Uspeh podjetja se ne zgodi čez noč, ampak je v poslovnem rezultatu enega leta strnjeno delo in ustvarjanje najmanj petih let. Za lendavsko družbo Varis je bilo zadnje petletno obdobje prežeto s številnimi poslovnimi izzivi, to pa je bil tudi čas skupne dinamike in ustvarjalnega nemira vodstva in zaposlenih. Vse to je privedlo do poslovnega uspeha družbe v letu 2019.
Preberite še
Odpri v novem zavihkuLelosi obuja duh Mure: V soboškem proizvodnem obratu se obeta več kot 100 novih zaposlitev
Hitro rastoče kamniško podjetje del proizvodnje iz Kitajske seli v kompleks nekdanjega tekstilnega giganta v Murski Soboti.
Prelomno leto 2016
V preteklosti je Varis večino prihodkov ustvaril na slovenskem trgu. Zaradi gospodarske krize in z njo povezanih stečajev gradbenih podjetij, ki so omajali njihovo poslovanje, so se pri Varisu preusmerili na tuje trge, predvsem Nemčijo. Leta 2015, ko se je začela konjunktura v gradbeništvu, so se že uveljavili na tujih trgih. Rezultat je skokovita rast obsega poslovanja in števila zaposlenih leta 2016.
Hkrati s tem se je spreminjal tudi način dela, prilagajali so se potrebam kupcev, razmeram na prodajnih trgih in na trgu delovne sile, kjer se je zaradi gospodarske konjunkture že pojavljal problem pomanjkanja delavcev. Posledica hitrega prilagajanja novim okoliščinam in odziva Varisa na poslovne priložnosti je bil izjemen poslovni uspeh, ki je odmeval tako v gospodarskih krogih kot širše, podjetje pa je v letu 2017 prejelo tudi več uglednih priznanj.
Uspehu sledi ugled
»Vsako priznanje godi tako posamezniku kot podjetju, ima pa tudi neke posledice, ki se jih morda sprva niti ne zavedamo,« pravi Sabina Sobočan, direktorica skupine Varis. Pozitivna je bila tudi ta, da se je bilo treba ob skrbi za tekoče poslovanje družbe več posvetiti tudi medijem. Kajti mediji so pomembni za gospodarstvo, poudari Sobočanova, saj pomenijo stik s širšo javnostjo, pomembni pa so tudi za prepoznavnost podjetja.
»V letu 2017 smo v enem mesecu prejeli štiri priznanja in po prejetju zadnjega, bronaste gazele na slovenski ravni, smo v samo enem tednu dobili več kot sto prošenj za zaposlitev. Prej smo se ukvarjali s pomanjkanjem kadra, naenkrat pa smo imeli veliko povpraševanje po delu pri nas,« je povedala Sobočanova. Pomen vpetosti podjetja v okolje torej ni zgolj floskula, še poudari sogovornica, in zato v Varisu tudi temu posvečajo precej pozornosti.
Naložbe v prihodnost
Zaradi povečevanja obsega proizvodnje, ki se je v nekaj letih skoraj potrojil, in utrjevanja položaja na prodajnih trgih so v podjetju tudi pospešeno investirali. Odločitve, koliko vlagati in v kaj, niso lahke, saj je treba tehtati pričakovane učinke na eni strani in morebitna tveganja na drugi. Ob tem pa tudi ni nujno, da se bo vložek začel hitro vračati pri poslovanju, ampak šele čez čas. »Tako je tudi z zadnjo naložbo v novo proizvodno halo. Dolgo smo zanjo pridobivali gradbeno dovoljenje, nato pa se je začela epidemija koronavirusa in z njo povezana negotovost. Čeprav še zdaj ne vemo, v katero smer bo zadeva šla, se je bilo treba odločiti. In odločili smo se za gradnjo. Verjamem, da je bila to dobra odločitev, kar se bo čez nekaj let tudi potrdilo,« poudarja Sabina Sobočan. Varis gradi novo proizvodno halo, katere vrednost je 2,5 milijona evrov. Pred časom so razvili montažni objekt iz trajnostnih materialov, zdaj pa razmišljajo o tem, da bi glede na povečane prostorske možnosti te uvrstili v proizvodni program. Večji poudarek želijo dati tudi izdelavi gotovih kopalnic iz drugih materialov.
Več kot 100.000 gotovih kopalnic
Pomembnejše reference - kopalnice za znane hotelske verige, kot so Sheraton, Hampton by Hilton, Motel One, Intercity, Novotel, Holiday Inn, Steigenberger, HIEX, Scandic.
Ustvarjalni kolektiv
Vlaganje v prostore, opremo in pogoje dela pa ne bi imelo učinka, če hkrati ne bi bilo vlaganja v ljudi, kajti uspeh podjetja ustvarjajo uspešni in zadovoljni delavci, poudari sobesednica. »Za uspeh podjetja, ki smo ga dosegli v petih letih, smo zaslužni vsi zaposleni v Varisu skupaj z našimi upokojenci, na kar smo lahko tudi vsi zelo ponosni.« Pogoj za uspešne in zadovoljne delavce pa so primerno plačilo za njihovo delo in druge ugodnosti, ki jim jih lahko ob tem še ponudijo.
Ustvarjalni kolektiv je tudi eden od temeljev, na katerem vodstvo družbe pripravlja strategijo razvoja za naslednjih pet let. »Ob sebi imam sodelavce, s katerimi skupaj ustvarjamo neverjetne stvari. Če jih ne bi bilo, tudi mi zdaj ne bi bili tu, kjer smo,« poudari Sobočanova. Takšno organizacijsko kulturo pripadnosti, kot jo dosegajo v timskem delu ožje vodstvene skupine, želijo postopoma uvesti na vseh ravneh proizvodnje. Pričakovanja so povezana s tem, da vsi zaposleni spoznajo vrednote podjetja, vizijo in poslanstvo ter jih tudi sprejmejo. Sporočila o tem, kako spoštovati vrednote podjetja in se ravnati po njih, so zato zajeli v komunikacijske slogane, ki jih bodo natisnili in plakate postavili na vidna mesta v prostorih podjetja. »Pomembno je imeti ob sebi ljudi, ki verjamejo v to, ki imajo zamisli, si drznejo biti drugačni in upajo povedati, kaj si mislijo, pa tudi vidijo in razmišljajo o tem, kje bo Varis čez deset let,« je pomen timskega dela za prihodnost podjetja orisala direktorica skupine Varis Sabina Sobočan.