S črno steklenico, v kateri je shranjeno kakovostno bučno olje, Kocbekovi gradijo družinsko tradicijo, zgodbo o bučnem olju ter posebnih in enkratnih kulinaričnih doživetjih. Da gre za izjemen izdelek, kaže tudi to, da je steklenica Luxury Black Bottle, ki jo je zasnoval oblikovalec Gregor Žakelj, že prejela veliko nagrado SOF v skupini oblikovanje in nagrado na ocenjevanju Slovenski oskar embalaže 2020.
Preberite še
Odpri v novem zavihku(FOTO) Na slavnostni akademiji nagradili šole, učence in dijake ter mentorje
Murskosoboški regionalni center Zveza za tehnično kulturo Slovenije (ZOTKS) je v sklopu festivala Inovativnosti, Znanosti in Ustvarjalnosti mladih (IZUM) pripravil slavnostno akademijo. Na njej so podelili priznanja učencem in dijakom za državno tekmovanje iz znanja logike, osnovnim in srednjim šolam so podelili statuse raziskovalnih šol, prav tako so nagradili šole, ki so se najbolj izkazale z razstavljenimi izdelki, ter mentorje.
»Zelo smo zadovoljni in srečni, da smo prejeli še prestižno priznanje, ampak glede na to, kako smo se tega lotili in kakšen produkt imamo, smo trdno verjeli, da drugače ne more biti,« nam je povedal Gorazd Kocbek, ki je predstavnik tretje generacije oljarske družine. »Taka nagrada prispeva k večji prepoznavnosti naše blagovne znamke in s tem našega bučnega olja ter k temu, da se za nas zanimajo tudi taki, ki se sicer ne bi,« je dodal. Gre za ročno pihano črno satinirano steklenico iz najčistejšega stekla brez primesi težkih kovin, zaradi česar je najbolj neoporečna za shranjevanje živil. Pri obliki in zasnovi so gradili na družinski tradiciji oljarne dedka Alojza Kocbeka, ki se je tej dejavnosti posvečal od leta 1929, oblika steklenice sledi dedkovi štampiljki, kot ploščica pa je dodan odtis žiga z inicialkama AK.
Dobro bučno olje le po kapljicah
Bučno olje v njihovi oljarni pridobivajo po najstarejšem postopku iz ekološko pridelanih bučnih semen, ki so predhodno očiščena, sortirana in polirana, da ne ostane nič drugo kot bučna semena, ki jih zmeljejo na kamen in pri tem dobijo najbolj temno in najbolj gosto bučno olje, razlaga Kocbek. »Mi smo želeli odlično olje zapakirati v najodličnejšo embalažo. Že od nekdaj smo dali pomemben poudarek zunanji podobi, ker se potrošnik z izdelkom najprej sreča z očmi. Pri tej steklenici gre za luksuzni izdelek, ki ga kupujejo tisti, ki to cenijo, ali zase, večinoma pa za darilo.« Nekaj prestižnih steklenic z bučnim oljem, ki stanejo od 450 do 1200 evrov, so prodali v Dubaj, kjer so olje v restavraciji v 828 metrov visokem stolpu Burdž Kalifa že trikrat uporabili v meniju. »Naše bučno olje se uporablja po kapljicah, da se z njim zaključi jed,« poudari oljar iz Prlekije.
Tako mednarodno priznanje dviguje tudi prepoznavnost okolja, v katerem olje pridelujejo, za kar si sam prizadeva že 20 let, pove Kocbek. V času njegovega dedka in še očeta je bilo bučno olje cenjeno, in če primerjamo s kupno močjo danes, precej drago. Ni pa se toliko kupovalo, bolj so ga pridobivali za lastne potrebe in da so ga nekaj podarili in nekaj malega prodali. Danes je drugače, malih kmetij, ki bi se s tem ukvarjale, ni več toliko, prodaja bučnega olja v trgovinah pa raste.
»Da ljudje spoznajo, kaj je res dobro bučno olje, na ogledih naše oljarne pripravljamo degustacije bučnega olja. Imamo šest različnih bučnih olj, ki jih lahko poskusijo in zaznajo razlike. Šele takrat, ko kupec poskusi, lahko prepozna kakovost, tudi razlike, in taki postanejo dolgoročni kupci našega bučnega olja in drugih izdelkov,« še pove mednarodno priznani oljar.
Gorazd Kocbek: "Tako mednarodno priznanje dviguje tudi prepoznavnost okolja, v katerem olje pridelujejo, za kar si mi prizadeva že vsaj 20 let."