vestnik

Zgodilo se je, Cana je na trgu

Timotej Milanov, 14. 3. 2019
Nataša Juhnov
Niko Huber je dal na trg prvo goričko slatino.
Aktualno

Začela se je proizvodnja gazirane mineralne vode v Serdici. Z njo merijo predvsem na ozaveščene potrošnike, ki so pripravljeni odšteti več za hrano in pijačo.

Niko Huber iz Murske Sobote se je že leta 2008 lotil poslovnega podviga, ki ga danes uresničuje s poslovnimi partnerji in katerega cilj je prodreti na trg z goričko mineralno vodo, poimenovano Cana Royal Water.
Pa se je zgodilo, naprave ste zagnali, prve steklenice cane so na trgovskih policah. Kako ste zadovoljni s prvimi odzivi?
»Glede na to, da smo na trgu prvi mesec, lahko povem, da dobivamo odlične odzive, prav tako smo zadovoljni s prodajo. Včeraj smo prejeli prvo uradno povratno informacijo enega od kupcev, ki je zelo zadovoljen z okusom vode in embalažo. Vsak dan nas pokličejo iz kakšne nove restavracije ali gostilne, da bi želeli ponuditi našo vodo. Tako jo je v Prekmurju že mogoče dobiti v izbranih restavracijah.«
Kje pa lahko vodo kupijo tisti, ki jo želijo poskusiti doma?
»Lahko jo kupijo v vseh prodajalnah Kompas Shop. Osmega marca so zagnali tudi spletno trgovino, kupcem pa vodo dostavljajo na dom. Prav tako bo marca voda na voljo v trgovinah Spar Goričanka.«
Trg vod se v zadnjem času razvija. Tudi vi verjetno merite predvsem na ozaveščene potrošnike, ki so pripravljeni dati več za hrano in pijačo.
»Res je. Naša voda je nekaj posebnega, tako zaradi okusa kot tudi kakovosti, prav tako zaradi dizajna embalaže. Vodo pakiramo v kartonske škatle, pri tem ne uporabljamo plastike, razen tam, kjer je ni mogoče nadomestiti z naravnimi materiali.«


H kateri hrani se glede na opravljene degustacije cana dobro prilega?
»Pred časom smo postali člani združenja najboljših vod na svetu FineWaters, kar lahko postaneš samo z naravno mineralno vodo na podlagi povabila. Someljeja, ki tam pokušata vode, sta povedala, da se naša voda dobro poda k rdečemu mesu in nekoliko močnejši hrani. Povabili so nas tudi na tekmovanje vod, ki bo aprila v Stockholmu, gre pa za tekmovanje vod v premium razredu. Mislim, da bomo Slovenijo tam zastopali samo mi.«


Kateri so glavni izzivi, ko skušaš prodreti na trg z novo blagovno znamko?
»Zagotovo je na prvem mestu obveščanje potrošnikov, da sploh obstajamo. V Prekmurju nam je to šlo nekoliko lažje, saj so ljudje o tem veliko govorili na družbenih omrežjih, prav tako ste nas domači mediji spremljali od prvih korakov naprej. Sedaj pa gremo naprej, želimo narediti tudi zgodbo v Ljubljani in Mariboru. Prav tako načrtujemo povezovanje z distributerji, ki bodo vodo čim prej dostavili končnim uporabnikom. Trenutno sem v družbi zaposlen sam, če pa želiš hitro prodreti na trg, sta seveda dve roki premalo. Pri tem mi pomagajo tudi poslovni partnerji, ki so mi res v veliko pomoč.«
Torej boste kmalu morali razmišljati o dodatnih zaposlitvah, ki si jih prav gotovo v primeru vašega uspeha obetajo tudi v lokalnem okolju.


»V prihodnosti je to prav gotovo v načrtih, najprej moramo še stabilizirati našo prodajo, čeprav bi nove ljudi potrebovali že danes. Upam, da se bomo poleti že lahko pogovarjali o tem.«
V projekt ste skupaj s partnerji vložili že 300 tisoč evrov. Kdaj računate, da se vam bo ta vložek povrnil?
»Računamo, da bi se nam lahko to povrnilo v petih letih.«
Kako pa je s koncesijo?
»Koncesija je podeljena za dobo 30 let, na leto pa lahko načrpamo 100 milijonov litrov vode. Letos načrtujemo, da bi je načrpali okoli 300 tisoč litrov.«
Kdaj bo končana obnova nekdanje šole, v kateri je tudi vaša proizvodnja?
»Notranjost je popolnoma urejena z ogrevanjem vred. Samo še okolico šole je treba urediti. Prav tako je treba narediti še fasado. Takoj, ko se bo odprla asfaltna baza, bomo začeli asfaltirati dovoz in urejati okolico objekta.«



Marsikoga je presenetilo ime vode.
»Tudi sam sem želel to poudariti, saj mi je to zelo pomembno in me je veliko ljudi spraševalo, zakaj nismo dali vodi slovenskega imena. Vsem pojasnjujem, da je ime ustrezno, saj gre za tvorjenko iz simbolov kemijskih elementov kalcija in natrija, ker ima voda veliko kalcija in malo natrija. Sprašujejo me tudi, zakaj je nismo poimenovali Serdiška ali Gorička voda. Sem pristaš slovenskih poimenovanj, ampak če bi jo tako poimenovali, bi lahko računali samo na prekmurski oziroma kvečjemu na slovenski trg, o tujini pa ne bi mogli niti razmišljati. Glede na to, da se že pojavljajo interesenti iz tujine, je jasno, da smo se prav odločili. Pred dnevi smo dobili klic iz Dubaja, interes je že bil pokazan v ZDA, torej se beseda hitro širi in videli bomo, do kod lahko sežemo.«
Se ozirate tudi po avstrijskem trgu, ki vam je tako rekoč pred nosom?
»Avstrijski trg je vsekakor zanimiv, ampak strategija, ki smo si jo zastavili v podjetju, predvideva, da najprej dobro pokrijemo slovenski trg, šele nato bomo resno razmišljali o širitvi v tujino.«
V regiji deluje tudi Radenska, ki je za slovenske razmere gigant v proizvodnji mineralnih vod. So v družbi kakor koli komentirali vaš vstop na trg?


»Kolikor je meni znano, niso. Oni so veliki igralec, mi pa imamo butično proizvodnjo, ki v nobenem pogledu ne vpliva nanje. Prav tako so oni usmerjeni na široko potrošnjo, mi pa smo se odločili za nišo, ki po naših raziskavah še ni bila zasedena, saj s ceno nikakor ne moremo biti konkurenčni. Mi je pa že več zaposlenih v Radenski ob različnih srečanjih povedalo, da je naša voda odlična.«
Vem, da vaše vode ne vidite v tej vlogi, a moram vseeno vprašati. Ste že poskusili narediti brizganec z njo?
»Smo (smeh). Odličen je. Pred kratkim sem imel sestanek s someljejko, ki mi je postavila enako vprašanje, zato sem naročil dva kozarca vina in sva poskusila. Bila je navdušena, rekla je, da nekatere vode zakrijejo okus vina, naša pa ga po njenem mnenju poudari.«

niko-huber cana-royal-water