Paciente še vedno sprejemajo v ordinaciji, veliko več kot prej zdaj kličejo po telefonu ali, še posebno mlajši, jih kontaktirajo po elektronski pošti. Glede na razmere, so okrepili medicinsko ekipo in zdaj dnevno ena dodatna medicinska sestra odgovarja na elektronska sporočila in telefonske klice. Ker referenčna ambulanta trenutno ne deluje, se je lahko sestra aktivirala v splošni ambulanti.
Ker so naše telefonske linije ves čas obremenjene, nas kdo takoj ne dobi, zato nam lahko pusti sporočilo, vsem bomo odgovorili, pravi.
Sproti spremljajo tudi elektronsko pošto, in če zaznajo, da je nujno, takoj in prednostno pokličejo nazaj. Dnevno imajo tudi po 80 klicev, ob ponedeljkih tudi sto, odgovorijo pa tudi na vsaj 50 elektronskih sporočil. »Ker so naše telefonske linije ves čas obremenjene, nas kdo takoj ne dobi, zato nam lahko pusti sporočilo, vsem bomo odgovorili. Jaz se tako ali tako raje pogovorim osebno, saj pri tem najbolj vidim, kakšno pomoč kdo rabi, razloži.« Če so pred epidemijo dnevno obravnavali kakšnih sto pacientov, jih je danes tudi po 150, še posebno veliko pa jih je ob ponedeljkih. S tem, da je zdaj manj pregledov v ambulanti.
Preberite še
Odpri v novem zavihkuLelosi obuja duh Mure: V soboškem proizvodnem obratu se obeta več kot 100 novih zaposlitev
Hitro rastoče kamniško podjetje del proizvodnje iz Kitajske seli v kompleks nekdanjega tekstilnega giganta v Murski Soboti.
Čeprav se daje vtis, da obstajajo samo covidni bolniki, se še vedno zdravi vse bolnike, le postopki so se nekoliko spremenili. Pred vstopom v njihovo ambulanto se strogo držijo predpisanih protokolov, vsi pacienti prej izpolnijo formular, in če se oceni, da obstaja sum na okužbo s koronavirusom, ga usmerijo v covidno ambulanto, sicer pa pride v ordinacijo. Pravi, da naredijo vse za pacienta, da tudi v teh časih ne bi bili prikrajšani in bi bili ustrezno zdravljeni. Saj tudi zdaj delujejo različne ambulante, opravljajo se nujni operativni posegi, na primer pri rakavih bolnikih, ob poslabšanju kroničnih bolezni, težave s srcem… vse to teče in paciente, v kolikor je potrebno, pošiljajo naprej v SBMS, UKC Maribor...
Makoterjeva pa opaža, da nekateri pacienti, ki zaznajo zdravstvene težave ali poslabšanje, predolgo čakajo. Strnila je, da se ves čas trudijo in poskušajo biti dostopni svojim pacientom. Da stvari v koronačasu gladko tečejo je zasluga dobro organizirane celotne naše ekipe, pri tem pa je pomembno tudi odlično sodelovanje z ostalima ambulantama zdravnika Ivana Nerata in Sabine Fujs Kuhar ter ob podpori direktorice Edith Žižek Sapač.
Kakšen bo dolgoročen vpliv epidemije na zdravje ljudi?
Takole pravi Makoterjeva: »Gotovo bomo čutili posledice, poleg tega, da nekateri predolgo čakajo za obisk zdravnika, se v tem času ne opravlja toliko diagnostike in znano je, da se je v zadnjih mesecih diagnosticiralo manj rakastih obolenj, kot v enakem obdobju lani. Več je tudi duševnih stisk in težav, ker pa se s stiskami in duševnimi težavami dolgo soočajo sami, za štirimi zidovi v krogu družin in to vsak na svoj način, vsega niti ne vemo.
Opaža pa tudi več otožnosti, žalosti in znakov depresije ter predvideva, da se bo v času prihajajočih praznikih to samo še stopnjevalo.
Lahko pa povem, da ugotavljam, da je tega vse več, več jih pokliče zaradi različnih duševnih težav, in to pri vseh generacijah, tako starejših in kot pri mlajših, celo najstnikih, ki so v nezavidljivem položaju. Zanje se je veliko spremenilo, nimajo stikov z vrstniki, so zaskrbljeni, še posebno glede šole, in mnogi imajo občutek, da ne zmorejo več ali niso kos zahtevam.
Preberite še: