Kaj je namen raziskave?
Številne evropske države so čedalje bolj osredotočene na vlogo pacienta kot osrednje točke v zdravstvenem sistemu, kar se kaže pri večji vključenosti pacientov pri odločanju in ocenjevanju zdravstvenega procesa. Čeprav v Sloveniji v zdravstvenem sistemu zbiramo veliko podatkov o tem, kako sistem deluje, je na voljo le malo informacij o tem, kako se počutijo pacienti in kaj bi pacienti spremenili, da bi sistem deloval bolje. S to raziskavo bomo dobili vpogled v izkušnje z zdravstvenimi obravnavami neposredno s strani pacientov, pravijo na NIJZ.
Odgovori pacientov bodo pomagali pri prepoznavanju težav in posledično pri izboljšanju zdravstvenega sistema. Zdravstvenim izvajalcem in osebju bo tako omogočen vpogled v njihovo delo skozi oči pacienta, kar bo prispevalo k prepoznavanju dobrih praks in priložnosti za izboljšanje kakovosti zdravstvene oskrbe.
Kako raziskava poteka?
Nacionalna raziskava o izkušnjah pacientov z obravnavo v specialistični ambulanti se v Sloveniji izvaja prvič. Prvi del raziskave, ki je bila razvita v okviru projekta PREMs in PROMs v Sloveniji, poteka vse do 29. marca 2019 v zdravstvenih domovih, splošnih bolnišnicah, obeh univerzitetnih kliničnih centrih in pri zdravnikih s koncesijo. V prvi val raziskave so vključene naslednje zdravstvene dejavnosti: kirurgija, gastroenterologija, otorinolaringologija, diabetologija, endokrinologija in presnovne bolezni,
dermatovenerologija, pulmologija (samo v zdravstvenih domovih).
V raziskavi lahko sodelujejo vsi pacienti, ki bodo v tem času obiskali zdravnika specialista z enega od naštetih področij zdravstvenih dejavnostih in bodo prejeli pisemsko ovojnico z vabilom za sodelovanje. Raziskava poteka pri pacientih, ki so imeli ambulantno zunajbolnišnično obravnavo, to pomeni, da niso bili hospitalizirani v bolnišnici. Če bodo pacienti v ambulanti prejeli vabilo in podrobna navodila za sodelovanje v raziskavi, lahko izpolniijo spletno ali papirnato verzijo vprašalnika.
Številne evropske države so čedalje bolj osredotočene na vlogo pacienta kot osrednje točke v zdravstvenem sistemu, kar se kaže pri večji vključenosti pacientov pri odločanju in ocenjevanju zdravstvenega procesa. Čeprav v Sloveniji v zdravstvenem sistemu zbiramo veliko podatkov o tem, kako sistem deluje, je na voljo le malo informacij o tem, kako se počutijo pacienti in kaj bi pacienti spremenili, da bi sistem deloval bolje. S to raziskavo bomo dobili vpogled v izkušnje z zdravstvenimi obravnavami neposredno s strani pacientov, pravijo na NIJZ.
Odgovori pacientov bodo pomagali pri prepoznavanju težav in posledično pri izboljšanju zdravstvenega sistema. Zdravstvenim izvajalcem in osebju bo tako omogočen vpogled v njihovo delo skozi oči pacienta, kar bo prispevalo k prepoznavanju dobrih praks in priložnosti za izboljšanje kakovosti zdravstvene oskrbe.
Kako raziskava poteka?
Nacionalna raziskava o izkušnjah pacientov z obravnavo v specialistični ambulanti se v Sloveniji izvaja prvič. Prvi del raziskave, ki je bila razvita v okviru projekta PREMs in PROMs v Sloveniji, poteka vse do 29. marca 2019 v zdravstvenih domovih, splošnih bolnišnicah, obeh univerzitetnih kliničnih centrih in pri zdravnikih s koncesijo. V prvi val raziskave so vključene naslednje zdravstvene dejavnosti: kirurgija, gastroenterologija, otorinolaringologija, diabetologija, endokrinologija in presnovne bolezni,
dermatovenerologija, pulmologija (samo v zdravstvenih domovih).
V raziskavi lahko sodelujejo vsi pacienti, ki bodo v tem času obiskali zdravnika specialista z enega od naštetih področij zdravstvenih dejavnostih in bodo prejeli pisemsko ovojnico z vabilom za sodelovanje. Raziskava poteka pri pacientih, ki so imeli ambulantno zunajbolnišnično obravnavo, to pomeni, da niso bili hospitalizirani v bolnišnici. Če bodo pacienti v ambulanti prejeli vabilo in podrobna navodila za sodelovanje v raziskavi, lahko izpolniijo spletno ali papirnato verzijo vprašalnika.