Z večjim številom kolesarjev narašča tudi njihova ogroženost. Ker jih vozniki motornih in enoslednih motornih vozil velikokrat spregledajo, prihaja do prometnih nesreč in hudih poškodb. Kolesarji so med bolj ranljivimi skupinami udeležencev v prometu, zato policisti vse voznike pozivajo k upoštevanju cestnoprometnih pravil in odgovornemu vedenju v prometu.
Preberite še
Odpri v novem zavihku(KAVČ #15) Nika Kovač: "Redko sem očarana, doma so me učili, da moram biti kritična – še posebej do politikov"
Sociologinja, antropologinja in vodja Inštituta 8. marec je postala sinonim za gibanja, ki spreminjajo družbo – od pravic žensk in enakopravnosti do pitne vode, medijske svobode in volilne participacije.
V prvih štirih mesecih leta 2021 so bili kolesarji udeleženi v 247 prometnih nesrečah, od tega so jih 145 povzročili sami, najpogosteje zaradi neprilagojene hitrosti. "Narašča število kršitev uporabe mobilnega telefona, ki jih je bilo letos že za 17 odstotkov. Zaskrbljujoča je visoka povprečna stopnja izmerjene alkoholiziranosti, ki pri kolesarjih letos znaša kar 1,61 promila, 82 odstotkov prometnih nesreč, ki so jih povzročili vinjeni, se je končalo s telesno poškodbo. 89 odstotkov vseh prometnih nesreč z udeležbo kolesarja je letos zabeleženih v naselju," ugotavljajo policisti. Letos smrtne žrtve med kolesarji ne beležijo, v zadnjih petih letih pa je bil delež umrlih kolesarjev10-odstoten od vseh preminulih v prometnih nesrečah.
Kako je v Pomurju?
Na območju Policijske uprave Murska Sobota je bilo v obdobju od leta 2015 do 2020 v prometnih nesrečah udeleženih 434 kolesarjev. Trije so umrli, 91 jih je bilo hudo telesno poškodovanih. V tem obdobju je bilo skupaj v prometnih nesrečah 8214 udeležencev, pri tem jih je 26 umrlo in bilo 287 hudo telesno poškodovanih. Delež udeleženih kolesarjev bil tako 5,3 odstotkov v vseh prometnih nesrečah na območju Pomurja. Bolj zaskrbljujoč je podatek, da je delež mrtvih kolesarjev v prometnih nesrečah 11,5 % od vseh mrtvih, in da je delež hudo telesno poškodovanih kolesarjev 28% od vseh hudo telesno poškodovanih udeležencev v prometnih nesrečah.
V letošnjem letu je bilo v prometnih nesrečah udeleženih 368 oseb, od tega 21 kolesarjev, od katerih je bil eden hudo telesno poškodovan.
Policisti opozarjajo, da lahko kolesarji za lastno varnost največ naredijo sami, z upoštevanjem cestnoprometnih predpisov, pravil prednosti, prometnih znakov ter druge signalizacije. "Pomembno je, da kolo vozimo po kolesarski stezi, če kolesarske steze ni, pa po desnem robu cestišča v smeri vožnje. Vedno tudi poskušamo predvideti ravnanje drugih udeležencev v prometu, saj lahko tako preprečimo marsikateri neljubi dogodek. Pri zavijanju v križiščih jasno nakažimo smer z rokami in se pravilno razvrstimo. Nikoli ne vozimo v nasprotni smeri vožnje, saj nas drugi vozniki ne pričakujejo. Ponoči in v mraku pa nujno uporabimo luči in odsevna telesa, da bomo dobro vidni in prej opazni. Med kolesarjenjem ne uporabljamo mobilnega telefona ali slušalk za poslušanje glasbe, saj to pomembno vpliva na zaznavanje prometa in dogajanja v okolici."
Težo posledic in poškodb glave pa zmanjša tudi zaščitna kolesarska čelada. Ta je za otroke in mladostnike do 18. leta zakonsko obvezna, priporočljiva pa tudi za ostale kolesarje. Biti mora ustrezne velikosti in dovolj trdno nameščena na glavi. Za kolesarje pa so priporočljiva tudi svetla oblačila oziroma odsevni brezrokavnik.