Med lahka motorna vozila v skladu z novelo poleg električnih skirojev sodijo tudi invalidski vozički in rolke na električni pogon. Vozniki teh vozil bodo morali voziti po kolesarskem pasu, kolesarski stezi ali kolesarski poti. Kjer teh prometnih površin ni ali niso prevozne, pa bodo lahko vozili ob desnem robu smernega vozišča ceste v naselju, kjer je najvišja dovoljena hitrost vožnje omejena do 50 kilometrov na uro. Voznik in potnik na kolesu in lahkem motornem vozilu, razen voznik invalidskega vozička na motorni pogon, morajo imeti do dopolnjenega 18. leta starosti med vožnjo ustrezno pripeto zaščitno kolesarsko čelado.
Preberite še
Odpri v novem zavihkuLelosi obuja duh Mure: V soboškem proizvodnem obratu se obeta več kot 100 novih zaposlitev
Hitro rastoče kamniško podjetje del proizvodnje iz Kitajske seli v kompleks nekdanjega tekstilnega giganta v Murski Soboti.
Strožje je urejena tudi obravnava voznikov, ki ne upoštevajo pomena posebnih svetlobnih in zvočnih znakov, nameščenih na vozilih s prednostjo za spremstvo in v spremstvu, ter tistih, ki se priključijo vozilu s prednostjo. Novela pa določa tudi primerno bočno razdaljo 1,5 metra pri prehitevanju kolesarjev, voznikov lahkih motornih vozil in voznikov mopedov, katerih konstrukcijska določena hitrost ne presega 25 kilometrov na uro. Razširja še nekatera pooblastila občinskih redarjev in cestninskih nadzornikov.
Zavijanje pri rdeči luči
Novela uvaja tudi pravilo, da bo voznik na križišču lahko zavil desno tudi ob rdeči luči na semaforju, a le, če bo to dovoljeval poseben prometni znak in seveda, če bo smer prosta in bo to lahko storil varno. Znak bo kvadraten, na njem pa bo narisana zelena puščica z belo obrobo, in sicer na črni podlagi.
Na ministrstvu za infrastrukturo ob tem opozarjajo, da znaki ne bodo nameščeni na vseh semaforjih, še posebej ne že z uveljavitvijo zakona. Predvidevajo namreč, da bodo takšne ureditve v začetni fazi prisotne predvsem na občinskih cestah, v enopasovnih križiščih, kjer je gostota prometa razmeroma majhna. Kot pojasnjujejo, gre namreč za povsem novo prometno urejanje, ki v Sloveniji še ni vzpostavljeno. Koliko bo takšnih križišč v Sloveniji, na ministrstvu težko ocenjujejo, saj je določitev te prometne ureditve po njihovih navedbah v pristojnosti posameznega upravljavca ceste (na občinskih cestah so to občine, na državnih cestah pa direkcija za infrastrukturo).
Po besedah državnega sekretarja z ministrstva za infrastrukturo Aleša Miheliča novela temelji na treh glavnih načelih cestnoprometne zakonodaje, in sicer na načelu defenzivnega ravnanja, načelu zaupanja in načelu varstva šibkejših udeležencev cestnega prometa.
Kakšne so bile kazni prej in kakšne so po novem?
PREHITRO V NASELJU
od 5 do 10 km/h - 80 eur, 40 eur
od 10 do 20 km/h - 250 eur in 3 točke, 120 eur in 3 točke
od 20 do 30 km/h - 500 eur in 5 točk, 250 eur in 5 točk
od 30 do 40 km/h - 1000 eur in 9 točk, 500 eur in 7 točk
od 40 do 50 km/h -1000 eur in 9 točk, 750 eur in 9 točk
PREHITRO ZUNAJ NASELJA
od 10 do 20 km/h - 80 eur, 60 eur
od 20 do 30 km/h - 160 eur, 120 eur
od 30 do 40 km/h - 250 eur in 3 točke, 200 eur in 3 točke
od 40 do 50 km/h - 500 eur in 5 točk, 400 eur in 5 točk
PREHITRO NA AC ALI HITRI CESTI
od 10 do 20 km/h - 80 eur, 40 eur
od 20 do 30 km/h - 80 eur, 60 eur
od 30 do 40 km/h - 160 eur, 120 eur
od 50 do 60 km/h - 500 eur in 5 točk, 400 eur in 5 točk
PREHITRO V OBMOČJU UMIRJENEGA PROMETA ALI SKUPNEGA PROSTORA
od 5 do 10 km/h -80 eur, 40 eur
od 10 do 20 km/h - 300 eur in 3 točke, 130 eur in 3 točke
od 20 do 30 km/h - 1000 eur in 5 točk, 500 eur in 7 točk
PREHITRO V OBMOČJU OMEJENE HITROSTI (dovoljeno do 30 km/h)
od 5 do 10 km/h - 80 eur, 40 eur
od 10 do 20 km/h - 300 eur, 130 eur
od 20 do 30 km/h - 1000 eur in 5 točk, 500 eur in 7 točk
*ostale kazni za prekoračitev hitrosti ostajajo nespremenjene.
TELEFONIRANJE MED VOŽNJO 120 eur, 250 eur in 3 točke