vestnik

V primeru pouka na daljavo večjih težav ne pričakujejo

STA, Vestnik, 24. 8. 2021
M.V.
Prve dni šolanja na daljavo v letu 2020 je zaznamovalo nekaj težav z upočasnjenim delovanjem Arnesovih spletnih učilnic.
Aktualno

Po oceni Arnesa v primeru izobraževanja na daljavo v letošnjem šolskem letu v primerjavi s preteklim šolskim letom ne bo prišlo do večjega povečanja uporabe oziroma obremenitev storitev njihovega omrežja. Kot so pojasnili za STA, so storitve že pred časom izboljšali in pohitrili, tudi z nadgrajevanjem infrastrukture.

Prve dni šolanja na daljavo v letu 2020 je zaznamovalo nekaj težav z upočasnjenim delovanjem Arnesovih spletnih učilnic. A kot so izpostavili na Arnesu, so storitve, ki omogočajo izobraževanje na daljavo in katerih se je uporaba v zadnjem letu in pol povečala tudi od sto- do tisočkratno, že pred časom izboljšali in pohitrili. Tudi z nadgrajevanjem infrastrukture, ki je zagotovila, da so storitve med izobraževanjem na daljavo delovale dobro, so zapisali. Te storitve sicer še vedno nadgrajujejo; posebno pozornost so pri Arnesu namenili izboljšanju uporabniške izkušnje pri spletnih učilnicah in vključevanju novih vtičnikov, ki so jih želeli učitelji za lažjo izpeljavo pedagoškega procesa.

računalnik
Jure Zauneker/Vestnik.si
V program, ki bo potekal letos in prihodnje leto, je zajetih 1065 vzgojno-izobraževalnih zavodov s 325 podružnicami s skupno vpisanih skoraj 397.000 otrok, učencev in dijakov.

V lanskem letu so ob podpori ministrstva za izobraževanje, znanost in šport posebno pozornost posvečali izobraževanju učiteljev, s poudarkom na uporabi digitalnih storitev in sami uporabniški podpori pri rabi storitev. Za september načrtujejo spletna tečaja za učitelje, na katerih bodo po navedbah Arnesa lahko pridobili znanja, s katerimi bodo učinkoviteje uporabljali Arnesove učilnice in pridobili novo znanje za pripravo interaktivnih vsebin. Septembra se bodo predvidoma začele tudi aktivnosti v programu Dvig digitalne kompetentnosti. Njegov namen je razvijanje usposobljenosti izobraževalcev s pomočjo sodobnih informacijsko-digitalnih tehnologij. Poleg tega na Arnesu pripravljajo še program React-EU - informacijsko-komunikacijske tehnologije (IKT) za vzgojno-izobraževalne zavode, ki bo namenjen nadaljnji podpori izvajanja izobraževanja na daljavo in uporabi IKT na lokacijah zavodov. Projekt bo podprl hibridno izobraževanje, ki izmenično poteka na daljavo in v šoli, in sicer z nakupom opreme, predvsem prenosnih računalnikov za učitelje in učence, ki doma nimajo primerne opreme za izobraževanje na daljavo, ter interaktivnih zaslonov. Skupaj gre za okoli 24.775 kosov različne opreme.

šolanje-na-daljavo, šola, učenci, računalnik
A. Nana Rituper Rodež
Skupaj gre za okoli 24.775 kosov različne opreme.

V program, ki bo potekal letos in prihodnje leto, je zajetih 1065 vzgojno-izobraževalnih zavodov s 325 podružnicami s skupno vpisanih skoraj 397.000 otrok, učencev in dijakov. Ciljne skupine so udeleženci izobraževalnega procesa, šolajoči in strokovni delavci v vrtcih, osnovnih, srednjih in višjih šolah, zavodih za otroke in mladostnike s posebnimi potrebami, glasbenih šolah, dijaških domovih in ljudskih univerzah. Naložbo v višini 16 milijonov evrov sofinancirata EU iz Evropskega sklada za regionalni razvoj ter ministrstvo za izobraževanje v okviru odziva Unije na pandemijo covida-19. Arnes bo iz rednih sredstev financiral stroške dela in storitev, so pojasnili.

šola arnes pouk-na-daljavo