V predlogu je župan državne organe seznanil, da skupina članov občinskega sveta nasprotuje načinu vodenja občine, zato v zadnjem času nobena od sklicanih sej ni bila sklepčna. Svetniška skupina Naprej je 27. januarja 2021 seznanila vlado z nasprotnimi dejstvi, v katerih ugovarjajo predčasni razpustitvi občinskega sveta in pri tem posebej izpostavljajo nespoštovanje določb Statuta občine in Poslovnika Občinskega sveta Občine Sveti Jurij ob Ščavnici s strani župana. Zaradi natančne razjasnitve dejanskega stanja je ministrstvo pregledalo pridobljeno dokumentacijo ter opravilo pregled skladnosti poslovnika z zakonodajo.
Preberite še
Odpri v novem zavihkuAmandmaji za investicije v Pomurju gladko zavrnjeni: Kako so glasovali pomurski poslanci?
Državni zbor je potrdil proračuna za prihodnji dve leti, ob tem pa je bilo s strani opozicije vloženih več amandmajev, ki so se nanašali na projekte v Pomurju.
Formalni pogoji podani
»Na podlagi izvedenega nadzorstvenega pregleda ugotavljamo, da so podani formalni pogoji za začetek postopka za predčasno razpustitev občinskega sveta,« so odločili. Zakon o lokalni samoupravi (ZLS) namreč v 90.b členu določa, da se občinski svet lahko predčasno razpusti, če se v posameznem koledarskem letu po najmanj trikratnem sklicu sploh ne sestane na sklepčni seji, kar se je tudi zgodilo.
Glede na navedeno je ministrstvo pozvalo župana, da skliče redno sejo občinskega sveta v roku 8 dni po prejemu tega opozorila, članice in člane občinskega sveta pa, da se sestanejo na sklepčni seji ter da ministrstvo brez odlašanja o odpravi nezakonitega stanja pisno obvestijo. V nasprotnem primeru bo ministrstvo v skladu z že omenjeno določbo ZLS predlagalo Vladi, da v Državnem zboru sproži postopek predčasne razpustitve občinskega sveta.
Zaznali še druge nepravilnosti
Pri tem so opozorili tudi na druge zaznane nepravilnosti, povzročene zaradi nespoštovanja predpisov. Župan tako po ugotovitvi nesklepčnosti v skladu s poslovnikom občinskega sveta seje ne sme zaključiti ampak jo prekiniti in določiti, kdaj se bo seja nadaljevala.
V skladu s 35. členom ZLS mora župan tudi sklicati sejo občinskega sveta, če to zahteva najmanj četrtina članov občinskega sveta, seja pa mora biti v petnajstih dneh potem, ko je bila podana pisna zahteva za sklic seje. Če župan seje občinskega sveta ne skliče v roku sedmih dni po prejemu pisne zahteve, jo lahko skličejo člani občinskega sveta, ki so zahtevo podali. Zahtevi za sklic seje občinskega sveta mora biti priložen dnevni red. Župan mora dati na dnevni red predlagane točke, predlagan dnevni red pa lahko dopolni še z novimi točkami.
Ministrstvo naj bi tudi že v letu 2015 opravilo nadzor občinskih splošnih aktov, med drugim statuta in poslovnika občinskega sveta Občine Sveti Jurij ob Ščavnici in zahtevalo odpravo neskladnosti. »Dosedanja neusklajenost občinskih predpisov kaže na neodgovoren odnos tako župana kot tudi občinskega sveta do vzpostavitve zakonitega stanja navedenih aktov. Od prvega opozorila je preteklo zadosti časa, da bi župan in občinski svet navedene akte lahko uskladila z zakonom, četudi je za to potrebna dvotretjinska večina vseh (statut) ali prisotnih (poslovnik) članov občinskega sveta.
Odgovornost do volivcev
Ministrstvo pričakuje, da bosta župan in občinski svet v s tem opozorilom določenem roku izpolnila zahteve, ki jih od obeh organov terja lokalna samouprava in da posegi s strani države ne bodo potrebni. Z doslednim upoštevanjem opozorila bo županu in občinskemu svetu omogočeno, da vsebinsko odločata ter prevzemata odgovornost za udejanjanje in uresničitev lokalnih zadev javnega pomena. To odgovornost imata do volivcev, ki so ju izvolili in ju s tem pooblastili, da v njihovem imenu izvajata lokalne zadeve javnega pomena v skupno in splošno korist.