vestnik

V akciji Pas zasegli tudi devet vozil

ABE, 26. 3. 2019
Črna kronika

Red je vedno pas pripet, je sporočilo policije. V poostrenem policijskem nadzoru 274 kršitev neuporabe varnostnih pasov. 

Policisti Policijske uprave Murska Sobota (PUMS) so med 4. in 17. marcem opravljali poostren nadzor uporabe varnostnih pasov v cestnem prometu in ustrezno uporabo zadrževalnih sistemov. Pri izvajanju navedenih aktivnosti so ugotavljali tudi druge kršitve cestno-prometnih predpisov, ki vplivajo na varnost cestnega prometa.
Kako uporabljati pas?
Najprej je treba ustrezno nastaviti vzglavnik, tako da je njegov vrh v višini vrha glave. Višino zgornje pritrditve varnostnega pasu naravnamo na svojo višino, tako da zgornji del varnostnega pasu teče čez sredino rame. Pas ne sme biti preblizu vratu, prav tako ne sme zdrsniti z rame. Spodnji del pasu mora potekati preko bokov in ne prek trebuha. Previsoko nameščen spodnji del pasu in ohlapen pas lahko povzročita hude poškodbe. Pripnemo se pazljivo, prepričamo se, da je zaponka pasu dobro zapeta in da pas ni zvit. Pas s potegom proti zgornji pritrditveni točki naravnamo. S tem dosežemo, da se dobro prilega telesu.


Med nadzorom so ugotovili 274 kršitev, ko vozniki ali potniki v vozilu niso uporabljali varnostnega pasu in 183 kršitev nepravilne uporabe naprav in opreme, ki zmanjšujejo voznikovo vidno in slušno zaznavanje. 41 kršitev je bilo zaradi vožnje pod vplivom alkohola, policisi pa so zasegli še devet motornih vozil. Po podatkih, ki so jih posredovali s PUMS, se je v tem obdobju zgodilo 20 prometnih nesreč, v katerih trije vozniki ali potniki niso uporabljali varnostnih pasov.

04de4bdb7ca86663e5ac1271b85d8911
Policija.si


Glavna cilja akcije sta bila povečati uporabo varnostnega pasu v osebnih avtomobilih, še posebej na zadnjih sedežih, tovornih vozilih in avtobusih, obenem pa zmanjšati število smrtnih žrtev in hudo telesno poškodovanih v prometnih nesrečah.

100 km/h = 40 metrov višine
Pri trku vozila, ki vozi s hitrostjo samo 30 km/h, je udarec na naše telo enak padcu z višine 3 metrov, pri hitrosti 50 km/h pa je sila enaka 10-metrskemu padcu v globino. Pri večjih hitrostih ta sila skokovito narašča in je pri hitrosti 100 km/h že enaka padcu z višine 40 metrov, kar pomeni veliko verjetnost za hude poškodbe.


Letno policisti v pokrajini ob reki Muri naštejejo okoli 3.200 kršitev. »Manjša stopnja privezanosti ob trčenju nedvomno pomeni večjo verjetnost nastanka hudih telesnih poškodb ali smrti. Moramo pa se zavedati, da tudi najkakovostnejši sistem varnostnih pasov kombiniran s številno drugo varnostno opremo v avtomobilu ne bo zagotavljal učinkovite varnosti, če vozilo trči s preveliko hitrostjo. Zato je pas le eden izmed mnogih dejavnikov, s katerim obvarujemo svoje življenje v prometnih nesrečah,« so sporočili s PUMS.


Odrasel človek namreč lahko z močjo rok in nog zadrži težo telesa le do hitrosti sedem kilometrov na uro. Pri trku vozila, ki vozi s hitrostjo petdeset kilometrov na uro, deluje na naše telo enaka sila, kot če bi padli deset metrov globoko. Pri večji hitrosti ta sila skokovito narašča.

Arhiv Naročnika
policija varnostni pas avtomobil varnost v cestnem prometu
Kaj zdaj berejo drugi