Vrtec Manka Golarja Gornja Radgona ima pester nabor raznoraznih sodelovanj, ki jih na konferencah in strokovnih srečanjih lahko predstavljajo kot primere dobrih praks. Eno izmed takšnih je tudi nedavno sodelovanje Vrtca Manka Golarja Gornja Radgona, enote Črešnjevci, s predstavnikom Domačije Firbas. Sodelovanje ponuja odličen primer, kako se lahko otroci na zanimiv in interaktiven način seznanijo z življenjem na kmetiji in slišijo o pomembnosti kmetijskih dejavnosti. "Preko zloženke »Kmetija #hotel«, katero je izdalo Združenje turističnih kmetij Slovenije, so otroci dobili vpogled v delo in obnašanje na kmetiji," je zapisala vzgojiteljica Darja Vajngerl.
Preberite še
Odpri v novem zavihku(S tribune) Norvežani so krivci za navijaško evforijo
Še sporočilo za NZS: Čeprav so Stožice razprodane, še vedno ne dihajo kot Bežigrad ali mariborski Ljudski vrt.
Beseda je tekla o sadnem drevju, natančneje o hruški sorte viljamovka, ki jo imajo zasajeno tudi na njihovi kmetiji. Otroci so se še posebej razveselili dela, ko jim je Firbas povedal, da je s seboj prinesel predpasnike in da bodo iz hrušk pripravili kompot. Med pripravo kompota so spoznavali različne teksture, arome in barve sadja ter se obenem učili sodelovanja in skupinskega dela. Ta izkušnja ni le spodbudila njihovo radovednost pri pripravi hrane, temveč tudi okrepila njihovo zavedanje o pomenu zdrave prehrane in lokalno pridelane hrane. "Sodelovanje pri kuhanju je tako omogočilo otrokom, da so se poglobili v procese, ki stojijo za pripravo hrane, ter spoznali povezavo med kmetijskimi pridelki in vsakodnevnimi obroki," je opisala tamkajšnja vzgojiteljica.
Ta izpostavlja, da sodelovanje vrtca z različnimi deležniki prinaša številne prednosti za otroke, strokovne delavce in celotno skupnost. Otroci na tak način pridobijo raznolike izkušnje, ki jih ne morejo dobiti samo znotraj vrtca, vključujejo pa obiske muzejev, knjižnic, kmetij, obrtnikov, umetnikov in drugih lokalnih institucij. Skozi interakcijo z različnimi deležniki se otroci učijo novih veščin, razvijajo socialne spretnosti in širijo svoje obzorje, kar prispeva k njihovemu celostnemu razvoju in pripravi na vključitev v širše družbeno okolje. Sodelovanje krepi povezave med vrtcem, otroki in lokalno skupnostjo, kar spodbuja občutek pripadnosti in vključenosti ter prispeva k razvoju pozitivnih odnosov med različnimi skupinami ljudi.
"Takšne izkušnje so izjemno pomembne, saj otrokom omogočajo, da se neposredno vključijo v proces priprave hrane ter spoznajo pomen in vrednost lokalno pridelane hrane. Iz tega razloga je nujno, da vzgojno-izobraževalne ustanove še naprej spodbujamo in omogočamo raznolike izkušnje in dejavnosti za otroke, saj to vodi v bolj izpolnjeno in bogato otroštvo," je še zapisala Vajngerlova.