Z razglasitvijo epidemije marca sta se bistveno spremenila tudi delo in opravljanje storitev v zdravstvenih domovih in Splošni bolnišnici Murska Sobota (SBMS). Med drugim je bilo odpovedano opravljanje vseh nenujnih storitev, po sprejetju odloka o oskrbi nenujnih stanj pa so takoj začeli delo, a v spremenjenih razmerah. Uvedli so dodatne ambulante in popoldansko delo v ambulantah ter skušali poskrbeti za obravnavo večine v času epidemije odpovedanih ambulantnih pacientov. Kljub prizadevanjem pa lahko v danih razmerah in ob spoštovanju nujnih varnostnih ukrepov sprejmejo manj pacientov kot prej. Zato so se že itak dolge čakalne dobe še podaljšale.
Zahteve po uporabi osebne varovalne opreme in prezračevanju prostorov dodatno omejujejo dnevno število pacientov, ki jih lahko sprejmejo v obravnavo. »Trenutno je realizacija obravnav ustrezna v urgentnem centru, na področju pulmologije, fiziatrije, ortopedije in pediatrije, največji odmiki pa se pojavljajo na področju ORL-dejavnosti, urologije in splošne kirurgije, kjer nove varnostne zahteve povzročajo več logističnih težav,« pravijo v bolnišnici. Za primerjavo, če so doslej v nekem obdobju opravili 35 kirurških posegov, jih zdaj lahko le 24. V skladu z navodili za izvajanje ukrepov za preprečevanje širjenja okužbe s koronavirusom opravijo dnevno v posameznih ambulantah za od 10 do 20 odstotkov manj pregledov.
Preberite še
Odpri v novem zavihkuDobro vino je še vedno cenjeno, ocenjujejo v Vinogradništvu Kolarič
Družina Kolarič je prve trte zasadila daljnega leta 1946. Na sedmih hektarjih vinogradov pridelujejo dvanajst sort, posebej ponosni so na svojo penino.
Zaradi tega so se v SBMS podaljšale vse čakalne dobe za prve preglede po stopnji nujnosti hitro in redno, saj storitev v času epidemije niso izvajali, so nam povedali. Podaljšujejo se tudi čakalne dobe za preglede po stopnji nujnosti zelo hitro, predvsem na račun povečanega števila prejetih napotnic. Hkrati se je podaljšal tudi čas za izvajanje kontrolnih pregledov na večini področij. Nedopustno dolgo za različne preglede v tem trenutku v regijski bolnišnici čaka približno 20 odstotkov pacientov.
Večina dobila nove termine
Mnogim pacientom z že določenim terminom so v času epidemije odpovedali ali prestavili pregled. Pravijo, da so večini pacientov, ki so jim v času epidemije odpovedali termine, že določili nove in jim poslali nova vabila. Drugim jih bodo zaradi usklajevanja dela ambulant in urejanja čakalnih seznamov, predvsem na področju otorinolaringologije, ortopedije in urologije, poslali v čim krajšem možnem času.
Opažajo pa, da imajo v urgentnem centru in nekaterih ambulantah manj obiska, pri tistih, ki pridejo, pa gre za resna stanja. »V poletnih mesecih je število obravnavanih v našem urgentnem centru manjše kot prej, v zadnjih štirih tednih za približno 40 odstotkov. Večji problem vidimo v tem, da v nekaterih ambulantah posamezni pacienti tudi odjavljajo obravnavo, nekateri pa sploh ne pridejo na naročene preglede,« pravi strokovni direktor Daniel Grabar. Če je bilo doslej takih nekaj na mesec, se zdaj dogaja, da dnevno vsaj kdo, ki je naročen na pregled, ne pride in o tem ne obvesti bolnišnice, da bi lahko pravočasno na pregled povabili drugega pacienta. »Poleg tega je precej primerov, da pacientom pregled prestavimo in potem ne pridejo niti na nov datum. Ne vemo, zakaj se to tako množično dogaja, morda je pri kom vzrok strah pred okužbo, sicer pa si tega ne znamo pojasniti,« še pove.
Preberite še: (BRALCI OPOZARJAJO) Telefon v SBMS zvoni v prazno, takole odgovarjajo