Tilen Poredoš, mehanik v centru AMZS v Murski Soboti, je pripravil nekaj nasvetov, kako v vročih dneh, ki so po napovedih vremenoslovcev pred vrati, pravilno uporabljati klimatsko napravo v avtomobilu. »Pravilna uporaba klimatske naprave je zelo pomembna, a hkrati je pomembno tudi njeno brezhibno delovanje. To zagotovimo z rednim vzdrževanjem naprave,« pravi Poredoš. Za pravilno uporabo je treba upoštevati pet korakov. »Pred vožnjo avto prezračite, tako da spustite avtomobilske šipe za nekaj minut in pustite, da se vroči zrak v avtomobilu zamenja s svežim zunanjim.« Naslednji korak je, da vključite klimatsko napravo, pred tem spuščena okna zaprite. Napravo nastavite na zaprt krog delovanja oziroma na tako imenovano notranje kroženje zraka, s čimer izključite dotok vročega zraka od zunaj. Zrak bo tako krožil le znotraj kabine in se hitro ohladil na želeno temperaturo. Poredoš poudari, da razlika med nastavljeno temperaturo in zunanjo temperaturo ne sme biti večja od sedem stopinj Celzija. »Če je zunaj 32 stopinj Celzija, nastavite klimatsko napravo na 25 stopinj Celzija. Na ta način boste preprečili temperaturni šok, ki ga doživi telo, ko prehaja iz vročega okolja v ohlajeno in potem zopet v vroče. Tako boste tudi preprečili razvoj prehladnih obolenj zaradi klimatske naprave.« Priporočljivo je še, da ohlajeni zrak kroži okoli voznika ali potnika in ni usmerjen naravnost v človeka. Ventilatorje oziroma prezračevalne šobe usmerite stran od ljudi.
Preberite še
Odpri v novem zavihku(V premislek) Pomembno je, kako živimo zdaj - ker za jutri nihče ne jamči
Kako je pravično, da nas trenutek slabosti, morda niti ne naš, stane vsega?
Servis na dve leti
Pogosto vozniki šele v prvih zares toplih dneh ugotovijo, da prezračevalni sistem ne deluje tako, kot bi moral. Vsak odklon od običajnega delovanja klimatske naprave, kot so smrad, vlaga in nihajoča temperatura, pomeni, da je treba odkriti vzrok za očitne klimatske spremembe v kabini. Avtomobilsko klimatsko napravo je treba redno vzdrževati – priporočljiv servisni interval je vsaki dve leti. »Nekatere dele klimatske naprave je treba vzdrževati dokaj pogosto in redno, da preprečimo težje okvare sistema. Gre predvsem za menjavo filtrov in razmeroma preprost, a nujen poseg čiščenja prostora pred kondenzatorjem, neposredno za masko motorja.« Polnjenje hladilnega plina in dopolnitev količine olja v sistemu je po sogovornikovih besedah dobro opraviti vsake tri do štiri leta, odvisno od uporabe avta in prevoženih kilometrov. Kombinacija prahu in vlage zaradi nekakovostnega ali izrabljenega sistema filtriranja in nezadostnega odvajanja kondenza, predvsem na izparilniku, povzroča razvoj različnih mikroorganizmov. Zaradi takega onesnaženja nastane neprijeten vonj. Tilen Poredoš pojasnjuje, da je poleg vzdrževanja hladilnega dela klime treba poskrbeti tudi za prezračevalni oziroma ventilacijski sistem.
Luža ni razlog za preplah
Če v poletni pripeki pod avtomobilom opazite lužo čiste vode, to ni razlog za preplah, zatrdi Tilen Poredoš. Voda pod avtom je potrdilo, da klimatska naprava dela dobro. Luža nastane zaradi dobrega odvajanja kondenza. To hkrati pomeni tudi manjšo možnost nastanka bakterijske okužbe zraka oziroma smradu zaradi bioloških nečistoč – gliv, lišajev in alg – v prezračevalnem sistemu.