Daniel Kalamar, direktor družbe Vodovod sistema B, pojasnjuje, da so na minulem sestanku vseh županov uskladili še zadnje podrobnosti pred oddajo projektne vloge, ki je prav tako že usklajena s pristojnim ministrstvom. Do konca tega tedna bodo oddali dokončno dopolnjeno vlogo. Prav tako so se s predstavniki ministrstva uskladili glede tehnične dokumentacije in jim jo že poslali. Po zadnjih dogovorih glede (ne)upravičenih stroškov je obveljala interpretacija ministrstva, po kateri se hišni priključki ne prištevajo med upravičene stroške. Kalamar pojasnjuje, da bo gradnja priključkov od javne površine do uporabnikov strošek posamezne občine, kar bo celotni projekt podražilo za 800 tisoč evrov in ne za milijon evrov, kot je bilo sprva ocenjeno.
Preberite še
Odpri v novem zavihkuLelosi obuja duh Mure: V soboškem proizvodnem obratu se obeta več kot 100 novih zaposlitev
Hitro rastoče kamniško podjetje del proizvodnje iz Kitajske seli v kompleks nekdanjega tekstilnega giganta v Murski Soboti.
Kot je znano, je v okviru projekta predvidena tudi gradnja vodarne na območju nekdanje Vrtnarije v Murski Soboti. Kalamar pravi, da so vlogo za izdajo gradbenega dovoljenja že oddali na upravni enoti in jo na poziv upravne enote tudi dopolnili, zato do konca leta pričakujejo pridobitev gradbenega dovoljenja. Kalamar še dodaja, da je že pripravljena dokumentacija za razpis za izbiro izvajalcev. »Do konca tedna bomo pozvali vse tri ponudnike k dopolnitvi vlog in k oddaji nove cene, ki mora biti enaka ali nižja kot sedanje.« Projekt je razdeljen v tri sklope (prva dva sklopa zajemata vsa dela razen gradnje vodarne), pri tem je bila za gradnjo vodarne oddana samo ena ponudba. Po končanem postopku izbire izvajalca, to naj bi bilo v sredini januarja, se bodo lahko dela začela. Hkrati na podlagi oddane vloge pričakujejo tudi pozitivno odločbo ministrstva. V okviru projekta, ta tako ali drugače zajema vseh 12 občin, ki so del sistema B, bodo zgradili za več kot 200 kilometrov novih vodov in objekt vodarne, poenotili krmiljenje vodovoda in izvedli hidravlične izboljšave, s katerimi bi rešili vprašanje oskrbe z vodo tam, kjer so danes zaradi dotrajane infrastrukture s tem težave.
Soboški mestni svetniki bi morali včeraj v prvi obravnavi sprejeti občinski podrobni prostorski načrt za gradnjo vodarne, a se je pri tem zapletlo. Več o tem TUKAJ.
Soboška obvoznica
Gospodarstveniki v Mestni občini Murska Sobota (MOMS) pa pričakujejo predvsem začetek gradnje vzhodne soboške obvoznice. Gre za pomemben projekt, s katerim bi gospodarstvo, zgoščeno v Severni obrtno-industrijski coni in okolici, dobilo neposredno povezavo s pomursko avtocesto. Prav tako bi s projektom razbremenili promet v središču mesta in dostop do avtoceste olajšali tudi prebivalcem vzhodnega dela Goričkega. V zvezi s projektom so se v ponedeljek v državnem zboru sestali župan MOMS Aleksander Jevšek, minister za infrastrukturo Jernej Vrtovec, minister za okolje in prostor Andrej Vizjak, direktorica Direkcije za infrastrukturo Ljiljana Herga, župan Občine Moravske Toplice Alojz Glavač, državni sekretar na ministrstvu za obrambo Damijan Jaklin in pomurski poslanec Jožef Horvat, ki je tudi koordiniral organizacijo sestanka.
Po sestanku je Jevšek povedal, da obvoznica ostaja med prioritetami ministrstva za infrastrukturo. Kot pravi, ministrstvo trenutno izvaja vse aktivnosti, da bi lahko v drugi polovici naslednjega leta pridobili gradbeno dovoljenje, ker pa je to vezano tudi na začetek gradnje sebeborskega zadrževalnika, so se po Jevškovih besedah tudi z ministrom za okolje dogovorili glede nadaljnjih aktivnosti za pridobitev potrebnih dovoljenj. »Zadovoljen sem z rezultatom sestanka, ki sledi časovnici te pomembne investicije,« pravi Jevšek, ki poudarja, da ima MOMS že pripravljen sofinancerski sporazum o gradnji, po katerem bo morala občina zagotoviti okoli 900 tisoč evrov za izvedbo različnih del. Predvidena vrednost celotnega projekta je od 20 do 24 milijonov evrov. Če bi jim uspelo gradbeno dovoljenje pridobiti v skladu z zadano časovnico, bi lahko leta 2022 začeli gradnjo. Obvoznica bi potekala od krožišča v Panonski ulici, kjer se danes konča južna obvoznica, do krožišča pri motelu Čarda.
V prihodnjih letih predviden zagon več projektov
Na vladnem seznamu prednostnih investicij so, kot smo že poročali, številni za regijo pomembni projekti. Med drugim obnova mokrotnih habitatov ob Muri, zmanjšanje poplavne ogroženosti v porečju Mure, vodovoda sistemov B in C, daljnovodi Murska Sobota–Mačkovci, Murska Sobota–Lendava in Lenart–Radenci, rekonstrukcija ceste Murska Sobota–Gederovci, športno-rekreacijski center Fazanerija in gradnja večnamenske športne dvorane v Občini Tišina.