V ZD Murska Sobota delo od 18. maja poteka po dveh vzporednih sistemih. Prvo je obravnava klinično zdravih pacientov, ki po prilagojenem načinu dela poteka v vseh ambulantah, drugo pa je obravnava nujnih stanj v zobozdravstvu pri sumljivih in kužnih pacientih. Ta obravnava bo še naprej potekala na vstopnih točkah za covid-19. »Delo bo na tak način organizirano za prehodno obdobje in se bo prilagajalo aktualni epidemiološki sliki v državi in posodobljenim strokovnim smernicam,« pojasni Egić. Pravi, da zobozdravniki pri pregledih in drugih storitvah nosijo posebno varovalno opremo. Pri obravnavah zdravih pacientov morajo imeti pokrivalo za lasišče, vizir ali zaščitna očala, zaščitno masko, plašč in rokavice, medtem ko pri tistih bolnikih, ki imajo potrjeno okužbo, plašč nadomestijo z vodoodpornim kombinezonom, zaščitna očala z neprepustnimi, dodajo pa še zaščito za obuvalo in drugo masko.
Preberite še
Odpri v novem zavihkuBine Pušenjak se je vrnil z zdravljenja v tujini, doma so jim pripravili sprejem
Bine Pušenjak je pri dveh letih in pol zbolel za tumorom osrednjega živčevja. Zadnjih šest tednov so z družino preživeli v Italiji na zdravljenju.
Podaljšanje čakalnih dob
Zaradi posebnega protokola, ki ga je predpisalo ministrstvo za zdravje, dnevno obravnavajo manj pacientov kot prej. V javnosti je zaokrožilo število sedem pacientov na dan, Egić ocenjuje, da je to število glede na vse priprave realno. Na podlagi lastnega strokovnega mnenja pa lahko posamezen zobozdravnik določi nekaj več ali manj pacientov dnevno. Egić pojasni, da sedaj obravnavajo nekje enega pacienta na uro, medtem ko so jih v normalnih okoliščinah okrog 20 na dan.
V ZD Murska Sobota, kjer omenijo, da zaščitno opremo delno dobivajo iz državnih zalog, delno pa si jo zagotavljajo in financirajo sami, rednih storitev v zobozdravstvenih ambulantah niso zagotavljali od 16. marca do 18. maja. Egić pove, da so imele vse ambulante v tem času naročenih po 15 pacientov in več na dan, od ponedeljka pa imajo polno zasedene vse termine za najmanj dva ali tri mesece. »Zobozdravniki se zavedamo trenutnega stanja in bomo dali vse od sebe, da bi oskrbeli čim več pacientov. Seveda pa niso vsi možni ukrepi in instrumenti v naših rokah. Mi ne moremo rešiti vseh težav, mogoče bi se lahko aktivirali tudi drugi strokovnjaki in predlagali, kako skrajšati čakanje na storitve,« meni. Nekateri zasebni zobozdravniki so zaradi daljše obravnave pacienta že predlagali višje vrednotenje storitev. Egić ob tem opozarja, da je bila zelena knjiga, ki je alfa in omega njihovega dela, napisana že davnega leta 1982 ter da so standardi in normativi zastareli. »Pregled zdravnika je v vrednosti striženja las,« pove in pojasni, da v tem obdobju morajo opravljati tudi storitve, ki vzamejo dodaten čas, vendar niso ovrednotene. »Cene strojev, pripomočkov, materiala, tehnike dela, kader … niso isti kot leta 1982,« še opozori Egić in pristavi, da bi bilo treba uskladiti stroko in plačilo.
Tisti, ki so že sicer trpeli strah pred zobozdravnikom, se bodo morda zdaj še bolj nelagodno počutili, vendar Egić pravi, da se zdravstveno osebje ravna po predpisanih navodilih in uporablja zaščitno opremo, tako da je možnost prenosa okužbe minimalizirana. Vse paciente v ZD Murska Sobota naprošajo, da so pri izpolnjevanju vprašalnika iskreni ter se držijo navodil. »Strah je čustvo, ki se mu ne moremo izogniti, in normalno je, da bo med pacienti prisoten še nekaj časa. Pri delu upoštevamo strokovne nasvete, zagotavljamo varnost pacientov in izvajalcev. Verjamem, da se bo na ta način zmanjšal strah in se bomo vsi hitreje vrnili v vsakodnevno rutino in se ob tem počutili varno,« pove za konec.