Iz OŠ Sveti Jurij ob Ščavnici na Finsko. Spoznavale so tamkajšnji šolski sistem
Učiteljice Osnovne šole Sveti Jurij ob Ščavnici Katja Perko, Nataša Paldauf in Vida Štuhec so v sklopu projekta Erasmus+ obiskale finsko mesto Rovaniemi. Na finski osnovni šoli Ounasrinteen Periskoulu so namreč opravile 'jobshadowing' oziroma sledenje na delovnem mestu.

Kot je opisala Vida Štuhec, finski šolski sistem velja za enega najboljših na svetu in je pogosto zgled. "Njegova uspešnost temelji na več ključnih elementih, kot so poudarek na individualnem razvoju, začetek obveznega šolanja pri sedmih letih, visoko kvalificirani učitelji in veliko zaupanja v njihovo delo. Vse to privablja na sledenje veliko pedagoških delavcev iz vsega sveta in tudi na naši šoli smo se odločili, da izkoristimo odlično priložnost za poglobljeno spoznavanje tega sistema."
Kot je dejala, so bile ob prihodu na šolo navdušene. "Moderna arhitektura šolske zgradbe in svetle učilnice ustvarjajo prijetno in spodbudno učno okolje. Šola je opremljena z najsodobnejšimi pripomočki, kar zagotovo pripomore k dinamičnemu in zanimivemu učnem procesu," je opisala in dodala, da šola sodobno tehnologijo na inovativen način vključuje v šolski proces. Kljub sodobnim pristopom in uporabi tehnologije, pa finski učitelji še vedno posvečajo veliko pozornosti razvoju klasičnih veščin, kot so pisanje, branje in računanje. "Verjamejo, da so te veščine neprecenljive za celovit razvoj posameznika. Prav tako finska šola ne zanemarja razvoja praktičnih veščin, kot so šivanje, kuhanje in obdelava različnih materialov pri pouku tehnike."
Pouk v naravi
Sogovornica je pojasnila, da finski šolski sistem pripisuje velik pomen razvoju celovite osebnosti. Tako se že od prvega razreda učenci srečujejo s predmetom etika, ki spodbuja razvoj moralne presoje in kritičnega mišljenja, učenci pa imajo možnost izbirati tudi med različnimi verskimi predmeti, ki so prilagojeni njihovi veroizpovedi. Ena od prioritet šolstva sta tudi izkustveno učenje v naravi in razvijanje ročnih spretnosti. "Tako smo med drugim prisostvovale pri pouku v naravi. Četrti dan našega sledenja smo se, kljub temu, da je termometer kazal -11 stopinj Celzija, skupaj z učenci šestega razreda odpravili na bližnji hrib. V šoli smo se toplo oblekli in si v termovke naložili toplo malico. Po polurni poti v hrib smo tam najprej pomalicali, nato pa pričeli z aktivnostmi. Učenci so zakurili ogenj in se pogreli, nato se razdelili v dve skupini. Prva skupina je reševala matematične naloge, medtem ko se je druga učila vezati zahtevne vozle. Učenci so bili za delo zainteresirani," tako Vida Štuhec.
Učiteljice so spoznale, da je urnik fleksibilen in se spreminja na tri mesece. Učne ure trajajo 60 minut, zaključene pa so s 15-minutnim odmorom na prostem. Tudi pozimi, ko temperature padejo tudi pod -20°C. Vsi učenci imajo v šoli pravico do toplega obroka, ki ga financira država, kar zagotavlja, da so otroci dobro prehranjeni. "Kljub zimskim vremenskim razmeram se v šolo večinoma pripeljejo s kolesom. Po šoli otroci nimajo organiziranega varstva, ampak se takoj odpravijo domov," so opazile.
Severni sij
Ob koncu je učiteljica izpostavila, kakšen je finski način življenja. "Tam teče vse nekoliko počasneje, ljudje so bolj sproščeni in cenijo naravo. Otroci so samostojni in odgovorni, saj kljub temu, da so dnevi kratki in temperature nizke, se brez težav sami odpravijo v šolo in nazaj domov." Učiteljice so proste popoldneve izkoristile tudi za raziskovanje finskih pokrajin. "Obiskale smo pravljično vasico Santa Claus Village, kjer smo doživele pravo božično čarobnost. Nepozabno pa je bilo tudi opazovanje severnega sija, ki je obarval nočno nebo v prečudovite barve. Ta izkušnja nam bo za vedno ostala v spominu. Potovanje na Finsko je na nas pustilo neizbrisen pečat. Vrnile smo se polne vtisov, navdušene nad tem, kar smo videle in doživele. Novo znanje in izkušnje, ki smo jih pridobile, nam bodo v veliko pomoč pri našem nadaljnjem strokovnem razvoju."