Zveze svobodnih sindikatov Slovenije Saška Kiara Kumer, nekaj besed je spregovoril tudi murskosoboški župan Damjan Anželj. Postavljanje mlaja je v objektiv ujel Jure Kljajić.
Direktorica sklada Gaby Flisar pojasnjuje, da se omenjeni stroški upravljanja nanašajo samo na upravljanje kotlovnice, za katero je odgovorna Komunala. »To smo stanovalcem že večkrat skušali razložiti,« pravi. Direktor Komunale Štefan Cigan zadeve ne komentira, kot pravi, so bili seznanjeni s prijavo policiji in bodo nanjo odgovorili. Stanovalci se z razlago Flisarjeve ne strinjajo, saj menijo, da tudi za upravljanje kotlovnice veljajo določbe istega zakona, prav tako menijo, da bi morali biti tudi manjši zneski, ki jih zajemajo fiksni stroški, od dimnikarskih storitev naprej, stanovalcem zaračunani in razčlenjeni vsak mesec na položnicah. V odgovoru, ki so ga stanovalci februarja letos prejeli od Draga Potočnika, ki je na Komunali odgovoren za področje upravljanja objektov, med drugim piše, da so v fiksnih stroških zajeti tudi stroški upravljavca kotlovnice ter izvajanja pravnih in računovodskih storitev. V zvezi s tem je zanimivo pojasnilo odvetnice Vlaste Horvat, ki je na prošnjo stanovanjskega sklada dala svoje mnenje in zapisala: »Glede na pogodbo o upravljanju menim, da so stroški pravnih in računovodskih storitev zajeti med obveznostmi, ki jih je upravnik po pogodbi dolžan izvajati kot storitev in jih kot lastnik plačujete, zato jih ne sme vračunati kot fiksne stroške tudi najemnikom, saj bi to pomenilo dvakratno plačilo. Stroški računovodskih in pravnih storitev, ki odpadejo na ogrevanje, tudi niso posebej opredeljeni v najemnih pogodbah, ki jih sklepate z najemniki.« Stanovalci tako predlagajo takojšnje odštetje domnevnega dolga od plačila najemnine in obratovalnih stroškov, zadevo pa so prijavili tudi stanovanjski inšpekciji.