Zakonodaja veleva, da vozniki, ki dopolnijo 80 let, za podaljšanje vozniškega dovoljenja predložijo zdravniško spričevalo. V spričevalu morajo biti zapisane psihofizične sposobnosti voznika in določen datum naslednjega zdravniškega pregleda. Zdravnik lahko ob pregledu zahteva dodatne preiskave in tudi praktični preizkus vožnje. Na podlagi rezultatov dodatnih preiskav in praktičnega preizkusa nato zdravnik izda spričevalo. Dovoljenje se podaljša za največ pet let, lahko pa tudi za krajše časovno obdobje, kar je določeno v zdravniškem spričevalu.
Preberite še
Odpri v novem zavihku(FOTO) 2. SNL: Po remiju z Rudarjem Nafta ostaja prva, toda . . .
V 27. krogu druge lige je Nafta doma zapravila veliko priložnost, da bi se na prvem mestu znova odlepila od konkurentov. Po remiju brez zadetkov na tekmi z Rudarjem bo sicer po tem krogu še ostala na prvem mestu, a se ji lahko z morebitno jutrišnjo zmago na derbiju s Primorjem samo na točko zaostanka približa Gorica. Če pa zmagajo Beltinci in Primorje, se bodo Nafti približali na dve točki zaostanka.
Zakaj starejši ljudje ne želijo izgubiti pridobljenega vozniškega dovoljenja? Izguba avtomobila pomeni izgubo mobilnosti, ki omogoča stike z okoljem. Če morajo starejše osebe oddati vozniško dovoljenje, je to še posebej velika sprememba za tiste, ki živijo na podeželju, saj so razdalje večje, prometne povezave pa manj pogoste. Ko starejši tega ne zmorejo ali ne smejo več, jim preostane le še javni prevoz ali odvisnost od sorodnikov, to pa za mnoge lahko pomeni hudo oviro.
Starejši vozniki sicer po navadi spoštujejo prometne predpise in druge udeležence v prometu, le redki presežejo dovoljeno hitrost. V povprečju na leto namreč zakrivijo le dober odstotek vseh prometnih prekrškov. Starostniki največ nesreč povzročijo zaradi nepravilnega zavijanja, predvsem levo s prednostnih cest, razvrščanja, neupoštevanja prednosti in vožnje ob rdeči luči na semaforju. Vzroki za nesreče pri starejših voznikih so precej predvidljivi, saj starejši nimajo več hitrih refleksov, slabše vidijo in slišijo in predvsem manj pogosto vozijo. Obstaja izračun, po katerem je treba za ohranitev vozniške kondicije letno prevoziti najmanj štiri tisoč kilometrov.
Če se želijo starejši ljudje obvarovati nesreče, se je bolje izogniti neugodnim prometnim razmeram, kot so vožnja ponoči, v dežju in megli ter v prometnih konicah. Starejši najpogosteje zakrivijo nesreče, ker ne preverijo dovolj dobro, ali z njihove leve in desne strani prihaja avtomobil. Z leti namreč peša vid, zato se oži vidno polje. Če razpremo roke in z očesom vidimo palce, ne da bi nam bilo treba obrniti glavo, vidimo še v redu.
Zdravila in alkohol prav tako ne sodijo za volan. Dokler se med terapijo ne navadimo na zdravila, ni priporočljivo voziti. Še posebej to velja, če jemljemo uspavala. Včasih vzamemo dve tableti, da lažje zaspimo, vendar ti tableti na človeka vplivata tudi po osmih urah spanja. Prav tako je zelo nevarna kombinacija zdravil, zato je treba upoštevati nasvete zdravnikov in farmacevtov. Za volan nikakor ne smemo, če smo zaspani, utrujeni, če nas muči vrtoglavica, če smo nemirni in agresivni. In še: če ima zdravilo na škatlici narisan rdeč trikotnik, je med jemanjem zdravila vožnja prepovedana.