Jabira, podjetje za upravljanje nepremičnin in trgovanje z njimi, išče vlagatelje za šest hektarjev veliko območje v industrijski coni v Lipovcih. To je neposredno ob železniški in avtocestni povezavi ter tik ob državni cesti med Beltinci in Mursko Soboto. Za parcele so se v preteklosti že zanimali vlagatelji, ki se ukvarjajo z najrazličnejšimi dejavnostmi, vendar so se partnerji pri projektu odločili, da bodo možnost ponudili le tistim vlagateljem iz širše regije, ki bodo tu zagnali kakovostno dejavnost. »Zato smo poskrbeli tudi za takšen način informiranja,« je povedal Ignac Jantelj, direktor in solastnik podjetja Jabira, ki je skupaj z družbenikoma Josefom Rathom in Hubertom Johannesom Bierbauerjem tudi na fotografiji na informativnem panoju. Vlagatelji in širša zainteresirana javnost si bodo predstavitev projekta Jabire v Lipovcih lahko ogledali na njihovi spletni strani predvidoma čez tri tedne.
Jabira je lastnica tega območja že od leta 2005, saj je tukaj postavila že tudi bencinsko črpalko s postajališčem za tovorni promet. Najprej je to prodala koprskemu podjetju Unes, ki pa je šlo v stečaj, postajališče z bencinsko črpalko pa je prešlo k drugemu lastniku, kuvajtski mednarodni mreži Q8.Že takrat je imela Jabira načrte pripravljene tudi za ureditev celotne poslovno-trgovske cone, območje pa je delno komunalno opremila, vendar je zadeva zastala predvsem zaradi ureditve krožišča. To bi namreč omogočalo dovoz na območje, izstopali pa bi s priključitvijo na obstoječe krožišče, pri katerem je Jabira že nastopila kot investitor. Direktor podjetja pojasnjuje, da je težava nastala, ker država takrat za to drugo krožišče ni imela sredstev, prišlo pa je tudi do političnih sprememb. To je privedlo do zastoja pri izvedbi projekta, Jabira pa je s tem izgubila pomembnega vlagatelja, ki je odšel na Madžarsko.
»Vprašanje glede tega krožišča nimamo rešeno niti sedaj, vendar bomo zaprosili za možnost vzpostavitve križišča, kar naj bi se dalo urediti razmeroma hitro, pozneje pa bi ga lahko spremenili tudi v krožišče,« je povedal Jantelj. To križišče bi bilo na točki, kjer se zdaj izstopa z avtoceste, bilo pa bi usklajeno z obstoječo prometno ureditvijo na tem območju, tako da bi lahko promet potekal tekoče.
Ne gleda na to, da bodo to vprašanje pri Jabiri šele reševali, se glede na potreben čas za zagon neke naložbe potencialni vlagatelji v poslovno-trgovsko cono že oglašajo, pove Jantelj, prihajajo pa iz Nemčije in eden celo iz Velike Britanije, ni pa še slovenskih, čeprav bi jih bili prav tako veseli. In zakaj naj bi se odločili za naložbo prav tukaj? »Kdor geografsko pozna Slovenijo, bo lahko zelo hitro ugotovil, da gre za eno od najboljših lokacij. Njene prednosti so bližina sosednjih držav in zaradi logistike tudi bližina avtoceste ter železnice,« je poudaril sogovornik.
Jantelj, ki se giblje v širokem poslovnem krogu v Evropi, jemlje napovedi o ohlajanju gospodarske rasti, kar bi lahko imelo posledice tudi za izvedbo projekta Jabire v Lipovcih, z zadržkom. Sam je mnenja, da gre za ustvarjanje psihološkega učinka, da je treba začeti varčevati, pravi pa tudi, da je v tem trenutku za rast gospodarstva veliko večja težava od pomanjkanja finančnih virov pomanjkanje delavcev.
Jabira je lastnica tega območja že od leta 2005, saj je tukaj postavila že tudi bencinsko črpalko s postajališčem za tovorni promet. Najprej je to prodala koprskemu podjetju Unes, ki pa je šlo v stečaj, postajališče z bencinsko črpalko pa je prešlo k drugemu lastniku, kuvajtski mednarodni mreži Q8.Že takrat je imela Jabira načrte pripravljene tudi za ureditev celotne poslovno-trgovske cone, območje pa je delno komunalno opremila, vendar je zadeva zastala predvsem zaradi ureditve krožišča. To bi namreč omogočalo dovoz na območje, izstopali pa bi s priključitvijo na obstoječe krožišče, pri katerem je Jabira že nastopila kot investitor. Direktor podjetja pojasnjuje, da je težava nastala, ker država takrat za to drugo krožišče ni imela sredstev, prišlo pa je tudi do političnih sprememb. To je privedlo do zastoja pri izvedbi projekta, Jabira pa je s tem izgubila pomembnega vlagatelja, ki je odšel na Madžarsko.
»Vprašanje glede tega krožišča nimamo rešeno niti sedaj, vendar bomo zaprosili za možnost vzpostavitve križišča, kar naj bi se dalo urediti razmeroma hitro, pozneje pa bi ga lahko spremenili tudi v krožišče,« je povedal Jantelj. To križišče bi bilo na točki, kjer se zdaj izstopa z avtoceste, bilo pa bi usklajeno z obstoječo prometno ureditvijo na tem območju, tako da bi lahko promet potekal tekoče.
Ne gleda na to, da bodo to vprašanje pri Jabiri šele reševali, se glede na potreben čas za zagon neke naložbe potencialni vlagatelji v poslovno-trgovsko cono že oglašajo, pove Jantelj, prihajajo pa iz Nemčije in eden celo iz Velike Britanije, ni pa še slovenskih, čeprav bi jih bili prav tako veseli. In zakaj naj bi se odločili za naložbo prav tukaj? »Kdor geografsko pozna Slovenijo, bo lahko zelo hitro ugotovil, da gre za eno od najboljših lokacij. Njene prednosti so bližina sosednjih držav in zaradi logistike tudi bližina avtoceste ter železnice,« je poudaril sogovornik.
Jantelj, ki se giblje v širokem poslovnem krogu v Evropi, jemlje napovedi o ohlajanju gospodarske rasti, kar bi lahko imelo posledice tudi za izvedbo projekta Jabire v Lipovcih, z zadržkom. Sam je mnenja, da gre za ustvarjanje psihološkega učinka, da je treba začeti varčevati, pravi pa tudi, da je v tem trenutku za rast gospodarstva veliko večja težava od pomanjkanja finančnih virov pomanjkanje delavcev.