S tem ko je ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport to možnost ukinilo, so posledice najbolj občutile manjše šole in šole na obrobju, kjer so že doslej imeli pogosteje težave z zagotavljanjem ustreznega strokovnega kadra. Kajti število otrok se je v zadnjih letih povsod zmanjšalo, manjše šole pa so si doslej lajšale organiziranost tako, da je učitelj poleg svojega predmeta ali predmetov poučeval še kakšen drug predmet, da je imel polno obveznost. To pomeni, da je na primer učitelj zgodovine in geografije do 20 odstotkov svoje obveznosti učil še etiko. Odslej to ne bo več možno.
Kot nam je povedala Jožica Lukač, ravnateljica na Osnovni šoli (OŠ) Bakovci, na kateri je 154 učencev, s tem zaenkrat nimajo težav, saj so se pripravili na spremembe, ki so se načrtovale več let. Učitelji, ki so svoje obveznosti morebiti dopolnjevali s poučevanjem predmetov, za katere niso imeli ustrezne izobrazbe, so opravili dodatno izobraževanje, ostali pa zdaj delno dopolnjujejo svoje obveznosti na drugih šolah. »Tega, da znajo biti težave s kadrom, se po šolah zavedamo, zato si šole tako z levega kot z desnega brega Mure med seboj pomagamo in se obveščamo, ali kateri kakšen učitelj manjka ali kateremu učitelju manjkajo ure, pa bi mu jih lahko zagotovila kakšna druga šola,« je povedala Lukačeva. Tako tudi šole za marsikaterega učitelja skupaj uspejo najti ustrezno rešitev.
Preberite še
Odpri v novem zavihku(S tribune) Norvežani so krivci za navijaško evforijo
Še sporočilo za NZS: Čeprav so Stožice razprodane, še vedno ne dihajo kot Bežigrad ali mariborski Ljudski vrt.
Na OŠ Fokovci, kjer je v letošnjem šolskem letu 78 učencev, pa to odločitev pristojnega ministrstva še kako občutijo. Da izpeljejo pouk in zagotovijo ustrezne učitelje, sodelujejo kar s sedmimi šolami iz Pomurja. »Tako usklajevanje za nas ni enostavno in zahteva pravo matematiko in kombinatoriko,« nam je povedala Suzana Deutsch, ravnateljica te šole. »Največji problem je predvsem v organizacijskem smislu, saj moramo z vsemi učitelji uskladiti urnik in uskladiti s poukom vseh šol, pri tem pa upoštevati tudi krajevne razdalje.« Pri njih tako v letošnjem šolskem letu učijo učitelji, ki poučujejo na različnih šolah Prekmurja in celo z desnega brega Mure. Ni pa enostavno niti za učitelje, ki morajo včasih dnevno zamenjati več šol, in eden od njihovih učiteljev v enem dnevu poučuje kar na treh šolah. Še največ je takih zahtev pri predmetih, kot so likovna umetnost, glasbena umetnost ali tehnični pouk, za katere ni namenjenih veliko šolskih ur. Deutscheva je še povedala, da zaradi te novele zakona pri njih noben učitelj ni ostal brez zaposlitve, so jih pa kar nekaj morali prerazporediti. Glede na to, da je OŠ Fokovci v celoti dobila poskusni razširjeni program podaljšanega bivanja, so jih nekaj vključili v izvedbo le-tega.
»Na naši šoli smo imeli glede tega kar srečo,« pa je povedala Anica Šimonka, ravnateljica OŠ Razkrižje. »Učitelj, ki je doslej učil tehniko in tehnologijo, ni imel ustrezne izobrazbe, pa sem ta predmet prevzela sama, njega in druge učitelje pa smo notranje prerazporedili, tako da nihče ni ostal brez službe, ali smo jim drugače zapolnili njihove delovne obveznosti.« Gre za manjšo šolo z 99 učenci, da izvedejo pouk, pa na šoli pomagajo poučevati tudi učitelji, ki prihajajo s štirih pomurskih šol, trije z osnovne in eden s srednje šole. Sicer pa dandanes učiteljev ni težko dobiti, se strinjajo sogovornice, saj je veliko mladih, ki si želijo delati, ker pa je otrok bolj malo, morajo biti učitelji pripravljeni tudi na to, da svojih delovnih obveznosti ne bodo opravili le na eni šoli.