Kaj je znanega o letalski nesreči v Gančanih? Pripravljeno je bilo uvodno poročilo
Obe vremenski napovedi sta predvidevali neugodne razmere za čas nesreče.

Toni Stojčevski, glavni preiskovalec iz Službe za preiskovanje letalskih, pomorskih in železniških nesreč in incidentov, je pripravil uvodno poročilo o preiskavi letalske nesreče, ki se je 17. novembra letos zgodila v Gančanih in v kateri so umrle tri osebe. Uvodno poročilo vsebuje osnovne podatke o letalski nesreči s štirisedežnim motornim letalom Cessna 172 M, glede na obseg preiskave pa bodo vsi podatki podani v končnem poročilu.
Kaj je doslej znanega?
Pilot, star 33 let, ki je imel do datuma nesreče skupni nalet 93 ur in 30 minut, je z dvema potnikoma načrtoval izvedbo leta. Pristojni kontroli letenja je napovedal načrt, ki je vključeval prelet VFR točk ME2 in ME3, prelet mesta Lendava ter povratek po točkah ME4 in ME1, s pristankom na domačem letališču v Mariboru. Letalo je vzletelo z mariborskega letališča ob 11.09, let je sprva potekal skladno z načrtom in brez posebnosti. V komunikaciji s kontrolorjem je pilot spremljal informacije ter sporočal višino leto.
Pred preletom letališča Murska Sobota je letalo začelo zmanjševati višino. Ob 11.25 je pilot sporočil prelet VFR točke ME3, nakar mu je kontrolor sporočil, naj ob povratku sporoči prelet reke Mure. Letalo je še naprej zmanjševalo višino, po preletu zahodno od naselja Gančani je pilot izvajal desni zavoj. V manevru desnega zavoja je letalo izgubljalo višino in strmoglavilo na travnat teren približno 950 metrov jugovzhodno od naselja Gančani, ob trku v teren pa so vse tri osebe v letalu izgubile življenje.
V uvodnem poročilu je zajeto tudi vremensko stanje na dan nesreče okoli 12 ure po lokalnem času. Kot piše, je bila vzhodno od približno linije Cmurek (Avstrija) - Ormož prisotna megla, ki se ni razprostirala povsem do skrajnega severovzhoda Slovneije. Zahodno od te linije so bile razmere precej jasne z dobro vidljivostjo.
Gafor napoved, izdana ob 6. uri, je predvidevala slabe razmere za VFR letenje na zračni poti 40 prek Prekmurja, z izboljšanjem šele v popoldanskem času. V časovnem obdobju med 10. in 12. uro po lokalnem času so bile razmere za VFR letenje oziroma pravila vizualnega letenja označene z X, napoved ob 10. uri po lokalnem času ni več predvidevala izboljšanja, temveč je napovedala slabe razmere za cel dan. Obe napovedi sta napovedovali neugodne razmere za čas nesreče.
Analiza radijske komunikacije še poteka
V poročilu še piše, da je bila v času dogodka radijska zveza z letališko kontrolo Maribor vzpostavljena na frekvenci 119,205 MHz. Pilot je pred začetkom leta preveril delovanje radijske postaje na tej frekvenci in vzpostavil radijsko komunikacijo s kontrolorjem. Analiza podatkov iz radarskih odzivov in radijske komunikacije še poteka.
Letalski preiskovalni organ v zvezi z varnostjo v civilnem letalstvu je bil o dogodku obveščen ob 11.55 s strani Republiškega centra za obveščanje, pozneje še s strani Operativno-komunikacijskega centra Ljubljana in Policijske uprave (PU) Murska Sobota. Ob prihodu preiskovalca je bilo mesto dogodka ustrezno zavarovano s strani policije. Ogled kraja nesrčee je potekal vzporedno z ogledom SKP PU Murska Sobota. Ob zaključku ogleda so bila trupla ponesrečenih osebe prepeljana na Inštitut za sodno medicino v Ljubljani. Razbitine zrakoplova so bile za nadaljnjo preiskavo prepeljane v varovane prostore DRI na letališču Edvarda Rusjana Maribor.
V začetni fazi preiskave bo komisija ocenila tveganje in po potrebi izdala predhodno varnostno priporočilo. Po zaključku preiskave bodo v končnem poročilu navedena dejstva in okoliščine, ki so pripeljale do nesreče, še piše.