vestnik

(Likovna zapuščina Lojzeta Logarja v Pomurju) Davidovi vrtovi in Črne slike

M. Ha., 22. 9. 2023
Dani Mauko
Razstava v Galeriji Murska Sobota osvetljuje umetniško vlogo in likovno zapuščino Lojzeta Logarja v Pomurju. Foto Dani Mauko
Popularno

Umetnikov opus so predstavile štiri galerije, v Murski Soboti v ospredju Logarjeva vloga in umetniška zapuščina v Pomurju.

V Galeriji Murska Sobota so odprli razstavo del slikarja in grafika Lojzeta Logarja z naslovom Črne slike in Davidovi vrtovi. Gre za ponovitev razstave, ki so jo v galeriji pripravili že leta 2020, a je zaradi zaprtja kulturnih ustanov ob takratni epidemiji javnost ni videla. Razstava je nastala v okviru razstavnega projekta Lojze Logar, v katerem so v letih 2020 in 2021 sodelovale štiri slovenske galerije, poleg murskosoboške še Koroška galerija likovnih umetnosti (KGLU), Obalne galerije Piran ter Galerija Zveze društev slovenskih likovnih umetnikov (ZDSLU) Ljubljana. Skupaj so predstavile celoten umetnikov opus, vsaka od galerij po en segment, izšel pa je tudi skupen razstavni katalog.

Osrednji lik naše različice poparta 



Lojze Logar se je rodil leta 1944 v Mežici, mladost je preživel v Pomurju, zrela leta v prestolnici, umrl pa je leta 2014 v Izoli, prav zato so si zgoraj omenjene galerije razdelile in po delih predstavile njegov obsežni opus. Dolga leta je bil profesor za grafiko, risanje in slikanje na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani in eden najzanimivejših in samosvojih avtorjev, ki so se na slovenskem likovnem prizorišču pojavili ob koncu šestdesetih in v začetku sedemdesetih let prejšnjega stoletja, v času t. i. poparta. Bil je osrednja osebnost med likovniki, ki so izoblikovali našo različico poparta, poimenovano kar nova (ekspresivna) figuralika – ta del njegovega opusa je razstavila KGLU. Kasneje se je preizkusil tudi na področju konceptualizma in radikalnega koloristično bogatega ekspresionizma, v začetku osemdesetih let je nato skoraj povsem opustil novo figuraliko in začel ustvarjati v maniri minimalističnega črnočrnega slikarstva. Konec osemdesetih let je zastavil svoj najobsežnejši cikel Davidovi vrtovi, prav tega razstavljajo v Galeriji Murska Sobota, v devetdesetih letih pa je z novim slogovnim pristopom začel razvijati cikel slik Intermezzozoik in ga zaokrožil v seriji z naslovom Sarcophag(U.S.) – razstava v Obalnih galerijah Piran. V Galeriji ZDSLU v Ljubljani so razstavili Logarjeva zadnja dela na papirju iz serije Angeli.

Tihomir Pinter, Lojze Logar, 29. 10. 1997
Tihomir Pinter
Lojze Logar leta 1997. Foto Tihomir Pinter



Med prvimi vodji predhodnika galerije



Razstava v Galeriji Murska Sobota osvetljuje umetniško vlogo in likovno zapuščino Lojzeta Logarja v Pomurju. Bil je eden prvih vodij Razstavnega paviljona arhitekta Novaka, predhodnika Galerije Murska Sobota. V prvi polovici sedemdesetih let prejšnjega stoletja se je po opravljeni diplomi kot pomemben predstavnik druge generacije t. i. Ljubljanske grafične šole vrnil v Radence in kot ustanovni član skupine DHLM (Ladislav Danč, Štefan Hauko, Lojze Logar, Franc Mesarič) v pomurski prostor s svojimi popart grafikami in slikami vnesel modernizem. Jedro razstave so dela, ki so nastala po obdobju poparta ter kratki konceptualni fazi. Razstavljeni so temni gvaši v maniri »action paintinga« ter minimalistične Črne slike, ki jim sledi izrazito barvita in čutna serija slik in grafik Davidovi vrtovi. Zanjo je Logar leta 1987 prejel nagrado Prešernovega sklada. Kustosinja razstave, ob kateri v galeriji pripravljajo tudi spremljevalni program, je Irma Brodnjak Firbas, na ogled pa bo do 3. novembra.


lojze-logar galerija-murska-sobota crne-slike davidovi-vrtovi umetnikov-opus